Láska na prvý pohľad

26.07.2013 08:26

Ak sa chystáte kúpiť limuzínu strednej triedy, výber v tomto segmente je naozaj široký. Jednak sú to modely Peugeot 508, Citroen C5, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Škoda Superb a najnovšia Mazda 6. Prečo práve Mazda 6?

Oproti svojim protivníkom bola navrhnutá ako kompletne nové auto. Dlhá predná kapota, nízka dozadu splývajúca strecha, veľké devätnásťpalcové kolesá usmiata maska chladiča a k tomu šibalsky prižmúrené svetlomety dávajú tomuto autu nezameniteľný mačací vzhľad. A ten zadoček? Radosť pozrieť. Rovnako štíhle zadné svetlomety tiahnuce sa okolo celého rohu karosérie, nad tým čelo kufra s decentným spojlerom a malým znakom Mazda uprostred.

Nízko umiestnené sedenie, krátka radiaca páka a ďalšie detaily prenášajú športový vzhľad exteriéru aj do vnútra. Bledé kožené sedadlá pekne kontrastujú s čiernou palubnou doskou. Vďaka nízkym sedadlám je sedenie vpredu aj vzadu príjemné aj pre nadpriemerne vysokých. Celkovo je interiér riešený veľmi dobre, kvalita použitých materiálov je na vysokej úrovni. Drobným mínusom je batožinový priestor, ktorý svojimi 489 litrami patrí k tým menšim na trhu. Aj nakladací otvor kufra je pomerne malý. V strede palubnej dosky kraľuje obrazovka navigácie TomTom, ktorá je dotyková avšak je ju možné ovládať aj otočným ovládačom medzi sedadlami. A keď si k tomu pustíte poriadny Drumandbase cez kvalitnú audioaparaturu BOSE radosť nepozná konca. Hlavne keď k tomu použijete externý USB disk so svojou hudbou. Pikoškou je možnosť čítať SMS správy priamo na dispeji, takže pozor na manželku na sedadle spolujazdca  ;-)

No, skúsme auto naštartovať, či tak dobre jazdí ako vyzerá. Najprv si trošku pokrúťme volantom. Elektronický posilňovač pracuje citlivo, dovoluje vodičovi vnímať, čo sa robí s prednými kolesami. Skvelé sú aj brzdy, čo pri 1360 kilogramoch nie je samozrejmosť. Čo sa týka motora, urobila Mazda vec naozaj nevídanú. Ako základný motor je štvorválcový atmosferický dvojliter Skyactiv-G, čo je v dnešnej turbo dobe naozaj neobvyklé. Vďaka tomu má motor plynulý nárast výkonu, pri každom pohybe kotníka živo reaguje. Keď chcete jazdiť šetrne, jazdite v nízkych otáčkach, ak však potrebujete napríklad predbiehať, treba motor podradením vyhnať do obrátok.

Ďalším doplnkom, ktorý pomôže znížiť spotrebu až o 10% je systém i-ELOOP, ktorý zabezpečuje premenu kinetickej energie na elektrickú. Pri brzdení sa teda energia ukladá do kondenzátorov a pomáha stlačiť spotrebu v meste na 7 litrov na 100 km, čo je na dvojliter veľmi slušné. Napriek devätnásťpalcovým pneumatikám podvozok výborne tlmí nerovnosti. V zátačkach sa správa s istotou, ale zachováva si príjemnú plavnosť.

Čo dodať na záver? Jazda s týmto autom vám poskytne radosť, akú s inými autami tejto triedy neokúsite – svoje kvality ukáže hlavne v kopcovitých terénoch s množstvom zátačiek. Môžem jednoznačne povedať, Mazda 6 je naozaj výborné auto.

Marek Michlík
 

Mazda 6 2,0 Skyactiv-G Revolution  
Zdvihový objem motora (ccm) 1 998
Usporiadanie spaľovacieho motora  R4
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 121 (165)/6 000
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 210/4 000
Prevodovka 6-st. manuálna
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10.1
Maximálna rýchlosť (km/h) 209
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 5.9
Rázvor (mm)  2 830
Objem batožinového priestoru (l)  489
Cena základného modelu s DPH (€) 28 890

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode