Legenda

17.04.2015 09:42

Neviem, či existuje obľúbenejší model nemeckého koncernu Volkswagen, akým je legenda golf. Už siedma generácia uzrela svetlo sveta a napriek všemožným technickým inováciám či minimálnou zmenou vzhľadu, je to stále ten istý pracant, ako ho poznáme. Stále má v sebe ten šarm a neujde pozornosti žiadnemu fanušikovi tejto značky. Biely vyšportovaný atlét predvádza nádherné ladné krivky s ostrými rysmi. Je evidentné, že omladzovacia kúra mu jednoznačne prospela. Interiér vás dostane špičkovým spracovaním a použité materiály vytvárajú dojem exkluzivity. Prístrojová doska dostala mladší výzor a stredový panel z lešteného chrómu je toho dôkazom. Aj napriek mnohým zmenám je všetko prehľadné, veď je to stále ten istý golf, na aký sme zvyknutí.

Športovo ladené sedačky príjemne obopínajú chrbát a bočné vedenie vás podrží pri rezaní ostrých zákrut. Sedák je predĺžený o pár centimetrov a pohodlne podopiera stehná aj vyšším vodičom. Trojramenný volant potiahnutý kožou má pekné tvarovanie a vynikajúco sa drží. Pri pohľade nad množstvom tlačidiel netreba panikáriť. Sú intuitívne rozložené a rýchlo si na ne zvyknete. Čo mi vadilo najviac, bola ich veľkosť, inak žiadne výhrady. Ľavou stranou volantu ovládate palubný počítač, tempomat a obmedzovač rýchlosti. Pravá slúži na obsluhu audio sústavy a telefónu prostredníctvom bluetooth handsfree.

Budíky ponorené v hlbokých tubusoch majú jednoduchú a čitateľnú grafiku. Stredový noblesný panel v chrómovom prevedení je nasmerovaný na vodičovu stranu, na ktorej sa vyníma farebný dotykový displej. Pod ním sa nachádza dvojzónová automatická klimatizácia dodávaná štandartne od základnej výbavy. V dolnej časti po stlačení panelu nájdete USB konektor na nabitie telefónu. Klasickú ručnú brzdu by ste darmo hľadali. Všetky golfy siedmej generácie disponujú elektrickou parkovacou brzdou a nechýba ani asistent rozjazdu do kopca. Odkladacie priehradky vo dverách dokážu poňať aj väčšie plastové fľaše a na menšie veci poslúži posuvná lakťová opierka. Tým, že nový golf je dlhší o šesť centimetrov prejavilo sa to aj na zadných sedadlách. Pohodlne som sa usadil a napriek mojej dvojmetrovej výške moje nohy ani hlava netrpeli. Neviem, či existuje nejaký konkurent. Batožinový priestor ponúka 380 litrov, čo na tento segment bohato stačil. Po sklopení zadných sedadiel sa jeho objem ešte zväčšil.

Keď som prvýkrát naštartoval, neveril som, že pod kapotou je agregát s obsahom 1197 cm3. Ten zvuk a tá sila, ktorá z neho vychádzala, ma nútila pozrieť si technický preukaz. Bola to pravda... Vychutnával som si dynamickú jazdu ako nikdy a pri každom šliapnutí plynového pedála vďaka turbu, motor okamžite reagoval. Zvuk motora v kabíne takmer nebolo počuť a pri čakaní na semafóroch systém štart/stop vyplo pohonnú jednotku, čím sa úsporne znižuje spotreba paliva. Šesťstupňový manuál sa prezentoval hladkým chodom a všetky rýchlosti bez najmenšej chybičky zapadali tam, kam mali. Krátke dráhy radenia dovoľovali jazdiť športovejším štýlom a ani riadenie nemalo chybu, vyskúšal som všetky možné jazdné štýly. Pri prepletaní sa v meste medzi autami alebo pri parkovaní. Podvozok s mäkkým udpružením smelo zdolával kvalitné slovenské cesty plných dier a výtlkov. Ani jazda v teréne nerobila problém. Auto ukážkovo držalo stopu a nepocítil som žiadne nakláňanie v zákrutách. Čo dodať na záver? Je jasné, že automobilka Volkswagen si dala záležať na tejto legende a ponúkla spoľahlivý, bezpečný klenot, na ktorý sme už dlhé roky zvyknutí. Už prvý dojem vás očaril a keď si ho vyskúšate, verte, že si ho zamilujete ako ja!

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Volkswagen Golf R-Line Comfort 1,2 TSI 6G BMT  
Zdvihový objem cm3          1197
Max. výkon v kW (k) pri 1/min       77/105/5000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min       175/1550-4100
Maximálna rýchlosť v km/h       179
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h            10,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)          7,1/4,9/5,7
Základná cena od                  13 400 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode