Koráb
17.07.2016 09:28
Z Mladoboleslavskej linky zliezla dlho očakávaná tretia generácia Škody Superb, vlajková loď, na ktorú boli všetci automobiloví fanjšmekri zvedaví.
Už na prvý pohľad tento koráb ukázal viac ostrejších línií, ako predošlá oblejšia verzia. Vyzerá to tak, že rysovacie pero šéfdizajnéra Jozefa Kabáňa znova čarovalo a vykúzlilo tento nádherný klenot s modernými prvkami a žiarivými emóciami. Predná časť patrí precízne tvarovanej širokej mriežke chladiča s logom posadeným uprostred. K dynamickému výzoru prispievajú aj čisté kontúry širokých predných svetiel s LED denným svietením. Vzadu dominujú ostré línie a umocňujú ich širšie LED svetlá.
Oslovenie koráb mu naozaj právom patrí, lebo toľko miesta čo ponúka, málo kde nájdete. Úžasné pohodlné a ergonomické sedadlá rozmaznajú váš chrbát po každej stránke. Ani dlháni ako ja nemajú problém sedieť na zadných sedadlách a rozmýšlať kam s nohami. Ako sa dalo očakávať, tak interiér je spracovaný na vysokej úrovni, prehľadná je aj palubná doska a multifunkčný volant s intuitívnym ovládaním zvládne aj začiatočník. K pohodliu prispieva aj veľká 6,5” farebná dotyková obrazovka s množstvom funkcií. Vo výbave nechýba pripojenie bluetooth hands free, tempomat, navigácia či parkovací asistent vpredu a vzadu. Osem zabudovaných reproduktorov vám vykúzli príjemnú uchu lahodiacu hudobnú atmosféru počas jazdy.
Kufor zvládne obrovské množstvo batožiny vďaka 660 litrom a pri sklopeni zadných sedadiel až 1950 litrov. V aute sa naozaj pohodlne vyspíte, moja polovička si to aj vyskúšala. Nový Superb mal pod kapotou 2,0 litrový agregát s najvyšším výkonom 190 koní. Myslím, že je to najideálnejšie riešenie pre túto verziu z hľadiska výkonu a spotreby. Z nuly na 100-ku mu stačí 7,7 sekundy, k čomu prispieva aj šesťstupňová prevodovka DSG, ktorá plynule spolupracuje s motorom. Podvozok nádherne plachtil po našich deravých cestách, stačilo si navoliť režim Comfort. V zákrutách nikdy nezaváhal a bezchybne držal stopu lepšie ako stopovací pes. Aj s pohonom 4x4 sa nemusíte báť lesných terénnejších ciest a načas prídete tam, kam potrebujete.
A aká je záverečná rekapitulácia?
Neradi sme sa zo Superbom lúčili, lebo zanechal v nás veľmi silný dojem.
Strávili sme s ním cestu na východ a spät bez tankovania na jednu plnú nádrž. Cesta ubehla ako nič a tú komfortnú jazdu, priestrannosť a maximálne pohodlie sa zabudnúť nedá. Vrelo odporúčam tento model a verte, že si s ním užijete tak ako my.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 | |
Zdvihový objem cm3 | 1 968 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 140/190/3 500-4 000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 400/1 750-3 250 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 237 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 7,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,9/3,7/4,1 |
Základná cena od | 38 090 € |