Hyundai je najpredávanejšou značkou vozidiel u súkromných osôb
18.07.2019 17:00
-
Hyundai sa za prvých šesť mesiacov roka 2019 stal s 2 407 predanými kusmi najpredávanejšou značkou automobilov u súkromných zákazníkov na Slovensku
-
V kategórii osobných vozidiel (M1) je dvojkou so 4 547 predanými autami a trhovým podielom 8,7%
-
Celkovo (M1 + N1) je Hyundai so 4 556 registrovanými vozidlami 3. najúspešnejšou značkou
-
Najobľúbenejším vozidlom Hyundai je model i30, ktorý ovládol kategóriu C1 s 1 778 predanými kusmi
Prvá polovica roku 2019 bola pre Hyundai na Slovensku mimoriadne úspešná. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých šiestich mesiacoch tohto roka cestu až 4 556 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 11% viac ako v rovnakom období minulého roku. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 4 547 predanými autami získal trhový podiel až 8,7%. V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.
Ľudia najviac kupovali Hyundai
Hyundai sa stal v prvom polroku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca júna kúpili až 2 407 kusov nových vozidiel Hyundai.
„Tešíme sa z historicky najlepších výsledkov zna
ky Hyundai na Slovensku. Byť jednotkou u súkromnej klientely, ktorá sa na predaji našej zna
ky na Slovensku podieľa až 53 percentami, pre nás veľa znamená. V mene Hyundai a našich autorizovaných partnerov ďakujem všetkým klientom, ktorí sa v prvom polroku pre naše vozidlá rozhodli. Kúpa vozidla je za
iatok vzťahu. Pracujeme každý deň na tom, aby to bol dobrý a dlhodobý vzťah,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia
i30 lídrom segmentu C1
V prvom polroku 2019 sa tradične darilo modelovej rade i30. Tá s 1 778 predanými vozidlami ovládla segment C1, v ktorom mala ku koncu júna podiel až 18,6%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o vyše 11%. Zákazníci najčastejšia siahli po karosárskej verzii kombi (50%), vyše tretina sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback.
Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér aj pri modeli i20, z ktorého sa ku koncu júna predalo 878 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 30%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si našlo 50 majiteľov.
SUV modelom Hyundai kraľuje Tucson
Po prvých šiestich mesiacoch roku 2019 patrí Tucson naďalej k najpredávanejším SUV modelom na trhu. S 1 217 predanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 12,2%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 138 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – zaznamenalo predaj vo výške 183 kusov.
Hyundai rozšíri ponuku elektrifikovaných vozidiel
Do konca roka rozšíri Hyundai ponuku svojich elektrifikovaných vozidiel o modernizovaný Ioniq a model
Kona s hybridným pohonom.
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.6.2019 podľa ZAP SR
Model |
Segment |
Počet registrácií |
Podiel v segmente |
Medziročne |
i10 |
A |
50 |
6,7 % |
+ 8,7 % |
i20 |
B |
878 |
8,6 % |
+ 30,3 % |
i30 |
C1 |
1 778 |
18,6 % |
+ 11,3 % |
Ioniq |
C2 |
11 |
0,3 % |
- 67,6 % |
i40 |
D1 |
3 |
0,3 % |
- 95,6 % |
Kona |
SUV-B |
183 |
3,0 % |
- 12,9 % |
Tucson |
SUV-C |
1 217 |
12,2 % |
+ 6,0 % |
Santa Fe |
SUV-D |
138 |
4,7 % |
+ 86,5 % |
ix20 |
MPV-B |
276 |
58,1 % |
+ 39,4 % |
H1 Tour |
MPV-D |
13 |
4,4 % |
+ 62,5 % |
SUMÁR |
4 547 |
8,7 % |
+ 11 % |