Honda CRF250R, modelový rok 2018
04.08.2017 08:25
Model Honda CRF250R prichádza s úplne novým DOHC motorom disponujúcim o 9 % vyšším maximálnym výkonom vo výrazne širšom rozmedzí otáčok a s vyššou hranicou maximálnych otáčok; elektrický štartér je po novom súčasťou štandardnej výbavy. Model CRF250R pre rok 2018 takisto zdieľa podvozok s maximálnou centralizáciou hmoty so svojím väčším súrodencom CRF450R, a to vrátane inverznej 49 mm prednej vidlice Showa s oceľovými pružinami.
Pán Mikio Uchiyama, vedúci projektu CRF250R pre modelový rok 2018:
„Naša nová CRF250R bola prepracovaná s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu akceleráciu zo štartovacej čiary A PREDOVŠETKÝM oveľa vyšší výkon motora pri prejazde kolom. Hnací agregát Unicam sme nahradili úplne novým DOHC motorom, ktorý sa vyznačuje vyšším výkonom a vyššími otáčkami. V kombinácii s podvozkom z modelu CRF450R je tak zaistená lepšia ovládateľnosť a záber zadného kolesa. Vďaka priamej spolupráci pri vývoji s tímom HRC sa z CRF250R pre modelový rok 2018 stal konkurencieschopný, odolný a silný pretekársky stroj.
CRF250R pre rok 2018 – „NAJRÝCHLEJŠIA NA ŠTARTE!“
CRF250R pre rok 2018 necháva verziu z predchádzajúceho roku ďaleko za sebou, lebo prináša o 5 % vyšší pomer výkonu a hmotnosti (kW/kg). Skúšky ukázali, že nová CRF250R je na úseku 0 – 10 m o 3 % rýchlejšia a na trase 30 m dokonca o 3,6 % rýchlejšia. To v prvom prípade predstavuje polovicu a v druhom dokonca celú dĺžku motocykla.
Jej DOHC motor s nadštvorcovým vŕtaním a zdvihom, väčšími ventilmi a inovovaným nasávacím a výfukovým systémom pridáva plných 9 % výkonu navyše v širšom rozmedzí otáčok a zároveň umožňuje dlhšie pretáčanie a má vyššie položenú hranicu maximálnych otáčok. Na štarte aj v každom ďalšom kole dokáže CRF250R pre rok 2018 získavať náskok a skracovať čas potrebný na prejdenie jedného kola.
A nový podvozok s centralizáciou hmoty, ktorý je na CRF250R pre rok 2018 zhodný s aktuálnym modelom CRF450R 2018, dokáže dodatočný výkon efektívne využiť, lebo jeho geometria a nízko položené ťažisko prispievajú k lepšej priľnavosti zadného kolesa. Nová CRF250R je rovnako ako CRF450R vybavená totožnou vidlicou Showa 49 mm s oceľovými pružinami, ktorá poskytuje známe (a širšie) možnosti nastavenia.
Podobne ako v prípade CRF450R, aj v prípade CRF250R sa čistá a aerodynamická kapotáž vyznačuje hladkými organickými tvarmi, ktoré jazdcovi poskytujú slobodu pohybu. Plasty sú olepené fóliou s grafikou, ktorá je odolná proti poškrabaniu a ktorá podčiarkuje vizuálnu atraktivitu stroja a zároveň zlepšuje odolnosť plastov pred poškodením.
Podobne ako CRF450R 2018, aj model CRF250R je štandardne vybavený elektrickým štartérom.
Technické parametre
MOTOR |
|
Typ |
Kvapalinou chladený, štvortaktný jednovalec DOHC |
Zdvihový objem |
249,4 cm3 |
Vŕtanie ´ zdvih |
79 mm × 50,9 mm |
Kompresný pomer |
13,9: 1 |
Olejová náplň |
1 250 cm3 |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburácia |
Vstrekovanie paliva |
Objem palivovej nádrže |
6,3 litra |
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA |
|