Leon prispel k nárastu predaja značky SEAT v roku 2014 o 10 %
13.01.2015 16:45
Leon prispel k nárastu predaja značky SEAT v roku 2014 o 10 %
Značka SEAT ukončila rok s predajom 390.500 vozidiel, čo je najlepší výsledok od roku 2007
Leon prekonal vlastný predajný rekord hodnotou vyše 154.000 kusov
SEAT za dva roky dosiahol kumulovaný rast predaja o 21,7 %
Predaj na Slovensku vzrástol o 38,2%
Španielsko, Nemecko, Veľká Británia a trhy východnej Európy dosiahli najlepší predaj
SEAT ukončil rok 2014 ďalším nárastom predaja. Španielska značka dodala zákazníkom 390.500 vozidiel, čo je o 10 % viac ako v roku 2013 (355.000), čím dosiahla najlepší výsledok od roku 2007. Za uplynulé dva roky predaj značky SEAT kumulovane vzrástol o 21,7 % keď značka v uplynulom roku predala takmer o 70.000 automobilov viac ako v roku 2012 (321.000).
Rast predaja značky SEAT je zásluhou modelového radu Leon. Jeho predaj v roku 2014 vzrástol o 50 % na 154.100 kusov – o 51.300 kusov viac ako v predchádzajúcom roku. Od uvedenia novej generácie na trh v roku 2012 – po prvý raz s troma rozličnými typmi karosérie – sa predaj modelového radu Leon viac ako zdvojnásobil o 116 % (2012: 71.200 kusov). Okrem toho modelový rad Leon dosiahol najlepší predajný výsledok od uvedenia prvej generácie v roku 1999 a po prvý raz v histórii prekonal modelový rad Ibiza ako najpredávanejší automobil značky SEAT.
Z verzie Leon ST kombi, ktorá bola uvedená na trh koncom roka 2013, sa predalo 47.100 kusov – čo predstavuje podiel 30,5 % z modelového radu. AJ veľký van (MPV) SEAT Alhambra dosiahol v roku 2014 dvojmiestny nárast predaja počtom 23.100 kusov (+15,6 %).
Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva SEAT S.A. vyjadril uspokojenie nad týmito výsledkami: “Po druhý rok za sebou predaj SEAT medziročne vzrástol o dvojcifernú percentuálnu hodnotu. Modelový rad Leon priniesol prelomový bod do našej histórie. Stal sa druhým hlavným pilierom značky a otvoril dvere novým zákazníkom.” Jürgen Stackmann k výhľadu na rok 2015 povedal: “Našim cieľom je konsolidovať rast. Náš doterajší modelový program sa postupne obnovuje a pripravujeme sa na najbližšiu budúcnosť – príchod kompaktného SUV v roku 2016”.
Vyše 300.000 automobilov v západnej Európe
Po prvý raz od roku 2008 predaj značky SEAT v západnej Európe prekročil hranicu 300.000 kusov (304.000), čo je o 11,3 % viac ako v roku 2013 (273.200). Nárast predaja je vysoko nad priemerom trhu, čo prispelo k zväčšeniu trhového podielu značky. V Nemecku predaj vzrástol o 10,4 % na 84.600 kusov. Na tomto trhu v uplynulých štyroch rokoch SEAT takmer zdvojnásobil svoj predaj (2010: 43.000 kusov). Španielsko prispelo nominálne najväčším prírastkom (8.500 kusov) k rastu značky SEAT v roku 2014 s celkovým predajom 67.500 vozidiel (+14,5 %). Prvú trojicu najväčších trhov značky SEAT uzatvára Veľká Británia s novým predajným rekordom, v poradí štvrtým za sebou. Po prvý raz sa vo Veľkej Británii predalo viac ako 50.000 automobilov značky SEAT (53.400; +16,8 %) a od roku 2009 predaj celkovo vzrástol o takmer 80 %.
Španielska značka si opäť vydobyla pôvodnú pozíciu v Taliansku a Portugalsku. Predaj SEAT vzrástol v Taliansku o 28,1 % na 13.000 kusov a o 79,9 % v Portugalsku pri celkovom predaji 6.900 vozidiel.
Predaj na Slovensku vzrástol o 38,2 %
Podľa oficiálnej štatistiky registrácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP) bolo na Slovensku v roku 2014 prihlásených 1513 nových automobilov SEAT, čo predstavuje medziročný nárast o 38,2 %. Hlavným ťahúňom predaja bol modelový rad Leon, na ktorý pripadlo vo všetkých verziách – Leon, Leon SC, Leon ST kombi a Leon X-PERIENCE spolu 831 kusov, čo je 54,9 %. Medziročne sa predaj toho modelového radu viac ako strojnásobil (plus 236,4 %) keď v roku 2013 bolo zaregistrovaných 247 kusov modelu Leon.
Výrazný rast vo východnej Európe
Rast predaja v Poľsku a Českej republike prispel k zvýšeniu odbytu vo východnej Európe o 44,2 % na celkovo 24.700.
Turecko a Izrael s najlepšími výsledkami v histórii
V roku 2014 SEAT prekonal svoje predajné rekordy v Turecku a Izraeli. V Turecku, ktoré je deviatym najväčším trhom, španielska značka v uplynulom roku dodala zákazníkom 12.000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 8,9 %. Predaj v Izraeli vzrástol o 2,9 % na 6.100 kusov. Mexiko (21.300 vozidiel) a Alžírsko (16.300 vozidiel) si udržali svoju pozíciu ako piaty a šiesty najväčší národný trh značky SEAT.
Dr. Andreas Offermann, člen predstavenstva SEAT S.A. pre predaj a marketing zdôraznil skutočnosť, že “dnes je predaj značky SEAT viac diverzifikovaný. Dosiahli sme solídny rast nielen na hlavných európskych trhoch ako sú Nemecku, Španielsko, Veľká Británia a Taliansko, ale aj vo východnej Európe a ďalších krajinách ako Turecko a Izrael. Leon nás významne posilnil a nové modely, ktoré budú predstavené v najbližších mesiacoch, prispejú ku konsolidácii tohto rastu.”
SEAT je jedinou spoločnosťou vo svojom sektore, ktorá disponuje vlastnými kapacitami na konštrukciu, vývoj, výrobu a predaj automobilov v Španielsku. Je súčasťou nadnárodného koncernu Volkswagen Group. Značka SEAT s centrálou v meste Martorell (provincia Barcelona) exportuje vyše 80 % svojej produkcie do vyše 75 štátov sveta. V roku 2014 SEAT celosvetovo predal 390.500 automobilov.
SEAT Group zamestnáva 14.000 pracovníkov v troch výrobných centrách - Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde sa okrem iných modelov vyrábajú aj bestsellery Ibiza a Leon. Ďalšie modely značky SEAT sa vyrábajú v závodoch koncernu Volkswagen. V meste Palmela (Portugalsko) Alhambra, v Bratislave (Slovensko) Mii a v Mladej Boleslave (Česká republika) Toledo.