Má štýl a švih

07.10.2017 07:28

Zakladateľka Inštitútu zdravia a krásy Frais - MUDr. Vanda Przewlocka PhD. si vyskúšala novú Hondu Civic a porozprávala o sebe ako aj zážitky za volantom

Váš inštitút je spojením komplexu služieb v jednom zariadení, v ktorom sa zameriavate na skrášľovanie, omladzovanie a liečbu bolesti...kedy ste vznikli?

Inštitút bol založený v roku 2008 podľa úspešného modelu v USA, v ktorom sa spája starostlivosť o zdravie so starostlivosťou o krásu v súlade s trendmi anti-agingovej medicíny. Sme vybavení najmodernejšími prístrojmi v oblasti laserovej dermatológie, estetickej medicíny, plastickej chirurgie.

Spolupracujete s p. Lakatošovou pri Miss Universe 2017 a staráte sa o krásu dievčat, ale v bežnom živote, ktoré typy žien využívajú vaše služby?

Naše služby využívajú všetky ženy bez ohľadu na postavenie, pretože všetky chcú byť pekné a mať svoje patričné sebavedomie. Bohu vďaka je rozšírený trend mladosti a my sa budeme snažiť všetkým ženám pomáhať.

Kedy ste sa začali zoznamovať so šoférovaním?

Pamätám si, keď som skúšala šoférovať ako šestnásťročná. Autoškolu som si robila pre sťažené podmienky radšej v zimných mesiacoch. A prvé auto som dostala od rodičov, keď som nastúpila na vysokú školu. Malý červený poľský fiat 126. Nebolo tam veľa elektroniky, tak sa tam nemali čo pokaziť. Dobre sa s ním parkovalo a ekonomicky bolo nenáročné.  Vozila som v ňom syna do škôlky, ktorý sa v ňom rád hrával.

Predsa len nikdy sa nič na cestách neprihodilo?

Mojou nočnou morou boli defekty! Tie som mávala pravidelne. Vždy sa mi to stalo na takom mieste, kde neboli ľudia. Mobilné telefóny v tej dobe neboli, tak to bolo náročné, kým niekto prišiel a pomohol. Niekedy som sa s výmenou kolesa sama natrápila, ale syn sa tešil, to mal ako druhé Vianoce! Zo sedadla s veľkým záujmom sledoval celý ten proces výmeny kolesa a tešil sa.

Nemali ste v časoch socializmu typickú škodovku ako bolo zvykom v každej domácnosti?

Jasné. Trošku neskôr sme mali rodinnú škodovku, ale dosť sa kazila, tak sme kúpili radšej Favorit a v tom aute sme sa cítili komfortnejšie, ale v priestrannej Octavii asi aj bezpečnejšie. Neskôr sme mali Mazdu a teraz Mercedes.

Odkiaľ cestujete smerom do centra mesta, kde pracujete?

Bývame na Devíne a najviac cestujem do mesta. Veľakrát musím byť ostražitá, lebo je tam dosť zveri. Zažila som, keď bolo nasnežené, neodhrnutá cesta, zrazu bol blízko mňa jeleň. Nič sa nestalo, ale vystresovaná som prišla domov a odvtedy si na to dávam pozor.

V zime cestou na Devín býva poľadovica a treba jazdiť opatrne. Stalo sa vám, že ste mali nejakú kolíziu?

Mali sme Mazdu 323 a práve s ňou sme dostali hodiny a hodilo nás to do stĺpa. Auto bolo odpísané na totálku s tým, že pár rokov na to som zistila, že ten vrak predali, niekto ho opravil. Sfalšovali môj podpis a nakoniec si to u mňa overovali, ale neprešlo to. Bola som prekvapená, že čo to malo znamenať.

Vidíte rozdiel v šoférovaní u nás a v zahraničí?

V Amerike bol rozdiel v šoférovaní dokonca aj vo Francúzsku, kde síce bola preplnená doprava, ale vodiči sú tam oveľa tolerantnejší. U nás si na cestách každý niečo dokazuje. Moja mama má 70 rokov a jazdí, ale mladí vodiči na ňu vytrubujú, lepia sa a netolerujú jej vek hoci ju vidia. Taká netolerantnosť...

Čo vás v živote úplne zaskočilo, že ste zažili nepríjemný zážitok, ktorý nezabudnete?

Jazdila som ako lekárka na záchranke a nechápem, čo ľudia robia, keď vidia zapnuté majáky. Náhle vbehnú do cesty, autá nedávajú prednosť....úplná panika a stres. Našťastie sme nemali nehodu. Viezli sme bezdomovca v zlom stave a museli sme sanitku vyčistiť po zvratkách a nemohli sme mať výjazd, lebo sme mali pustené svetlá a vybila sa batéria. Cez káble sa sme nakoniec sanitku naštartovali.

Ste väčšinou zvyknutá na automatickú prevodovku. Ako ste sa zhostili manuálnej prevodovky v novej Honde Civic?

Manuálne radenie 6-stupňovej prevodovky bolo presné a ľahké a naozaj sa to nedá zabudnúť. Viac ma Honda Civic upútala sexy ohnivým dizajnom. Má štýl a švih! Interiér je krásne v detailoch prepracovaný, priestranný a palubovka mi pripomínala kokpit lietadla, ktorý poskytoval všetky potrebné údaje o vozidle. Spárovanie cez bluethooth s telefónom využívam a tu sa to dalo tiež, to oceňujem, lebo často volám. Dobré ovládanie vozidla s bohatou výbavou Executive bolo na úrovni. Dobre sa mi sedelo na pohodlných vyhrievaných sedadlách, všetko bolo okolo mňa z kvalitných materiálov.  Tichý benzínový motor prekvapil riadnou akceleráciou, to sa mi nechcelo veriť, že to je iba jednoliter! Dokonca aj v eko režime bola jazda príjemná. Pri parkovaní mi hlas nejakej pani hovoril, že mám uvoľniť brzdu a čo mám robiť. No úplná paráda!

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode