Komfortné SUV nielen pre ženy
20.04.2019 10:05
Výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia Slovakia - Lucia Čišková o práci, cestovaní a testovaní nového modelu Peugeot 3008
Vypracovali ste sa z pozície obchodnej manažérky postupne na teamovú, následne na obchodnú riaditeľku a dnes ste výkonnou riaditeľkou. Koľko vlastne pracujete v oblasti operatívneho leasingu?
V tejto oblasti pracujem 10 rokov a v spoločnosti Business Lease Slovakia som už šiesty rok. Musím povedať, že som v tejto práci našla vášeň a nemôžem sa na nič sťažovať, ale naopak stále si nachádzam nové výzvy a hľadám rôznorodosť v práci. Dnes s mojím tímom aktívne pracujeme na projekte zákazníckej skúsenosti. Naším cieľom je maximálna spokojnosť našich klientov s vyvolaním tzv. wau efektu pri kontakte s Business Lease.
Dosiahli ste v spoločnosti najvyššiu pozíciu. Ako sa snažíte motivovať ostatných zamestnancov v spoločnosti?
V súčasnej pozícii som vyše roka. Na tento rok som si vytýčila dva ciele, na ktorých aktívne pracujem. Oba ciele spolu veľmi úzko súvisia. Prvým je splnenie plánu a druhým je spokojnosť našich zamestnancov. Som presvedčená o tom, že len spokojný tím vie podávať výkon. Môj prístup a rovnako kultúra našej firmy je založená na ľudskom prístupe, otvorenej komunikácii, pravidelnej spätnej väzbe, dôvere, zároveň sa „u nás maká“, klamstvo nemá miesto a navzájom sa motivujeme pri dosahovaní spoločných cieľov. Nepotrpím si na hierarchiu, či direktívny spôsob riadenia. Nie sme predsa v materskej škole. Počas môjho pôsobenia sme vo firme prešli z vertikálnej štruktúry riadenia na horizontálnu. Zrušili sme dve riaditeľské pozície a zapojili sme do riadenia firmy náš stredný manažment, ktorý má plnú zodpovednosť za výsledky. Ďalej dávam dôraz na rozvoj a pravidelné zážitkové firemné akcie, na ktorých nešetrím.
Veľa cestujete v rámci pracovných povinností a preto ma zaujíma čo pre vás znamená auto?
Auto je pre mňa dôležitý prostriedok prepravy, mobility, ktorý využívam denne na cestu do práce do Bratislavy zo Záhorskej Bystrice Za celú moju kariéru som sa prepravovala väčšinou autom. Avšak dnes sa moje preferencie menia. Skúšam aj iné spôsoby prepravy. Vlak mi umožňuje si oddýchnuť i pracovať a preto rada cestujem do Prahy alebo do Košíc práve takto. Často využívam aj taxi na prepravu v meste. Vo firme máme k dispozícii aj tri skladacie bicykle typu Brompton. Už som jeden z nich aj otestovala počas dňa, keď som si potrebovala niečo vybaviť v centre Bratislavy. Myslím, že sa pomaličky preferencie ľudí menia a veľmi oceňujem aj projekt bike sharingu od Slovnaft.
Ak sa pozriete dozadu, tak prezraďte či bolo veľa poistných udalostí, ktoré ste zažili a možno boli aj kuriózne?
Ak si mám zrekapitulovať svoju históriu poistných udalostí a ktorá z nich bola skutočne kuriózna, tak to bol jeden letný deň 1. júla. Na ceste do práce som sa zaradila do štatistík nehôd na prístavnom moste v Bratislave. Kolóna stála a ja som bola rozbehnutá a v tom zrazu auto predo mnou prudko zabrzdilo a ja som zničila celý predok môjho auta Škoda Octavia. Vpálila som do Mercedesu ML a moja Octavia bola na hranici s totálnou škodou a následne mesiac v servise, kde ju dávali do poriadku. Vždy som jazdila na automate a počas toho mesiaca, keď som nemala svoje auto, tak som mala Peugeot 308 manuál. Bola to pre mňa výzva precestovať celé Slovensko, ale zvládla som to
To bola vaša prvá skúsenosť s autom značky Peugeot?
