Kia predstavuje mild-hybridnú technológiu so vznetovým motorom a elektromotorom 48V
16.05.2018 07:00
Spoločnosť Kia Motors predstaví v druhom polroku 2018 svoju prvú mild-hybridnú technológiu so vznetovým motorom a elektromotorom 48V. Nová hnacia jednotka s názvom „EcoDynamics+“ znižuje emisie CO2 pridaním zrýchlenia pomocou elektrickej energie z dodatočného 48-voltového akumulátora.
-
Mild-hybridná sústava EcoDynamics+ pridáva zrýchlenie prostredníctvom elektromotora 48V
-
Cenovo dostupnú kompaktnú technológiu je možné integrovať do existujúcej architektúry
-
Poskytuje elektrickú energiu a znižuje zaťaženie motora pri zrýchlení
-
Rekuperuje energiu počas spomaľovania a brzdenia
-
Systém obsahuje funkciu Stop Štart motora
-
Technológia znižuje emisie CO2 až o 4 % v jazdnom cykle WLTP a o 7 % v európskom jazdnom cykle (NEDC)* pri spojení s manuálnou prevodovkou
-
Model Kia Sportage s mild-hybridnou vznetovou hnacou sústavou bude v predaji v druhom polroku 2018; po ňom budú nasledovať ďalšie modely a nová polohybridná hnacia sústava so zážihovým motorom
Mild-hybridná technológia EcoDynamics+ ponúka neprekonateľný pomer nákladov a výkonu v porovnaní s full-hybridnými pohonnými jednotkami, čo je v súlade s cieľom spoločnosti Kia vytvárať inovatívne automobily, ktoré budú cenovo dostupné pre širokú spotrebiteľskú verejnosť. Kompaktný charakter komponentov znamená, že túto technológiu je možné integrovať do existujúceho vozidla a architektúry hnacej sústavy bez toho, aby ovplyvnila jeho praktickosť či usporiadanie. Mild-hybridná technológia od spoločnosti Kia je navrhnutá tak, aby sa bez problémov zosúladila so životom svojho spotrebiteľa, bez nutnosti dobíjania z elektrickej zásuvky.
Kia Sportage bude prvým modelom, ktorý bude ponúkať novú polohybridnú hnaciu sústavu so vznetovým motorom EcoDynamics+, a to od druhého polroka 2018. Druhým modelom, ktorý prinesie novú hnaciu jednotku v roku 2019, bude nová Kia Ceed tretej generácie.
Elektrifikačnej stratégie Kia 2025
Mild-hybridná hnacia sústava 48V je prvou novou technológiou, ktorú spoločnosť Kia uvedie na trh v rámci svojej širšej stratégie elektrifikácie vozidiel. Uvedenie novej 48-voltovej hnacej jednotky na trh znamená, že spoločnosť Kia je prvým výrobcom, ktorý v celom svojom modelovom rade ponúkne zákazníkom hybridnú, plug-in hybridnú, plne elektrickú a aj 48-voltovú technológiu. Do roku 2025 plánuje spoločnosť Kia uviesť na trh 16 vozidiel s vyspelou hnacou sústavou: päť nových hybridov, päť plug-in hybridov, päť elektrických vozidiel a – v roku 2020 – nové elektrické vozidlo na palivové články.
Vďaka mild-hybridnej vznetovej hnacej sústave EcoDynamics+ bude spoločnosť Kia ponúkať čistejšie vznetové motory. Systém je spojený s technológiou selektívnej katalytickej redukcie (SCR) s aktívnym riadením emisií od spoločnosti Kia, ktorý znižuje emisie CO2 o 4 % v rámci nového Celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP) a až o 7 % v Novom európskom jazdnom cykle (NEDC)*. Uvedenie mild-hybridnej dieselovej technológie na trh prispeje k celosvetovému úsiliu značky zlepšovať hospodárnosť všetkých svojich vozidiel.
Mild-hybridná vznetová technológia EcoDynamics+ s režimami „motor“ a „generátor“
Mild-hybridná technológia od spoločnosti Kia obsahuje kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a nový polohybridný štartér (MHSG). Elektronickým riadením generátora MHSG pomocou meniča sa systém plynulo prepína medzi dvoma režimami: „motor“ a „generátor“. Generátor MHSG je remeňom spojený s kľukovým hriadeľom vznetového motora a pri zrýchlení poskytuje až 10 kW elektrickej energie do hnacej sústavy v režime „motor“, čím sa znižuje zaťaženie motora aj produkcia emisií. V režime „generátor“ systém zberá kinetickú energiu z vozidla počas spomaľovania a brzdenia a využíva ju na dobíjanie akumulátora.
Ako funguje technológia EcoDynamics+ na ceste
Pohonná sústava je skonštruovaná tak, aby na ceste zabezpečovala vyššiu účinnosť zo spaľovacieho motora, a to pomocou dodávanej elektrickej energie a plynulej rekuperácie.
V režime „motor“ sa akumulátor pri zrýchlení vybíja, a poskytuje tak dodatočný krútiaci moment motora v záujme mierneho zvýšenia výkonu pri prudkom zrýchlení alebo v záujme zníženia zaťaženia motora počas mierneho zrýchlenia. Pri spomalení, alebo pri jazde dolu kopcom či príjazde ku križovatke sa systém MHSG prepne do režimu „generátor“, v ktorom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora počas jazdy.
Systém riadi vyspelá elektronická riadiaca jednotka (ECU), ktorá vypočíta najefektívnejšie využitie dostupnej energie a podľa toho upraví nastavenia, pričom berie do úvahy množstvo zostávajúceho náboja v akumulátore vozidla.
Energia z akumulátora sa môže použiť aj na zabezpečenie novej funkcie „pohyblivého“ vypnutia a spustenia motora. Ak má akumulátor dostatočný náboj, spaľovací motor sa počas spomaľovania a brzdenia automaticky vypne. Systém MHSG potom môže motor opäť bez problémov naštartovať, a to v každej situácii – stačí, ak vodič zošliapne plynový pedál.
Kompaktné rozmery a integrácia do existujúcej architektúry
Kompaktný charakter technológie umožňuje pomerne jednoduchú integráciu mild-hybridnej sústavy EcoDynamics+ do existujúcej architektúry vozidla. V závislosti od vozidla bude 48-voltový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čím sa minimalizuje vplyv na praktickosť vozidla. Keďže systém MHSG sa integruje priamo s motorom a poháňa kľukový hriadeľ pomocou remeňa, priestor motora potrebuje len minimálne úpravy.
Menič jednosmerného prúdu (DC/DC) akumulátora 48V umožňuje pripojenie akumulátora k palubnému zdroju napájania vozidla, čo vedie k výraznému zníženiu veľkosti akumulátora 12V, ktorý je potrebný na napájanie pomocnej elektroniky vozidla. Zavedenie systému MHSG zároveň znamená, že klasický štartér môže byť zmenšený a použitý najmä na studený štart pri nízkych teplotách. Vo väčšine situácií motor spúšťa 48V akumulátor.
Mild-hybridná vznetová hnacia sústava EcoDynamics+ od spoločnosti Kia je kompatibilná s manuálnou aj automatickou prevodovkou a možno ju prispôsobiť konfigurácii pohonu predných, zadných aj všetkých kolies. Táto sústava bude upravená aj na používanie so zážihovými motormi.