Karpatský Dravec

22.03.2014 13:36

Už prvý model Dacie Duster spôsobil rozruch na trhu offroadových vozidiel nielen vizážou, ale aj bezkonkurenčným pomerom cena - výkon. Na trh dorazilo nové faceliftové dvojča s pohonom 4x4, ktoré budí rešpekt u väčšiny konkurencie a nebojácne si razí cestu vpred. Všade kde sme parkovali nás obkolesilo množstvo obdivovateľov a neostalo len pri obzeraní.

Veľké množstvo otázok o spotrebe alebo výkone, nakúkania do interéru dávalo jasný signál že sa  páči. K zvedavcom sa pridalo aj zopár poľovníkov, ktorí hneď dostali chuť auto vyskúšať.

V čom je Duster odlišný?

Vďaka vypuklým tvarom pôsobí mohutným športovým vzhľadom, tvári sa sebavedomo a v čiernom prevedení Nacré nedokážete odtrhnúť od neho oči. Sexapelom srší aj vynovená predná maska. Tvorí ju osem chrómovaných otvorov v tvare lichobežníka a znakom Dacia uprostred. Po stranách lícujú vynovené predné svetlomety s režimom denného svietenia, čím získava agresívnejší vzhľad. Tomu napomáhajú aj robustnejšie strešné lišty vo farbe matného chrómu s nápisom Duster, ktoré dokážu zvládnuť 100 kg batožiny. K estetike tohto čierneho predátora patrí aj predný a zadný kryt podvozku v nerezovom prevedení či chrómovaná koncovka výfuku. Ak k tomu pridáme krásne 16“ elektróny, nie je čo riešiť. Nazrime na chvíľu do vnútra. Bohatý priestor pre všetky výškové kategórie v predu alebo vzadu akú Duster ponúka by očakával málokto. Príjemnú jazdu si vychutnáte na pohodlných širokých sedadlách v kombinácií koža a koženka, z ktorých máte dokonalý výhľad na všetky strany.

V inovovanom interiéri však žiadny luxus nečakajte, prevládajú tvrdé plasty ľahké na údržbu, no žiadna tragédia to nie je. Stredový panel dostal vyšší upgrade, ktorý obsahuje multimediálny dotykový displej so vstavanou navigáciou a bluetooth handsfree sadou. Z palubnej dosky vystupuje trojica budíkov s príjemnou grafikou so strieborným lemovaním.  Veľkým plusom je zmena ovládačov elektrického ovládania okien. Vyzerajú modernejšie a konečne sa presťahovali zo stredového panelu do výplní dverí. 

Ani objem batožinového priestoru sa nedá zahanbiť. Základ udáva hodnotu 408 litrov a myslím že na tento typ auta bohato stačí. Po sklopení zadných sedadiel máte k dispozícií dokonalú rovnú plochu a objem 1570 l mu môžu ostatní len závidieť.

Najsilnešia stránka tohto dravca sa však ukrýva v jeho útrobách. Testovaný vznetový motor s objemom 1,5 litra splnil naše očakávania po každej stránke. Vyznačuje sa kultivovaným chodom, pružnou akceleráciou, solídnou spotrebou veď nie nadarmo patrí medzi najlepšie na trhu. Oceníte dokonalú harmóniu s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou s krátkymi dráhami radenia, čo využijete za každých podmienok. Nemá problémy s asfaltkou a v ťažkom teréne je ako doma!

Aj vďaka svetlej výške 210 mm si môžte dovoliť aj najextrémnejšie prejazdy o akých sa vám ani nesnívalo a s pohonom 4x4 v režime Lock sa vyšplháte kamkoľvek. Geniálne odpruženie dokonale tlmí všetky nerovnosti, skvelo drží stopu a nakláňanie v zákrutách je mu cudzie.

Myslím si, že nový Duster sa vybral tou správnou cestou a dokáže držať krok s cenovo drahšou konkurenciou. Svojim sympatickým vzhľadom, dokonalými vlastnosťami pritiahne množstvo klientov, ktorý majú hlboko do vrecka.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

Dacia Duster 1,5dCi 4x4 Exception  
Zdvihový objem cm3    1 461
Max. výkon v kW (k) pri 1/min   80 (109) / 4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min   240 / 1750
Maximálna rýchlosť v km/h   168
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h    12,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)     5,7 / 5,0 / 5,2
Základná cena od       9 990 €

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode