Fredy Ayisi zažil ostrý výkon koní pod kapotou v ostrých tvaroch Audi A5 Coupe
22.04.2012 20:10
Number one
Fredy Ayisi
7- násobný majster Slovenska, 2-násobný majster Európy a sveta v karate.
Založil známu tanečnú skupinu Fredy´s Dance Group a je majiteľom tréningového centra a tanečnej školy.
Fredy Ayisi je synom Slovenky a Afričana. Je vegetariánom, nefajčí a nepije.(Alkohol nikdy v živote neochutnal.)
Verí v reinkarnáciu, ťahá ho to smerom k indickej filozofii a kultúre.
Čomu sa momentálne najviac venujete?
Karate, aerobiku, jógovému centru, tancovaniu, ale najviac sa snažím pomáhať svojej dcérke Vierke, ktorá kráča v mojich šľapajách. Tak ako ja sa venuje hudbe a tancu a ostatným aktivitám ako ja. Obaja radi cestujeme do exotických krajín.
Už je to šesť rokov, čo ste boli predsedom poroty v tanečnej súťaži „Miliónový tanec“ a tým sa vám otvorili širšie dvere do sveta šoubiznisu. Odvtedy o vás až tak nie je počuť? Prečo?
Viackrát som sa pokúšal opäť medializovať, pretože cítim dosť veľký záujem od ľudí. V televízii však nebol veľký dopyt o moje projekty. Je ale aj pravda, že na vrchole kariéry ma moja popularita prestala baviť. Na nejaký čas som potreboval vypnúť a venovať sa iným aktivitám. Obrátil som sa od sveta šoubiznisu a venoval sa joge, a duchovnej tématike. Určite v budúcnosti nevylučujem opätovný návrat k divákom a zúčastňovať rôznych projektov, ak ma média oslovia.
S vašou tanečnou skupinu Fredy´s Dance Group ste veľa cestovali po turné a určite ste najazdili množstvo kilometrov?
Za dvadsať rokov som mal vyše tisíc hudobných a tanečných vystúpení nielen na Slovensku, Čechách, ale aj v Rakúsku. Veľa som sa nacestoval a urobil dosť veľké čísla, čo sa týka odjazdených kilometrov.
Ako sa správate za volantom?
Som asi dobrý vodič, pretože už mám dostatočnú prax. Za volantom som veľmi sústredený, ale som takisto smrteľník a stane sa, že nejaké drobné priestupky sa z času na čas objavia. Zastať na Stopke, zle odparkovať alebo šliapnuť na plynový pedál viac ako je povolené sa mi už stalo. Teraz sa už pohybujem viac menej po Bratislave a dávam si väčší pozor, ale keď už ma zastavia policajti, tak prípadnú pokutu zaplatím a nezjednávam.
Aká dopravná kolízia sa vám v živote stala?
Raz v zime mierne mrholilo a dostal som šmyk pri Palme v Bratislave. Bol tam vyliaty olej, následkom čoho som nabúral do zábradlia električkovej zástavky a rozbil som si celý predok na Audine. Inú nehodu som mal na semafore, keď do mňa vrazil podnapitý šofér. Odhodilo ma tak, že som tiež mal prednú časť auta poriadne rozbitú
Pomáha vám jóga sa dokonale ovládať pri šoférovaní?
Aj keď robím jógu, tak žijem v našej modernej spoločnosti a nemôžem sa správať ako jogin v Himalájach a nevenovať pozornosť v bežnej premávke. Často sa viem rozčúliť nad mnohými vodičmi aj keď moja povaha je mierna. Ešte ma rozčuľuje to, keď sa iní za volantom rozčuľujú...
V ktorých iných krajinách ste zažili hektiku a chaos na cestách?
V Thajsku, Indii, Južnej Amerike a v Egypte. Napriek chaosu tam nevidíte toľko autonehôd ako u nás. Trúbia, vykrikujú cez okienka, ale ich trúbenie je organizovaním dopravy a funguje im to. Nemajú tam semafory a dopravné predpisy neovládajú. U nás pre zmenu zatrúbenie je nadávka. Ak sa ihneď na svetlách nepohnem a zdržím sa dve minúty, tak je zle!
Vaša najdlhšie odjazdená cesta autom?
