Je tu nové Áčko a my sme boli pri tom!

18.07.2018 12:24

Nový model značky Mercedes triedy A sme dynamicky testovali po Slovensku 8. júla 2018. Zastavili sme sa na Mohyle M.R. Štefánika v Brezovej pod Bradlom a potom sme pokračovali do Chateau Krakovian, kde nás vo vynikajúcej reštaurácii čakal skvelý obed. Rozprávali sme sa o dojmoch z našich subjektívnych pocitov testovaného Áčka.

Importér vozidiel značky Mercedes Benz nám veľa vecí vysvetlil už v úvode v teoretickej prezentácii tohoto modelu, kde sme sa dozvedeli o balíku asistenčných systémov ako je aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, je súčasť balíka jazdných systémov dokáže v určitých situáciách prvýkrát jazdiť autonómne a na základe vylepšených kamerových, radarových systémom a údajov o trase dokáže pomôcť vodičovi a predvídavo prispôsobiť rýchlosť jazdy pred zákrutami, križovatkami alebo kruhovými objazdmi.

Na parkovisku nás čakala farebná škála nových Áčiek s novým atraktívnejším dizajnom a zmenou línií a rozmerov karosérie oproti predchádzajúcemu modelu. Naozaj vyzerali super a tak sme nasadli do strieborného "fešáka" vo dvojici a po určitom úseku sme sa s kolegom striedali za volantom, aby sme si vychutnali aj jazdu spolujazdca. Priestoru sme mali vpredu, vzadu dosť a kufor s objemom 370 l, ktorý má objem o 29l väčší ako jeho predchodca.

Interiér Áčka zaujal hneď po nasadnutí do auta dvomi displejmi s dotykovým ovládaním a následným zobrazením navigácie s technológiou rozšírenej reality, ako aj inteligentné ovládanie hlasom. O čom sme sa v úvode rozprávali, že si to vyskúšame. Počas jazdy sme sa „zabávali“ na hlasovom ovládaní s povelom „Hey, Mercedes“ alebo „Múj Mercedesi“, škoda, že slovenčina tam zatiaľ nie je, ale časom veríme, že to bude s nami aj v našej materčine komunikovať. Na hlasový pokyn dokázal nastaviť klímu, vyhrievanie sedadiel, spustiť navigáciu, vybrať rozhlasovú stanicu či otvoriť strešné okno – samotné otváranie okien však na dverách ešte nedokáže.

V Mercedese sme využili pohybom prstov na dotykovej ploche aj touchpad na stredovom tuneli, ktorý je praktický a typický pre túto značku. Samozrejme nie je novinkou gombík umiestnený nad hlavou, ktorý zatlačením vás spojí s osobným asistentom, ktorý vám pomôže, ak to potrebujete v núdzi alebo si potrebujete nájsť  nejaké ubytovanie alebo nájde dobrú reštauráciu a poslať ju ako cieľ do navigácie.

V Áčku nájdete úplne nový multimediálny systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ktorý zároveň ohlasuje novú éru v oblasti služieb konektivity Mercedes me. Tento systém je jedinečný svojou schopnosťou učiť sa vďaka umelej inteligencii. MBUX je možné prispôsobiť vlastným potrebám a upraviť podľa používateľa. Vďaka tomu by mal vytvoriť emocionálne prepojenie medzi vozidlom, vodičom a cestujúcimi.

Na testovanie sme mali dve verzie A 200 s novým bezínovým motorom 1,4-litra (120 kW/163 k; 250 Nm), ktorý sa nám zdal na svoj objem dynamický, ale aj úsporný. Určite v meste je to ideálny spoločník do hektických križovatiek a potom to bola verzia A 180d s dieselovým motorom 1,5 litra (85 kW/116 k; 260 Nm) určite preferujem jazdu na mimomestských cestách a diaľniciach, kde sa cíti ako ryba vo vode a úspora do 5 l/100 je adekvátna na tento typ motora. určite obe pohonné jednotky si nájdu svojich priaznivcov, tak ako aj my sme boli prekvapení skvelými jazdnými vlastnosťami spojených krásnym dizajnom a bezpečnosťou, ktorú táto značka reprezentuje.

Text: Alena Chorvátová

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode