Kompaktné SUV v znamení leva
28.02.2017 18:26
Záujem o veľké SUV a menšie crossovery stále neutícha. Rastú ako huby po daždi a je ťažké si vybrať tú pravú značku. Možno vám trochu pomôžeme s výberom predstavením príťažlivého crossoveru Paugeot 2008. Nová omladená 2008-čka stratila všetky črty kombi a vyrástla do vhľadu menšieho SUV s vyššou svetlou výškou. Vizáž auta má ostrejšie rysy, vyzerá štýlovejšie a s oplastovanými širšími blatníkmi terénejšie. Mačací pohľad predných svetlometov nás fascinoval, ako aj robustná chrómovo-čierna predná maska. Úplne nové sú nádherné zadné svetlá pripominajúce drápy divokej šelmy. Sýty červený lak Ultimate plus, strešné nosiče v imitácií hliníku či pôsobivá panoramatická strecha posúvajú túto značku do luxusnejšej kategórie.
Prvý pocit v kokpite nás milo prekvapil. Pohodlné športové sedadlá boli čalúnené mixom koženka a tkanina. Úžasné anatomické tvarovanie parádne držalo telo v zákrutách a zároveň rozmaznávalo chrbát. Aj pre vysokých pasažierov bolo dostatok priestoru na nohy a vysoký posed umožňoval nevídaný výhľad všetkými smermi. Aj na budíky. Tie sa totiž nachádzali nad volantom a pôsobili modernou zrozumiteľnou grafikou. Elegancia prevedenia, kvalitné materiály či luxusné doplnky je známka francúského štýlu. Multifunkčný kožený volant prešivaný bielym lemovaním dokonale ladil s manžetou radiacej páky, sedadlami a pákov ručnej brzdy. Každý z pasažierov disponoval množstvom odkládacích priečinkov a ich celkový objem je 24 litrov. Čerešničkou na torte bol veľký sedem palcový dotykový displej s funkciou Mirror Screen. Na displej sa prenášal obraz cúvacej kamery vo vysokom rozlíšení. Skrz obraz sme ovládali bezchybnú navigáciu a obsluhu parkovacieho asistenta. Ďalším pomocníkom pri extrémnych podmienkach a náročnom povrchu je systém Grip Control. Kruhový ovládač sa nachádza na stredovej konzole a využíva päť módov. V ponuke nájdete režim štandart, sneh, terén, piesok a ESP, ktoré je možné vypnúť a tým prevezmete úplnú kontrolu nad vozidlom. Po otvorení piatych dverí sa objavil dosť veľký kufor s objemom 410 litrov.
Sklopením zadných sedadiel sa objem zvýši na neuveriteľných 1400 litrov. Pod podlahou batožinového priestoru sa nachádzal ďalší úložný priestor v objeme 22 litrov. Pod kapotou sa ukrýval preplňovaný vznetový štvorválec s označením BlueHDi. Tento 88 kW motor so 120 koňmi dokázal vyprodukovať úžasnú dynamiku a hravo si poradil s váhou auta 1350kg. Agregát pracuje tichúčko a v kabíne ho vôbec nepočuť. Lepšiu spoluprácu šesťstupňovej manuálnej prevodovky s motorom sme si nevedeli predstaviť. Prevody ľahúčko s maximálnou presnosťou zapadali do seba. Jedine čo nám vadilo, bola chladivá kovová hlavica radiacej páky, keď pri chladnom počasí sme boli nútení použiť rukavice.
Podvozok hravo absorboval nerovnosť vozovky a obratný bol aj v zákrutách. Riadenie bolo presné, citlivé a s takou ľahkosťou, s akou sme točili malým volantom, to bol ozajsTný pôžitok. Peugeot 2008 si naozaj zaslúži pozornosť. Je to auto nielen do mesta, ale aj do mestskej džungle. Skúste ho vyskúšať a dáte nám za pravdu.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Peugeot 1.6 BlueHDi 120k S&S | |
Zdvihový objem cm3 |
1 560 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 88/120/3 500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 300/1 750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 190 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,6 |
Spotreba mesto/mimo/kombinovana (l/100km) |
4,3/3,3/3,7 |
Cena testovaného modelu | 21 665 € |