Honda odhalila doteraz najsofistikovanejší model HR-V s vynoveným štýlom a pokročilými technológiami
20.08.2018 14:06
Honda odhalila prvé detaily modelu HR-V pre rok 2019, jej doteraz najsofistikovanejšieho menšieho SUV. Nový model sa vyznačuje zdokonaleným štýlom exteriéru, modernizáciou interiéru a množstvom pokročilých technológií.
-
Výsledkom modernizácie exteriéru menšieho SUV spoločnosti Honda je nový elegantný vzhľad
-
Kvalitnejšie poťahy a upravený tvar sedadiel zabezpečujú vyššiu kvalitu a komfort
-
Už od uvedenia na trh sa dodáva s výkonným a úsporným 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC
-
Zákazníkom sa začne dodávať od októbra 2018
-
V roku 2019 sa sortiment rozšíri o športový 1,5-litrový VTEC TURBO a výkonný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC
Súčasťou modernizácie elegantného dizajnu exteriéru je aj výraznejšia interpretácia grafiky „motívu krídla rodiny Honda“ s novým, vysokolesklým tmavým pochrómovaným panelom, ktorý nahradil čiernu a chrómovú kombináciu nad mriežkou. Predný nárazník sa vyznačuje hlbšími sekciami nasávania vzduchu, v ktorých sú uložené okrúhle hmlové svetlá. Súčasťou štandardnej výbavy sú svetlomety s projektorovými sklami a prepracovanými dennými prevádzkovými LED svetlami.
Tmavochrómové obloženie zadných dverí zodpovedá novej úprave prednej časti a sklá zadných svetiel sú zasadené v tmavších krytoch.
Modely vyšších tried sa vyznačujú novými 17-palcovým zliatinovými diskami a výfuk je ukončený jedinečnou chrómovou koncovkou. Svetlomety a zadné svetlá sú po modernizácii kompletne LED a kryty zadných svetiel pôsobia zdokonaleným, tmavým „dymovým“ efektom.
Pre HR-V ročník 2019 ponúkne Honda na výber osem farieb exteriéru vrátane novej modrej metalízy „Midnight Blue Beam Metallic“. Výber ďalších farieb: červená Milano Red, biela Platinum White a čierna Crystal Black v perleťovej úprave a metalíza v odtieňoch strieborná Lunar Silver, oceľová Modern Steel, modrá Brilliant Sporty Blue a čierna Ruse Black.
Automobil HR-V je všestranný ako doteraz a zdedil aj inovatívny systém Magic Seat® od spoločnosti Honda. Medzi úpravy sedadiel vodiča a predného spolujazdca patria aj zmeny na poduškách a operadlách sedadiel, ktoré teraz poskytujú lepšiu oporu hlavne v oblasti ramien. V štandardnom látkovom čalúnení sa teraz použil vysokokvalitný materiál, modely vyššej triedy sa vyznačujú kombináciou látky a kože s dvojitým švom, ktorý zvýrazňuje kvalitu povrchovej úpravy.
Honda HR-V 2019 sa od uvedenia na trh bude dodávať s vysokoúčinným 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s prirodzeným nasávaním, ktorý poskytuje vynikajúci výkon 130 koní (96 kW) a maximálny krútiaci moment 155 Nm pri 4600 ot/min. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 10,7 sekundy, ak je automobil vybavený šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou (6MT) a 11,2 sekundy s voliteľnou prevodovkou CVT. Benzínový motor ponúka pôsobivú zmes výkonu a účinnosti s priemernou spotrebou paliva od 5,3 l/100km a priemernými emisiami CO2 na úrovni 121* g/km pre model s CVT.
Motor i-VTEC sa vyznačuje technológiou „zdokonaleného honovania“, ktorá vytvorením mimoriadne jemného povrchu znižuje trenie medzi piestami a vložkami valcov. Aj vedenie rozvodovej reťaze sa vyznačuje novou povrchovou úpravou s nižším trením, čím sa znižuje dlhodobé opotrebovanie a zvyšuje sa účinnosť motora.
Honda zlepšila úroveň ticha v interiéri HR-V aj pridaním väčších vrstiev izolačného materiálu v celom automobile, okrem iného aj okolo predného predelu, v podbehoch kolies, v konštrukcii kufra a v predných a zadných dverových paneloch. V závislosti od triedy výbavy má HR-V 2019 prvýkrát vo výbave aj systém aktívneho rušenia hluku Active Noise Cancellation (ANC). Účelom ANC je znižovať nízkofrekvenčný hluk v interiéri jeho monitorovaním prostredníctvom dvoch v kabíne zabudovaných mikrofónov a ich následným rušením precízne načasovanými audiosignálmi s „reverznou fázou“ cez reproduktory.
Výroba automobilu HR-V 2019 s 1,5-litrovým motorom i-VTEC sa už začala a dodávky do dealerskej siete sa začnú realizovať v októbri. Športovejšia verzia 1,5-litrového motora VTEC TURBO bude k dispozícii od jari 2019 spolu s 1,6-litrovým naftovým motorom i-DTEC.