Gentleman s francúzskym šarmom
25.07.2014 11:48
Francúzsko je známe nielen kolískou módy, rajom kvalitného syra či špičkového vína, ale aj výrobcom automobilových značiek ako je Citroen, Renault alebo Peugeot. Milióny ich jazdí po svete a vďaka obľúbenosti ich produkcia zo dňa na deň stále rastie. My si dnes posvietime na nový model z dielne Peugeot a tou je 308 e-HDi.
Nový model vyzerá akoby prešiel odtučňovacou kúrou, zhodil 70 kíl, má dokonalé ladné tvary s atletickým nádychom, čo mu dodáva na kráse. Je to naozaj elegantné auto, ktorému nechýba typický francúzsky šarm a svojím vyváženým dizajnom osloví každého milovníka áut a keď prejde okolo verte, že sa za ním otočíte, ako za peknou babou a vaša polovička vám nič nebude vyčítať.
Predná časť pôsobí stroho a tento dojem zachraňuje maska v chrómovom prevedení s logom kráčajúceho leva. Ako neskrotná šelma hľadia na vás predné svetlomety s Full LED technológiou a majú vynikajúcu svietivosť. Každé zo svetiel ma zabudovaných 31 lediek, čo oceníte pri jazde v noci. Bohužial sú k dispozícií len v najvyššej výbave Allure a ak ich chcete vlastniť, pripravte si 2 350€, no oplatí sa. Nazrime na chvíľku do vnútra. Sedadlá sú veľmi pohodlné, dobre tvarované a potiahnuté kvalitnou kožou príjemnou na dotyk. Ergonomia im nie je cudzia a bočné vedenie vás podrží pri akomkoľvek štýle jazdy. Vpredu je dostatok miesta aj pre dlháňov, no vzadu osoby vyššie ako 180cm, budú mať problem v oblasti kolien. Nie je to však až tak zlé. Za to môže 420 litrový veľký kufor, ktorý po sklopení zadných sedadiel ponúka 1 228 litrov. Na hatchback úctyhodný výkon. A to nie je všetko. Celý interiér prešiel revolučnou zmenou a dostáva od nás veľké plus. Kožený multifunkčný volant je o dosť menší, kompenzuje to hrubší veniec, ktorý vám hneď padne do ruky. Má športový charakter a vynikajúco sa ním šoféruje. Ovládacie tlačítka sú ideálne umiestnené a obsluha jednoduchá, čo hravo zvládne aj čerstý absolvent autoškoly. I-Cocpit, čiže nová palubná doska dostala maličké budíky posadené do hlbokých tubusov. Čakal som problém, či veniec volantu nebude zasahovať do výhľadu budíkov, no nič také sa nestalo. Prekvapením bol pohyb ručičky otáčkomera, ktorý sa pohyboval opačný smerom. Zaujímavé. Aj zo stredového panelu ubudlo množstvo tlačidiel a nahradil ich veľký 9,7 palcový dotykový displej s multimediálnym systémom a hardiskom s kapacitu 6,7 GB. Je kompatibilná s externými prístrojmi cez USB port alebo 3,5 jackom a nechýba pripojenie Aux alebo Bluetooth. Vďaka citlivým tlačitkám jemným dotykom ovládate rádio, klimatizáciu, navigáciu a poslúži aj na prezeranie fotografií. O príjemnú hudobnú atmosféru sa postará nový hifi system Denon, ktorý pozostáva z 8 reproduktorov a subwooferu. Výsledkom je prirodzený kvalitný zvuk, na čo pasažieri budú dlho spomínať.
Pri jazde v noci, bolo pôžitkom vychutnať si nočnú oblohlu posiatu hviezdami, vďaka panoramatickej streche s elektricky ovládanou roletou.
Pod kapotou tróni nový 1,6 litrový turbomotor s výkonom 115 koní. Je výborne odhlučnený, má tichý chod a sú okamžiky, keď ho vôbec neregistrujete. Je dostatočne vitálny, nechýba ba mu dynamika a plynule spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nový podvozok je postavený na platforme EMP2 a zaručuje skvelé jazdné vlastnosti aj v náročnom teréne. Naozaj má výbornú stabilitu a s nadhľadom tlmí všetky nerovnosti. V zákrutách hravo drží stopu a nemá sklony k nakláňaniu.
Suma sumárum tento klenot francúzskej automobilky si zasluži vašu pozornosť. Je to nádherné a pohodlné auto, vhodné nie len pre singl, ale aj pre rodinky s deťmi. Dostane vás svojími jazdnými vlastnosťami a hlavne ekonomickou spotrebou, čo je v dnešnej dobe rozhodujúci faktor.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Peugeot 308 e-HDi | |
Zdvihový objem cm3 | 1 560 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 85/3 600 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 270/1 750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 196 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,2/3,3/3,7 |
Základná cena od | 25 980 € |