Koncept Mercedes-Benz GLB: priestranný a robustný kompakt
09.05.2019 11:16
Značka Mercedes-Benz konceptom GLB ukázala na autosalóne v Šanghaji, ktoré nápady v oblasti vozidiel SUV by sa okrem športového multitalentu GLA dali ešte realizovať na platforme kompaktného vozidla. Koncept GLB sa orientuje na ponuku priestoru a robustnosť. Koncepčné vozidlo (dĺžka/šírka/výška: 4 634/1 890/1 900 mm) ponúka aj vďaka svojmu dlhému rázvoru kolies (2 829 mm) miesto až pre sedem osôb. Rad rukolapných prvkov signalizuje, že koncept GLB priam vyhľadáva drsné poľné cesty.
„Položili sme si otázku, či v rámci našej úspešnej ponuky vozidiel SUV ešte existuje priestor medzi GLA a GLC. Odpoveďou na túto otázku je koncept GLB. Prostredníctvom neho dokazujeme, aké kreatívne nápady máme aj pre tento segment,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars. „Koncept GLB je odolné a praktické SUV s úplne kompaktnými rozmermi. Či už ako veľkorysé, sedemmiestne rodinné vozidlo alebo všestranný sprievodca vo voľnom čase: sme si istí, že tento koncept sa u našich zákazníkov stretne s veľkým záujmom.“ Zákazníci oceňujú rozmanitú ponuku SUV od značky Mercedes-Benz. Celosvetovo sa pre SUV značky Mercedes-Benz rozhodlo už viac ako šesť miliónov zákazníkov. V roku 2018 sa vozidlá SUV s viac ako 820 000 predanými jednotkami stali najsilnejším segmentom značky.
Náhon: štvorvalcový turbomotor s výkonom 165 kW/224 k
Koncept GLB má k dispozícii štvorvalcový benzínový motor M 260 s dvojspojkovou prevodovkou 8G-DCT, poskytuje maximálny výkon 165 kW/224 k a maximálny krútiaci moment 350 Nm. V bloku motora z hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom s liatinovými vložkami valca sa skrýva vyhotovenie povrchov valcov CONICSHAPE®. Na ďalšie minimalizovanie trenia piestov a zníženie spotreby sa ešte rozširuje vŕtanie valca v spodnej časti vložiek valca. Kónický tvar, ktorý tým vzniká, pripomína zvukovod trúbky.
4MATIC s tromi voliteľnými mapami charakteristiky
Koncept GLB je vybavený systémom náhonu na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je vždy v pohotovosti, s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Športovo nastavený náhon na všetky kolesá ponúka prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT vodičovi možnosť ovplyvniť charakteristiku systému 4MATIC. K dispozícii sú tri mapy charakteristiky na riadenie spojky pripájania náhonu všetkých kolies, systém ale pružne reaguje na príslušnú jazdnú situáciu v každom režime. V riadnom jazdnom režime je základom jazdného programu Eco/Komfort rozdelenie náhonu v pomere 80:20 (predná náprava : zadná náprava), v režime Šport 70:30. V terénnom režime sa spojka pripájania náhonu všetkých kolies používa ako medzinápravá uzávierka diferenciálu, základné rozdelenie je rovnomerné 50:50.