Áno bola. Rozbiehanie sa na križovatke a v kopci cez ručnú brzdu, ale ak musíte, tak idete... Potom, keď som mala nárok na výmenu služobného auta, tak som si vybrala v roku 2013 Peugeot 508 2,0 HDI v krásnej bielej metalíze vo výbave Allure. Nádherný sedan a bola som s ním maximálne spokojná. Neporovnateľný rozdiel, keď som presadla z oktávie do 508čky. Motoricky, priestorovo a komfortne by som Peugeot 508 radila medzi manažérske autá. Dnešný nový model je opäť o krok vpred. Veľmi podarené auto.
Veľa cestujete, potom aj veľa platíte pokuty, ak sa ponáhľate?
Platila som zopár pokút, hlavne za rýchlosť. Prvýkrát to bolo medzi Košicami a Prešovom, kde bola zákruta a musíte spomaliť. Piatok poobede, 80-tku som odignorovala a išla som 100 km/h, keďže som sa už tešila na víkend domov. Páni policajti tam stáli a zastavili ma. Najprv to bola vyššia suma a potom sme sa dohodli na 20 eur. Obišla som celkom fajn. Druhá pokuta bola na zjazde z prístavného mosta, kde je smerom na Prístavnú ulicu 50-tka a išla som 70, tak to bolo za 50 eur. A veru som aj fúkala asi 3-4x. Vždy s negatívnym výsledkom okrem jedného prípadu, kedy som nafúkala úplne málo. Tento prehrešok bol však spôsobený nie požitím alkoholu, ale tým, že som použila ústnu vodu Listerine. Následne som sadla za volant a nafúkala som. Našťastie to muži zákona pochopili a pustili ma. Za volantom nikdy nepijem, to je zásada.
Ste technický typ, keď náhodou dostanete defekt alebo voláte pomoc?
Technický typ nie som. Pre mňa je dôležité, že viem, kam volať o pomoc. Párkrát som už využila asistenčné služby, či už som mala defekt alebo poistnú udalosť. Z technických zručností zvládam doliatie vody do ostrekovača, samozrejme tankovanie, ale tam asi končím. Zmeranie tlaku v pneumatikách už nechávam na pomocníkov na čerpacích staniciach, keď mi auto zapípa ostatné riešim v servise. Často využívam služby pick up servisu, kedy si pre auto prídu k nám do práce, odservisujú mi ho a dovezú naspäť. Táto služba mi šetrí čas.
Akoby sa dal v Bratislave lepšie a efektívnejšie využívať dopravný systém, aby naozaj fungoval?
Cesta je v efektívnejšom využívaní áut a to konkrétne myslím, že kvantum firiem má veľa áut a pri tom nie sú využívané. Chcelo by to zabezpečenie aplikáciou na shareovanie áut. V Business Lease začíname s touto službou a okrem našich klientov chceme aj my interne začať využívať naše služobné autá efektívnejšie. Som podporovateľkou konceptu cirkulárnej ekonomiky a preto aj u nás testujeme možnosti car poolingu a zdieľaných jázd napríklad do práce. Máme kolegov, ktorí bývajú v tých istých lokalitách Bratislavy a môžu spolu do práce cestovať. Druhou možnosťou je využívanie alternatívnych spôsobov prepravy hlavne v meste. MHD využívať viac, prípadne bicykle, samozrejme že dostupnosť musí byť na vyššej úrovni. Dostupnosťou myslím frekvenciu a nadväznosť spojov na ceste z bodu A do B a eliminácia prestojov.
Čo vás zaujalo v iných krajinách, kde ste sa vedeli rýchlo premiestňovať z bodu A do bodu B?
V New Yorku mi v pamäti utkveli žlté taxíky majoritne značky Toyota Prius hybrid. Ľudia využívajú aktívne túto službu a nebolo to ani drahé. Stačilo zdvihnúť ruku, nemuseli ste volať mobilným telefónom a taxík bol pri vás. Aj metrá vo väčších mestách prevezú kvantum ľudí. Španielsko a Nemecko nemá žiadne diery na cestách či už na diaľnici alebo na mimomestských cestách.
Text a foto: Alena Chorvátová