Kórejský sympaťák
27.09.2014 10:09
Z pásovej linky Kórejskej automobilky Kia sídliaca v Žiline vzišiel zmodernizovaný Sportage a všetci sme čakali, s čím príde nový facelift. Už druhá generácia kompaktného SUV od návrhára Petera Schreyera bola pastvou pre oči a tak tretia prešla len malými kozmetickými zmenami. Krásne hladké povrchy karosérie, nízke okná, vysoký pás dverí, podsaditý vzhľad a predné ploché čelné sklo mu dodávali punc elegancie a právom patrí k najkrajším a najkompaktejším autám v tomto segmente. Modernizáciou prešla hlavne predná časť karosérie. Robustná plastová maska lemovaná chrómom prichádza s honosnejším rebrovaním a vystriedala vodorovné položené lamely. Pohľad na predné LED svetlomety s denným svietením lícujú s maskou chladiča a vytvárajú emócie, stále sa usmievajúceho auta. Interiér vozidla ponúka štýlový dizajn a voľba materiálu a jeho spracovanie padla na úrodnú pôdu.
Veľkorysý vnútorný priestor vám vyrazí dych a kvitovať musíme aj dokonalé odhlučnenie v kabíne. Prístrojová doska z mäkčených plastov je tak priehľadná, že nepotrebujete ani manuál. Páčil sa nám jemný chod ovládačov, tiché zatváranie schránky pred spolujazdcom a tlmené zatváranie dverí. Trojramenný multifunkčný kožený volant má ideálnu hrúbku venca a všetky jeho ramená sú vyplnené množstvom tlačidiel. Pravá strana je určená na ovládanie tempomatu, hlasovému ovládaniu a nastaveniu posilovača riadenia troma spôsobmi intenzity. Ľavá časť slúži audio sústave a ovládaniu úrovni hlasitosti. Nechýba ani spárovanie s telefónom prostredníctvom bluetooth handsfree. O pohodlie vášho chrbta sa postarajú ergonomické sedadlá veľkorysých rozmerov. Priestor nad hlavou zvládnu aj dlháni ako som ja a ani moje dlhé nohy nemuseli tŕpnúť počas viachodinovej jazdy. Tak ako vodič aj spolujazdec má vyššiu pozíciu sedenia a dobrú viditeľnosť mu trochu bránia predné a zadné stĺpiky. Nie je to až také zlé a pri cúvaní vám pomôžu parkovacie senzory. Bočné vedenie zvláda udržať telo v správnej polohe a pri prejazde zákrut sa o vás skvele postará.
Po otvorení piatych dverí máte k dispozícií 465 litrov úložného priestoru a po sklopení zadných sedadiel sa objem zvýši na 1353 litrov. Zvýšiť atraktivitu naftových motorov s pohonom predných kolies a uspieť medzi konkurenciou o to sa postarali v nemeckom výskumnom a vývojom centre v Rüsselsheim Kia. Malý turbomotor neprejavoval žiadny deficit ohľadom nižšieho objemu a obdivovali sme jeho mäkký chod. Nechýba mu sila ani pružnosť a je dostatočne agilný aj vďaka slušnému krútiacemu momentu 260 Nm. Spolupráca šestpňovej manuálnej prevodovky s motorom patrí medzi špičku, Presné a krátke dráhy radenia zapadali s maximálnou presnosťou a minimálnym odporom. Dôkladne vyladený podvozok si hravo poradí na rozbitých cestách a pri prejazdoch hlbších dier alebo retardéroch sa cíti ako doma. Úžasné jazdné vlastnosti mu pomáhajú v extrémne ťažkom teréne, čo ocenia chalupári, hubári alebo rybári. Ak hľadáte crossový model auta s nízkou spotrebou a dobrými jazdnými vlastnosťami, Sportage je tou správnou voľbou. Vyzerá dobre, jazdí dobre a po každej stránke sa môžete na ňu spoľahnúť.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Kia Sportage | |
Zdvihový objem cm3 | 1685 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 85/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 260/1250-2750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 173 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 12,3 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6/3/4,8/5,3 |
Základná cena od | 18 750 € |