Precestoval som kus sveta, ale moja najdlhšia cesta autom bola v Amerike. Dlhá a namáhavá trasa po západnom pobreží. Dokonca som mal šoféra a jazdili sme po takých cestách, že sme samy nechápali. Na diaľnici išla ťava s vozíkom, alebo na ceste bolo odstavené auto, prípadne v protismere kamión, ktorý neustále trúbil. Pýtal som sa šoféra, prečo ide v protismere, že asi tam má zapchatý svoj smer. Nemajú problém a nepoužívajú ani spätné zrkadla. V Himalájach som išiel po úzkych serpentínach bez žiadnej zábrany ani zvodidiel. Náš človek by to nepochopil. Zrázy, skaly a oni takou rýchlosťou tam jazdia, že sa to nedá pochopiť. Dole v priepastiach som síce videl zopár vrakov, ale oni si z toho nič nerobia. Hocijako tam jazdia, vedia sa uhýbať a orientovať. Sám to neviem pochopiť.
Na prvé auto ste už zabudli?
Nezabudol. Moje prvé auto bola Zastava. V ten deň ako som ho kúpil sa mi hneď pokazilo a musel som ho dať odtiahnuť. Kúpil som ho na tú dobu dosť draho. Stálo stotisíc a neveril som, že s ním budem mať rôzne trampoty, ale vždy sa to nejako vyriešilo.
Jazdíte na aute, ktoré vám už vyhovuje po všetkých stránkach?
Mercedes bol vždy môj sen a tak prišiel deň, keď som si ho splnil. Momentálne jazdím na Mercedese ML a vyhovuje mi. Som s ním spokojný, pretože nemám žiadne problémy. A už ani nemám túžby po autách, čo by som si mohol dovoliť. Pôvodne som dávnejšie chcel džíp, ale po dlhšom premýšľaní som sa rozhodol pre Mercedes.
Aké sú podľa vás ženy za volantom?
Poznám veľa dobrých žien vodičiek. Sú v pohode. Dokonca aj Vierka už jazdí vyše roka a ide jej to dobre. Mimo Bratislavy ju nepustím, lebo sa bojím. Jej mama je tiež dobrá vodička. Niekedy na vodičov ma napadne nadávať, ale nevypustím to z úst.
Vyskúšali ste si ostré Audi A5 Coupe v kontraste s vašom miernou povahou a duchovnou filozofiou. Ako sa vám jazda páčila?
Audi A5 Coupe je perfektný model v každom smere. Je to number one! Prémiové značky v tomto segmente sú na vysokej úrovni. Mám rád štíhle a predĺžené tvary celkovo aj v umení nielen u áut. Šedá metalíza je štýlová, ale nie ku každému typu sa hodí. Možno si viem predstaviť aj v čiernom prevedení. Moderný a športový dizajn zvádza mnohé pohľady okoloidúcich. Trojdverové Coupe je priestranné auto, aj keď po nastúpení do auta je posed nižší, ale sedenie pohodlné a som rád, že tu sedím. Na. zadné sedadlá sa dá nastúpiť cez predné dvere, ale priestoru je tam pomenej, keďže je to Coupe. Kufor je pomerne veľký a rozsiahly. Svetlý interiér je elegantný, vypracovanie a kvalita materiálov je precízna ako sa od tejto značky očakáva. Kvalitný zvuk audiosystému a reproduktorov spríjemňuje dynamickú jazdu. Riadením vodič dostáva pocit bezpečnosti a tuším, že elektronicky to pracuje na jednotku. Dynamicky ma tento model veľmi oslovil. S radosťou som vcítil do živého dvojlitrového benzínového turbomotora s prevodovkou S-tronic a pohonom všetkých štyroch kolies quattro. 211 koní pod kapotou a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy bol výborný výkon. To hovorilo za všetko. V zákrutách som sedelo ako sa patrí. Myslím si, že s A-päťkou je umenie jazdiť pomaly a keďže je to benzín, tak určite to má aj o niečo vyšší apetít. Skôr je to taká daň za skvelý adrenalín, ktorý sa vám ponúka z rýchlej jazdy. Pomalší šoféri sa ale nemusia sťažovať na spotrebu. Po vystúpení z tohto auta, má asi každý človek pocit, že niečo v živote dosiahol, že si splnil svoj automobilový sen.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka