Kórejská perla
23.10.2016 18:00
V dnešnej dobe je to veľký hit vlastniť gigantické, terénne SUV, ktorým naozaj ide karta. Automobilky sa medzi sebou predbehujú a lákaju zákazníkov novými luxusnými modelmi. Ani značka Hyundai nie je v tomto segmente výnimkou. Veď kto by nepoznal Grand Santa Fe?
Je to typické SUV, ktoré sa prezentuje ako luxusné rodinné či manažérske auto pre tých, čo si potrpia na veľké modely s bohatou výbavou a nemusia tak hlboko siahnuť do peňaženky ako pri Audi, Volve, Mercedese či BMW.
Oblé tvary tohto krásavca sú dávno preč a nahradili ich dynamické línie s konzervatívnym a serióznym outfitom. Vnútrajšok kabíny bol vynikajúco odhlučnený a všade sme cítili vôňu kože. Interiér mal precízne spracovanie a doplnky z mäkčených plastov či tlmene fungujúce ovládače nás totálne prekvapili. Výhľad z auta je výborný všetkými smermi aj vďaka veľkým spätným zrkadlám. Robustné elektricky ovládané sedadlá splnili náš sen svojím pohodlím, ergonómiou a naše boľavé chrbty aj po niekoľko hodinovej jazde neprotestovali. Druhá rada sedadiel sa dá pozdĺžne posúvať, čo zlepšuje variabilitu interiéru. Existuje aj tretia rada sedadiel no na úkor batožinového priestoru. Ten poskytuje 634 litrov, no po sklopeni sedadiel sa jeho objem vyšplhá na úctyhodných 1 842 litrov.
Interiér prešiel len minimálnou zmenou. Pár tlačidiel na stredovom paneli zmizlo a digitálne budíky ako ukazovateľ paliva či teplota chladiacej kvapaliny dostali klasický ručičkový vzhľad. No čo nás naozaj dostalo, bola aparatúra Infinity. Nádherný čistý priestorový zvuk a otvorená panoramatická strecha to bola ozajstná paráda pri dlhej ceste do Chorvátska. Masívny multifunkčný kožený trojramený volant s dokonalou hrúbkou venca sadol pevne do rúk. Ľavá strana ovládačov patrí audiosústave a telefónu ovládaného pomocou bluetooth handsfree. Pravá strana klasika palubý počítač, tempomat a obmedzovač rýchlosti.
Pod ozrutnou kapotou sa ukrýval megalomanský 2,2 litrový švorvalec s výkonom 147 kW a 260 koňmi. Motor pracoval spoľahlivo priam ukážkovo vynikal kľudným a mäkkým chodom. Nezaznamenali sme žiadne negatívne prejavy ako vibrácie alebo strata dychu.
Ani k šesťstupňovému automatu, čo je jediná varianta sme nemali žiadne výhrady, radenie bolo plynulé a hladké. Jazdilo sa veľmi príjemne a s prevodovkou sme sa dorozumievali len prostredníctvom plynového pedálu. Cestu lesným hrboľatým porastom podvozok zvládal veľmi bravúrne a obstál aj pri prejazde ostrých zákrut. S veľkým prehľadom tlmí všetky nerovnosti a slovíčko nakláňanie je mu cudzie.
Na záver musíme skonštatovať, že Hyundai Grand Santa Fe splnil všetky naše očakávania. Je to nádherné, pohodlné a bezpečné auto, ktoré vám spríjemní každodennú jazdu za volantom. Ak k tomu pridáme 5-ročnú záruku, dobrú cenu, tak potom už, nie je čo riešiť.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Zdvihový objem cm3 | 2 199 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 147/200/3 800 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 440/ | 440/1 750-2 750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 201 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 8,3/6,3/7,0 |
Cena testovacieho vozidla | 41 490 € |