Japonská atmosféra
20.11.2016 10:20
Máte zbaleno?! Nasadať! Je tu Baleno...
Na trh až z Indie prišel veľký konkurent Škody Fabie, nový model automobilky Suzuki Baleno. Oproti Swiftu je oveľa väčší, praktickejší, ponúka viac priestoru a hlavne úspornejší. Dizajn tohto japončíka padne asi každému do oka. Jeho jednoduché oblé tvary dopĺňajú ostrejšie krivky, ktoré dodávajú autu kompaktnosť. Vpredu sa može pýšiť mohutnou maskou chladiča s veľkým logom uprostred. Pod ním sa nachádza chrómovaná lišta, ktorá prechádza až k líniam xenónových HID svetiel s LED denným svietením. V najvyššej výbave sa chrómovaných doplnkov vôbec nešetrilo a nájdeme ich viac, ako obyčajne.
Najvýraznejšou je asi chrómovaná lišta piatych dverí, po stranách sú to lišty okien a kľučky dverí. Tak ako sa nám páčil zvonku, tak isto aj vo vnútri. Už prvý kontakt so sedadlami bol plusový. Sedelo sa v nich pohodlne, dostatok priestoru na nohy a bočné vedenie slušne držalo telo v zákrutách. Aj na zadných sedadlách nájdu pasažieri komfort po všetkých stránkach. Trojramenný kožený volant sedel pevne v rukách a bol výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný. Všetky dôležité ovládače a prístroje sú na správnych miestach, na dosah a ostatné zbytočnosti ani nehľadajte. Za to nám Baleno ponúklo také množstvo vychytávok, aké v tejto triede inde nenájdete. Medzi ne patrí adaptívny tempomat alebo radarový brzdný asistent, ktorý sám zastaví auto pred možnou prekážkou.
Celému interiéru dominoval sedem palcový dotykový displej na stredovom paneli. Obsluhovali sme ním audiosústavu, prepojenie s telefónom a samozrejme navigáciu. Výborným pomocníkom bola aj parkovacia kamera s dobrým rozlíšením. V zornom poli vodiča medzi otáčkomerom a rýchlomerom je umiestnený palubný počítač. Na 4,2 palcovom displeji nám poskytoval všetky dôležité údaje pre vodiča na ktorú sme zvyknutí. No okrem týchto údajov nám zobrazoval aj účinok bŕzd, preťaženie v zákrutách či využitie krútiaceho momentu motora. Čo sa týka batožinového priestoru Baleno valcuje každú konkurenciu. Jeho základných 355 litrov je najviac vo svojej triede. Sklopením zadnej rady sedadiel jeho objem narastie na 1085 litrov.
Pod kapotou sa nachádzala základná pohonná jednotka s objemom 1,2 litra s absenciou turba. Je to jeden z najlepších atmosférických motorov aké Suzuki malo. Jeho najväčšou devízou je svižný a bezproblémový motor s vynikajúcou spotrebou. Japonci si dali záležať, vychytali všetky muchy a tá harmónia s päťstupňovou manuálnou prevodovkou nemala chybu. Riadenie nadpriemerne prispievalo k jazným vlastnostiam auta, fungovalo príjemne a plynulo. Podvozok vďaka nízkej hmotnosti reaguje svižne a jazdí až nečakane športovo. V zákrutách sa nenakláňa, drží stopu ako pes a pri akejkoľvek nedotáčavosti s rozumom zasiahne elektronika. Na záver už len asi toľko. Suzuki Baleno v najvyššej výbave určite nebude ťahať za kratší koniec. V tomto segmente za prijateľnú cenu, exluzívnu výbavu a vynikajúcej spotrebe má potenciál poraziť všetkých potencionálnych konkurentov.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Suzuki Baleno 1,2 Dualjet | |
Zdvihový objem cm3 | 1 242 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 66/90/6 000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 120/4 400 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 180 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 12,3 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,3/3,6/4,2 |
Cena testovacieho vozidla | 13 590 € |