Lev
08.10.2017 15:59
Francúzska automobilka Peugeot prišla na trh s novým, vraj lacnejším modelom, určený pre ľudí, ktorí majú hlboko do kapsy. Tento scenár nie je úplne presný a príslovie za malé peniaze nehľaď koňovi na zuby tu naozaj neplatí. Nový Peugeot je vlastne pokrvným bratom modelu Citroënu C-Elysée, ktorý bol veľmi úspešný medzi zákazníkmi po celom svete. Celý týždeň testovania nám bohato stačil a boli sme veľmi prekvapení, aký luxus a komfort za tú cenu ponúka. Musíme povedať, že po dizajnovej stránke vyzerá auto elegantne a v mnohých detailoch aj noblesnejšie. Môžu za to oblé línie karosérie, ktoré striedajú ostré hrany pozdĺž oboch dverí a vyúsťujú až k zadným svetlám.
Ani interiér ničím nezaostával, aj keď pár detailov na zlepšenie by sa našlo. Začnime sedadlami, ktoré sú naozaj veľmi pohodlné a ergonómia ich tvarovania vám ponúka dokonalý relax za volantom. V prípade chladného počasia stačí stlačiť tlačidlo po ľavej strane sedadla vodiča a vyhrievanie predných sedadiel splní vaše prianie. Priestoru na nohy je dosť aj pre dlháňov ako som ja a platí to aj nad hlavou šoféra. Hrúbka volantu je prispôsobená skôr chlapským rukám, má ideálnu veľkosť a hrúbku venca, ktorý mi okamžite sadol do rúk. Nastaviť je možné len sklon, možnosť pritiahnuť ho k sebe neexistuje. Najdôležitejším segmentom v komunikácii s vodičom sa nachádza na stredovom paneli. Je ním veľký sedempalcový farebný dotykový displej, ktorý funguje v plnej paráde. Je treba vyzdvihnúť modernú a precíznu grafiku, jej rýchlu reakciu na dotyk. Veľký displej neslúži len ako zadná parkovacie kamera, ale aj pri spustení 3D navigácie Tom Tom. Môžete sa k nemu pripojiť aj telefónom prostredníctvom rozhrania Mirror Link. Vo vnútri auta sa matné plastové plochy striedajú s lesklými doplnkami z klavírneho čierneho laku a spestrujú ich chrómované doplnky. Vyzerá to veľmi uhladene, len tých odkladacích priestorov je žalostne málo. Za zadnými sedadlami sa ukrýva hlboký kufor, ktorý každého majiteľa poteší svojim objemom 640 litrov. No pozor na vysokú nákladovú hranu pri ktorej častým premiestňovaním batožiny, môžete zničiť lak až na kov.
Peugeot 301 disponoval zážihovým šestnásťventilovým štvorvalcom s objemom 1,6 litra. Výkon agregátu 85 kW so 115 koňmi dokáže zabrať aj pri plnom osadenstve. Je neskutočne agilný, v kabíne ho nepočuť a pri poklese dynamiky alebo predbiehaní mu pomáha šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá je neskutočne presná, tichá a dokáže vám spríjemniť jazdu a pohodlie za volantom. A práve toto je smer, ktorí mnohí očakávajú a túžia po takom komforte. Podvozok môže pomaly konkurovať crossoverom či SUV- čkám. Je tak dobre nastavený, že zvládne všetky druhy terénu bez väčšej ujmy.
V zákrutách sa správa ako skúsený zálesák a stopu drží sťa poľovnícky pes. Je evidentné, že tento model bol stavaný nielen na krásu, ale aj výdrž. Peugeot 301 znova ukázal, v čom sú jeho prednosti a že aj za prijateľnú cenu, dostanete auto v nadštandardnej výbave. Je to spoľahlivé a bezpečné auto s dobrými jazdnými vlastnosťami, s atraktívnym francúzskym dizajnom, ktoré ponúka také vymoženosti a komfort, aký inde nedostanete. Stačí jedna skúšobná jazda a uveríte.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Peugeot 301 1,6 VTi EAT6 | |
Zdvihový objem cm3 | 1587 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 85/115/6050 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 150/4000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 180 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11,1 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 9,0/5,2/6,6 |
Základná akciová cena verzie | 12 590 € |