Hyundai ix35 Fuel Cell absolvoval rekordnú diaľkovú jazdu na vodíkové palivo
17.07.2014 21:19
- Pri nezávislom teste bol dosiahnutý najväčší dojazd na jednu nádrž vodíkového paliva
- Hyundai ix35 Fuel Cell prešiel z Oslo do Malmö – vzdialenosť 700 kilometrov
- Prvý sériovo vyrábaný automobil poháňaný palivovým článkom pokračuje v demonštrovaní budúcnosti ekologickej mobility
Hyundai ix35 Fuel Cell absolvoval rekordnú vzdialenosť pre sériovo vyrábané automobily poháňané vodíkom, keď na jednu náplň palivovej nádrže prešiel 700 kilometrov cez tri štáty. Ekonomickú jazdu uskutočnili nezávislí nórski neziskoví ekologickí priekopníci Marius Bornstein a Arnt G. Hartvig.
Hyundai ix35 Fuel Cell, prvý sériovo vyrábaný automobil poháňaný palivovým článkom (FCEV) na svete, prešiel trasu z Oslo (Nórsko) do Malmö (Švédsko) cez Göteborg (Švédsko) a Kodaň (Dánsko). Jazda trvala celkovo 10 hodín a viedla cez mestá a po diaľniciach. Vozidlo dosiahlo priemernú rýchlosť 76 km/h.
Rekordné vozidlo malo štandardnú veľkosériovú špecifikáciu a výrazne prekonalo výrobcom uvádzaný dojazd 594 kilometrov, pričom palubný počítač po príjazde do cieľa indikoval dojazd ešte približne 10 kilometrov.
Marius Bornstein, povedal: “Plánovali sme jazdu ukončiť v Kodani, no zistili sme, že v nádrži je ešte dosť vodíka na pokračovanie v jazde. Keď sme dorazili na čerpaciu stanicu v Malmö, ešte nám stále zostával dojazd niekoľko kilometrov. Absolvovanie takejto vzdialenosti na jedinú náplň vodíka ukazuje potenciál tejto technológie a výkonnosť automobilu Hyundai ix35 Fuel Cell. Som presvedčený, že je to svetový rekord.”
V apríli 2012 dvaja vodiči prešli s automobilom Hyundai ix35 Fuel Cell z Oslo do Monaka, čo predstavuje vzdialenosť 2260 kilometrov, demonštrujúc praktickú využiteľnosť automobilu poháňaného palivovým článkom a rozširovanie infraštruktúry čerpacích staníc na vodík.
Frank Meijer, šéf oddelenia Hyundai Motor Europe pre automobily poháňané palivovým článkom, dosiahnutý výsledok komentoval slovami: “Vzdialenosť, ktorú absolvoval Hyundai ix35 Fuel Cell, demonštruje životaschopnosť a reálne benefity technológie pohonu palivovým článkom – je to elektromobil s dlhým dojazdom. Hyundai Motor je prvým automobilovým výrobcom, ktorý sériovo vyrába automobil poháňaný palivovým článkom. Budeme ďalej pokračovať v propagácii rozširovania európskej siete čerpacích staníc na vodík.”
V rámci iniciatívy Hydrogen For Innovative Vehicles (HyFIVE), vytvorenej pre rozšírenie európskej infraštruktúry čerpacích staníc na vodík, bola v júni 2014 otvorená vodíková stanica v Malmö. Pri realizácii projektu HyFIVE bude zákazníkom v celej Európe dodaných 110 automobilov poháňaných palivovým článkom od piatich výrobcov, z toho 75 kusov od Hyundai Motor.
Hyundai ix35 Fuel Cell je najnovším modelom vytvoreným v rámci programu vývoja automobilu FCEV, ktorý odštartoval v roku 1998 a pokračovala v osobitnom výskumnom centre ekologických technológií značky Hyundai v Kórei. V januári 2013 začala spoločnosť Hyundai Motor ako prvá na svete sériovo vyrábať automobil poháňaný palivovým článkom, čím zvýraznila svoju pozíciu svetového lídra v oblasti vývoja tejto technológie.