Letné osvieženie
29.07.2018 18:59
Cestou do Chorvátska pútal pozornosť 2,5 litrový benzínový štvorvalec bez turba. Jedná sa o druhú generáciu SUV tohto modelu, ale s modernejším dizajnom. CX-5 bola prvým modelom značky, ktorého dizajn vznikol v dizajnovom jazyku KODO – Soul of Motion. Rovnako Mazda v CX-5 po prvýkrát použila technológiu SkyActive.
Mazda sa v prípade dizajnu druhej generácie neodhodlala na žiadne experimenty. Na prvý pohľad sú vozidlá veľmi podobné. Druhá generácia je však modernejšia, sviežejšia a o čosi agresívnejšia. Veľmi podobné sú aj rozmery. Rázvor CX-5 s hodnotu 2,7 metra ostáva rovnaký. Dĺžka sa zvýšila o 10 mm na 4 550 mm. Výška vozidla sa znížila o 35 mm, pričom do šírky CX-5 narástla o 2 mm. Najvýraznejšou časťou celého auta je predná maska. Dominuje jej veľká mriežka chladiča, ktorá sa však nachádza viac vzadu. Do popredia vystupuje veľký znak automobilky a okraje masky v podobe karosérie. Hlavné svetlá sú v porovnaní s predošlou generáciou výrazne užšie.
V interiéri bolo všetko veľmi dobre prepracované do detailov. Palubovka vypracovaná z kvalitných materiálov, všetko bolo intuitívne a displej s potrebnými informáciami sa nachádzal na vrchu prístrojovej dosky a ovládanie displeja ste našli medzi sedadlami v stredovej konzole. Dpbré sedenie na dlhej ceste do Chorvátska bolo pohodlné a naozaj s krátkymi prestávkami sme si to užili bez žiadnej únavy. Volant sa dobre držal a ovládanie na volante sme počas dovolenkovej cesty využívali...hlavne tempomat a jazda podľa predpisov spôsobila vynikajúcu spotrebu cca. 8l/100km, ale v meste sme sa držali na hranici 9l/100 km, ale na benzínový dvaapoliter je to úžazný údaj! Medzi displejom a panelom klimatizácie je CD prehrávač, ktorý sme využívali a spríjemňovali cestu príjemnou hudbou.
K dispozícii bol aj plnohodnotný head-up displej, ktorý bol dostupný len v najvyššej výbave Revolution Top, ktorú sme testovali. Interiér bol dokonale odhlučnený a žiadne divné zvyuky z okolia vôbec do vnútra neprenikali. Motor bol silnejší vo vyšších otáčkach a automat veľmi pekne preraďoval. Akcelerácia pri predbiehaní bola na mieste a inak dlhé hodiny strávené za volantom CX-5 boli úžasné. Stabilný podvozok nás o tom presvedčil, že toto SUV-čko je určené aj ženám za volantom, pretože počas cesty sme sa naozaj cítili veľmi bezpečne a komfortne a prepnutím športového režimu sme si trošku užili aj cestný adrenalín. Hoci v najvyššej výbave testovaný model stojí 36 000 eur, tak zákazníci dostanú presne to, čo chcú, aby im ušili na mieru. Mazda CX-5 je tým správnym modelom.
Text a foto: Alena Chorvátová
Mazda CX-5 2,5 Sky Active-G 194 AWD |
|
Zdvihový objem cm3 | 2 488 |
Max. výkon v kW pri 1/min | 143/194pri 6 000 |
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min | 258 pri 4 000 |
Max. rýchlosť v km/h | 195 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,2 |
Spotreba/mesto/mimo/kombi | 9,1/8,1/7,4 |
Cena testovanej verzie | 36 000 eur |