IKEA pokračuje v kampani na zvýšenie povedomia o spánku aj v roku 2025. Hlavný prím hrá budík
14.02.2025 07:29
IKEA rozširuje svoju kampaň na zvýšenie povedomia o spánku aj v roku 2025. Hlavným produktom novej kampane je budík DEKAD, ktorý podporuje nosnú myšlienku: „Všetko v živote je lepšie, keď uprednostníte spánok. Jediné, čo by sa malo v spálni nabíjať, ste vy.“ Zameranie na spánok v spojení s budíkom prebieha počas februára a dopĺňa celkovú značkovú kampaň venovanú spánku.
IKEA využíva kľúčový poznatok z najväčšieho prieskumu o spánku, ktorý odhalil, že 77 % Slovákov používa svoj mobilný telefón pred spaním, pričom u mladých ľudí vo veku 24 rokov a menej toto číslo stúpa až na 88 %. Odborníci upozorňujú, že svetlo z obrazoviek môže negatívne ovplyvniť kvalitu spánku. Kampaň s humorom spochybňuje zaužívané stereotypy a zdôrazňuje, že niekedy je tá najjednoduchšia technológia tou najlepšou.
Kampaň zahŕňa 30-sekundový online spot a je podporená rôznymi kanálmi a formátmi, vrátane YouTube, sociálnych médií, webovej stránky IKEA, februárového „DEKAD huntu”, zľavy pre členov IKEA Family na budíky a PR s využitím poznatkov z jednej z najväčších štúdií o spánku. Tento prieskum zahŕňal 55 221 účastníkov z 57 trhov. Význam kvalitného spánku zdôraznili aj influenceri, medzi nimi aj Patra Bene, Denisa Vyšňovská a 23dominika.
„Len 24 % Slovákov používa na zobudenie budík namiesto mobilného telefónu a s klesajúcim vekom toto číslo ešte klesá. V skupine 18 až 24-ročných je to len 17 %. Prostredníctvom tejto kampane chceme ukázať, že aj malá zmena v návykoch, ako je používanie budíka, môže mať významný pozitívny dopad a v konečnom dôsledku prispieť k lepšej kvalite spánku,“hovorí Iva Pohlová, Marketing Communication Manager pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Stres a čas strávený pred obrazovkou ovplyvňujú spánok
Stres, úzkosť a neustále premýšľanie sú hlavnými dôvodmi (24 %), prečo ľudia prichádzajú o spánok. Zatiaľ čo väčšine ľudí sa podarí zaspať do 15 minút (43 %), 6 % uvádza, že im to trvá viac ako hodinu.
Obrazovky sú pevnou súčasťou večerných rutín, aj napriek obavám z ich vplyvu na kvalitu spánku. Tri štvrtiny (77 %) ľudí používajú mobilný telefón v spálni, pričom v skupine 18 až 24-ročných toto číslo stúpa na 88 % – ide pritom o skupinu, ktorá sa najviac obáva nedostatku spánku. Medzi bežné zariadenia používané pred spaním patria aj laptopy, tablety a televízory: 22 % ľudí používa v posteli laptop a 38 % sleduje televíziu pred spaním.
IKEA Sleep Uncovered
Jedna z najväčších štúdií o spánku doteraz zahŕňala 55 221 účastníkov z 57 trhov, pričom zber údajov prebiehal od 13. augusta do 20. septembra 2024. Štúdia prináša nové poznatky o globálnych spánkových návykoch a odráža víziu IKEA – pomáhať vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí.