Každodenný sexappeal
28.04.2019 12:33
Reč je o novom modeli Hyundai i30N Performance, ktorý vás po naštartovaní preladí z pohodovej „predpisovej“ jazdy na ohnivo - adrenalinovú pretekársku. Už pri pohľade na športový zovňajšok vám okamžite prijde na um, že sa jedná o ostrý hatchback so všetkým, čo k tomu patrí. Testovaná verzia vo farbe Phantom Black mi prišla pri pohľade agresívnejšia ako Performance Blue, čo pôsobí hračkársky hoci je to ikonická farba tohto modelu. Krásny červený splitter predného a zadného nárazníka perfektne vyjadril dravosť auta, čo „podčiarkovali“ 19"- palcové športové disky či brzdové svetlo umiestnené na zadnom spojleri v tvare trojuholníka a dvojicou veľkých koncoviek výfuku. Riadny sexappeal...
Pri odomykaní vozidla spozorníte, že okrem bezklúčového odomykania dverí so zabudovaným senzorom váš príchod s kľúčom okamžite zaznamenáva. N-ko vám automaticky podsvieti kľučku dverí a vyklopí spätné zrkadlá. V interiéri nájdete modernú palubnú dosku s jednoduchým ovládaním infotaimentu. Koženo-čalúnený veniec volantu bol pevný do ruky. Na pravej strane sa nachádzal Drive Mode, štýly jazdy, kde si môžete zvoliť Eco, Normal a Sport. Ak mám byť úprimný, viac ma zaujalo tlačítko na pravej strane, kde sa nachádzala voľba N-Performance. V Custom režime máte možnosť si doladiť módy: motora, medziplynu, podvozku a môjho oblúbeného módu s akustikou výfuku. Všetko po zatlačení tlačítka N zvýrazneného šachovnicovou vlajkou, sa vám zmenia nastavenia do režimu Sport+. Keďže som našiel aj podrobné nastavenie tohto režimu, nedalo mi zmeniť mód podvozku zo Sport+, čo je tuhý, tvrdý, pretekársky režim na okruhy, na mód podvozku Normal, čo je výstižná voľba na naše offroad-ové cesty na Slovensku.
Taktiež tu máme rýchlostnú manuálnu 6-stupňovú páku s detailným iniciálnym písmenom N pod číslami stupňov, ktorá vám perfektne padla do ruky. Ako manuálna prevodovka vás v aute prekvapila manuálna ručná brzda, ktorá v dnešnej dobe je len zriedkavo vídaná v športových hatchbackoch. Presuňme sa na skok k malému zadnému priestoru pasažierov, ktorým rychlo preletím ako 380 litrovym kufrom...ale človeka, čo si kúpi toto bláznivé auto, to trápiť nemusí. Konečne som sa dostal k jazdným vlastnostiam ostrého hatchbacku.
Hyundai i30N Performance je 275 koňové torpédo s benzínovým objemom motora 1998cm3.
Ak je vaša otázka "Čo to žerie?", tak moja odpoveď znie podobne ako vo filme Zlaté Dedičství "Nebojte, vás néé", ale rátajte pri svižnej jazde okolo 12-13l/100km... Môžem akurát povedať, že pri režime N Performance vás streľba z výfukov na toľko ohúri, že nebudete mať problém navštíviť čerpaciu stanicu niekoľkokrát do týždňa. N-ko perfektne sedelo na ceste a s dobrými pneumatikami vám nerobilo problém poraziť aj auto prémiovej značky v neoficiálnych pretekoch, samozrejme predpisovo...nemám čo autu vytknúť, maximálne vás ešte prekvapí launch controlom a indikátory na otáčkomeri, ktoré vám signalizujú do akých otáčok môžete ísť, viacmenej, keď máte studený motor, indikátory vám svietia na oranžovo.
Čo ma, ale veľmi pobavilo, pri štartovaní vám vyskočilo upozornenie na infotainmente, citujem: "Jazdite bezpečne a dodržiavajte pravidlá cestnej premávky", neviem či sa jedná o nejaký vtip, ale môžem iba podotknúť, že každý, kto si kúpi N-kový Hyundai bude mať problém s tými pravidlami :) Koniec koncov, blížim sa k záveru, keď momentálne už len pospomínam, aké to bolo adrenalínové jazdenie, hlavne keď som ráno štartoval a pobudil všetkých susedov hlasnou streľbou z výfukov...
Text a grafická úprava obrázkov: Mário Chorvát
Hyundai i30N Performance | |
Zdvihový objem cm3 | 1998 |
Max. výkon v kW pri 1/min | 81/110 pri 4 600 |
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min | 200 pri 2 000 – 3 500 |
Max. rýchlosť v km/h | 250 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 6,1 |
Spotreba/mesto/mimo/kombi | 9,7/5,7/7,1 |
Základná cena testovanej verzie | 30 190 € |