Limetkový nápoj
24.06.2018 19:45
Hyundai Kona nás zvonku ohúril špecifickým dizajnom, krásnou sviežou metalízou, ale aj úzkymi svetlometmi resp. úzke pásy LED svetiel s výrazne tvarovanou karosériou a s veľmi výrazným oplastovaním. So základným benzínovým motorom 1,0 T-GDi, s manuálnou prevodovkou vo výbave Family s doplnkami v podobe Lime Packu, strechy Dark Knight, Bi-LEd svetiel a Safety Packu sme testovali veľmi zaujímavý crossover, ktorý je v poslednom čase veľmi vyhľadávaným modelom.
Po nastúpení do interiéru sme sa usadili do príjemných sedačiek v kombinácii látka+koža, ktoré sú vyhrievané ako aj volant. No, ale zima je za nami a my sa poďme pozrieť ako je to s priestorom... Vpredu je miesta viac než dosť, horšie je to vzadu, lebo tam bolo priestoru na nohy o niečo menej, no deti tam nemali problém sa pohodlne usadiť, dospelí vzadu už také pohodlie nemali... Batožinový priestor pre dvoch nenáročných pasažierov by bol možno vyhovujúci, ale na veľké nákupy by to nestačilo. No ak by sme predsa museli zväčšiť priestor kvôli prevozu väčšej batožiny, tak jedine sklopením zadných sedadiel. Čo potešilo...bol svieži pohľad na palubovku hlavne limetkové doplnky oživili interiér a farebne ladili s exteriérom. Trošku bolo menej tlačidiel na stredovom paneli, ale pekne sa vynímal 8″ dotykový displej. Páčilo sa nám kvalitné spracovanie materiálov na palubovke a pôsobilo to dosť prémiovo, za čo dávame veľké plus, ale napríklad nám chýbala navigácia v multimediálnom systéme...našťastie ju máme v iPhone a je dokonca podporovaná cez Apple CarPlay, tak to je fajn...
Prepĺňaný trojvalec za studena a v nižších otáčkach bol sprevádzaný výraznejšou zvukovou kulisou, ale po zahriatí veľmi pekne priadol a už nebolo počuť žiadne iné hlučnejšie zvuky. Fakt je ten, že motor treba o niečo viac vytáčať a potom bolo cítiť ťah na bránu a dynamika sa okamžite dostavila. Nerovnosti, výmoly a jamy to fakt odfiltrovalo a pri ekonomickej jazde to síce nebolo až tak rýchle, ale keď sme sa pozreli na spotrebu, tak to bolo výrazne ekonomické. Vyskúšali sme si službu Kick-down na spodnej polohe pedálu, kde to zrazu zrýchlilo bez podraďovania. Systém ESP pri rýchlejšom presúvaní vedel čo má robiť a nemali sme potrebu ho vypínať.
S pohonom predných kolies a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sme dali v meste spotrebu pod 7l/100km, ale mimo mesta to bolo 5,5l/km, veľmi slušný údaj a na ten motor to bolo adekvátne. Malé SUV bolo veľmi pohodlné a v rýchlom tempe mu to išlo naozaj dobre. Ako každá žena miluje farby či už leta alebo svojho plechového miláčika, tak limetka dodala sviežu chuť práve tomuto modelu. Takže vítajme leto! Hyundai Kona je to pravé osvieženie!
Text a foto: Alena Chorvátová
Hyundai Kona 1,0 T-GDi |
|
Zdvihový objem cm3 |
998 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
88kw (120k) pri 6000 |
Max. krútiaci moment v Nm pri 1/min |
172 Nm pri 1500 až 4000 |
Maximálna rýchlosť v km/h |
181 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h |
10,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) |
6/4,7/5,2 |
Základná akciové cena verzie 1,0 T-GDi Family: |
17 990 € |