Herec Marcel Ochránek si užil jazdu na novom kombíku Hyundai i40

16.02.2012 18:10

Vraj mi nie je súdené umrieť za volantom


V koľkých divadlách vás môžu naši čitatelia vidieť?
Hrám v dvoch divadlách. Na Novej scéne a v nitrianskom divadle Andreja Bagara, kde ma môžu diváci vidieť v hre: „ Sladká Charity.“ Na novej scéne sme mali premiéru situačnej komédie s pesničkami a humornými situáciami, ktorej názov je „Aj muži majú svoje dni.“ Hra je o pánskej jazde štyroch mužov, ktorí sa stretnú v opustenom priestore v nákupnom centre... a viac už neprezradím. Verím, že si nás prídete pozrieť do divadla. Čo sa týka televízie, tak som sa mihol v seriáli Mesto tieňov. Potom ešte stíham dabingy, ale aj reklamy.


Aký ste šofér?
Som absolútny šofér z povolania. Každý deň pendlujem medzi Nitrou a Bratislavou a naopak. Bývam pri Nitre v malej dedinke, blízko diaľnice. Takže mám dosť najazdených kilometrov.

Kedysi som bol rýchly šofér, ale ceny benzínu ma trošku spomalili. Radšej si privstanem o pätnásť minút a neponáhľam sa. Tú rezervu vždy mám a kávu si dám radšej až v divadle.

Vidíte rôzne situácie na cestách, čo sa vám osobne nepáči?

Bezdôvodná jazda. Nepáči sa mi, keď vodiči bezdôvodne jazdia v strednom pruhu a nezaradia sa doprava. To ma vie rozčuľovať. Každý to pozná medzi TT a BA. Inak s cestami som spokojný, nemám žiadne špecifické výhrady.

Aj nadávate za volantom?
Niekedy nadávam, keď je niekto pomalý alebo sa hneď nezaradí. Ak zbadám, že je to žena, tak ju predbehnem a ospravedlním sa jej.  
 

Často sa stretávate s cestnými pirátmi?
Pokuty sú už tak vysoké, že sa mi málokedy stane, že vidím veľa cestných pirátov ako kedysi. Dávno sa mi nestalo, žeby ma niekto vyblikával. Páči sa mi, že keď niekto predbehne iné auto, automaticky sa zaradí do pravého pruhu. To ma teší a tak by to malo byť. Nemám rád vodičov, keď vidia, že je kolóna, tak sa rútia deväťdesiatkou a potom prudko zabrzdia a ohrozujú ostatných vodičov svojou neprimeranou jazdou. Aj preto mám radšej opatrné ženy za volantom ako cestných pirátov. Mne jedna veštkyňa povedala, že neumriem za volantom, možno aj preto som opatrnejší. Ktovie?!
 

Dá sa rozpoznať herec za volantom?
Áno, spieva si, opakuje si texty, vyzerá ako blázon.

Na autoškolu si po tých rokoch ešte spomeniete?
Určite áno, hlavne na inštruktora, ktorý si pri jazdách so mnou pomaly vybavil všetko, čo potreboval pri stavaní svojho domu. Jednoducho to bol šikovný človek.

Aké by malo byť auto podľa vašich pravidiel?
Moje auto musí mať malú spotrebu, keďže veľa jazdím. Peugeot 206, na ktorom jazdím je výborný hlavne pri parkovaní, lebo v centre Bratislavy je parkovacích miest ozaj veľmi málo. Nové auto kupujem zasadne po štyroch-piatich rokoch. Nepotrebujem silné motory, ale aby boli spoľahlivé, keď treba. Moja „jednaštvorka“ zatiaľ stíha.  

A na nejakú dopravnú nehodu si spomínate?
Naozaj si nespomeniem. Akurát som raz po jednej premiére išiel s kamarátom, ktorý šoféroval, asi tak „stošesťdesiatkou“ a nakoniec sme ostali visieť na diaľnici bez benzínu. Zavolali sme taxikára, ktorý nám doniesol kanister a my sme pokračovali v jazde ďalej...

Aké ste mali dojmy z benzínového dvojlitra modelovej značky Hyundai i40 CW 2,0 GDi Premium?
Veľmi dobré, úžasné. Čierna limuzína v pekných kombi krivkách a estetických líniach. A tie svetlá s LED-kami a s natáčaním do zákrut. No bomba! Mám pocit, že aj do interiéru tohto auta sa naozaj treba vedieť noblesne obliecť. Sako Hugo Boss, značkový kufrík, jednoducho „ištyriadsiatka“ je managérske priam riaditeľské auto!

Štartovanie tlačidlom a kľúč môže byť pri tom vo vrecku je veľmi praktickým doplnkom. Ovládanie na volante mám rád a k tomu vyhrievanie volantu poteší nejedného vodiča v tejto treskúcej zime. Na manuálne radenie som zvyknutý, takže dráhy sa dobre preraďovali a išli ako po masle.

Okrem iného je interiér veľmi moderný a exkluzívny, až nadčasový.... Cúvacia kamera, vyhrievané kožené sedadlá vpredu aj vzadu, priestrannosť či množstvo odkladacích priečinkov. A k tomu všetko je na dosah ruky akoby to auto pre mňa vyrobili.  Benzínový dvojliter bol rýchly, aj keď v meste by bola daň za rýchlosť práve vyššia spotreba. No na diaľnici sa spotreba  zredukuje a pohodlnosť dlhších trás vynahradí komfort pri cestovaní. Podvozok bol stabilný a nerovností a výtlky vôbec nebolo cítiť. Celkovo je  i40 - tka model, ktorý poteší celým svojím bytím každého vodiča, tak ako mňa. Nuž aj muži majú svoje dni a ja som jeden z tých dní mal práve teraz, že som si tú jazdu na tomto modeli mohol naplno užiť.

Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode