Kombi ala Dracula
24.02.2014 19:23
Už prvý pohľad na nový model Dacie Logan naznačuje, ktorým smerom sa rumunský koncern bude uberať. Nová garderóba priniesla viditeľné zmeny ohľadom dizajnu a posuvajú ju zase o trochu vpred. Predošlý model sa vyznačoval mohutnou hranatou karosériu s veľkým batožinovým priestorom a krídlovitým otváraním zadných dverí. No to už je minulosť. Imidž dodávky je preč a jediná vec čo ostala nezmenená je podvozok. Aj vďaka precíznej práce dizajnerov vyzerá nový Logan ako plnohodnotné rodinné kombi. V prednej časťi dominuje mohutná maska delená dvoma chrómovanými lištami, lícujúca s prednými svetlometmi. Zadná časť karosérie s dlhším previsom je doplnená pomerne malými koncovými svetlami, osadené v zadných stĺpikoch. Zmizli aj už spomínané ostré hrany karosérie a nahradili ju oblejšie tvary, čo mu dodalo na elegancii.
Zmenami k lepšiemu prešiel aj interier, ktorý je oveľa priestranejší. Prevládajú v ňom tvrdé plasty dokonca vrchný diel palubovky je vyrobený z jedného kusu. Oživenie nastalo vďaka dvojfarebnej kombinácií palubnej dosky a spestrujú ju chromované lemy okolo budíkov či stredovej konzoly. K výrazným doplnkom patrí dotykový 7-palcový farebný displej, pomocou ktorého môžete obsluhovať rádio alebo počúvať hudbu z externých zariadení cez USB - port. Na čo som si nevedel zvyknúť boli tlačítka na otváranie okien. Prečo sú umiestnené v stredovom paneli pod klimatizáciou a nie ako býva zvykom vo výplní dverí okien, som nepochopil. Za príplatok si môžete dokúpiť aj lakťovú opierku s malým odkládacím priestorom. K dispozícií sú sedadlá na dobrej úrovni, potiahnuté kvalitnou látkou a pri sedení si pripadáte ako doma na gauči. Ani pri dlhej jazde problémy z chrbtom neboli, akurát mäkšie bočné vedenie nás v zákrutách nepodržalo. Logan ponúka dostatok miesta na sedenie v predu a pohodlne prevezie aj tri dospelé osoby vzadu. Pre pasažierov je dosť miesta nielen pre nohy ale aj hlavu. K pilierom však patrí batožinový priestor v objeme 573 litrov, čím prekonáva ostatné kombíky nižšej strednej triedy. Sklopením zadných sedadiel z neho vyžmýkate úctyhodných 1 518 litrov a hneď máte po starostiach kam s batožinou. Prah nakladacieho priestoru je posadený nízko a manipulácia s ťažkými a objemnými predmetmi sa stáva hračkou.
Pod kapotou nám dýchal úsporný diesel s objemom 1,5 litra s veľmi nízkou spotrebou. Márne sme sa pokúšali najazdiť nespočetné množstvo kilometrov no vyprázdniť nádrž sa nám nepodarilo. Výborne odhlučnený motor sa vyznačoval kultivovaným chodom, ponúkal príjemnú a dynamickú jazdu. Aj spolupráca s manuálnou prevodovkou bola na dobrej úrovni, až na dĺhé dráhy radenia. Nebolo by zlé zakomponovať do modelu už 6- stupňový manuál, čo by mu viac pristalo. Podvozku z predošlej generácie nemožno naozaj nič vytknúť. Plynule odbúrava všetky nerovnosti na našich cestách a problém mu nerobí ani jazda v lesnom teréne . Zabudnite však na športvé šantenie po dinici, s ním veľa vody nenamútite. Ale vždy sa môžete na neho spoľahnúť a bez problémov vás dovezie do cieľa vašej cesty.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Dacia Logan 1,5 dCi | |
Zdvihový objem cm3 | 1 461 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 66 (90) / 4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 200 / 1750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 175 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 12,4 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,9 / 3,8 / 4,2 |
Základná cena od | 11 290 € |