Maják CUPRA
22.05.2019 08:59
-
Štúdia CUPRA Formentor po prvý raz prešla okolo mysu, podľa ktorého má meno
-
Vietor a Stredozemné more boli inšpiráciou dizajnu prvého modelu, vyvinutého špeciálne pre novú značku
-
Kľukatá cesta k majáku bola vybudovaná v 30. rokoch dvadsiateho storočia a vedie popri útesoch vysokých 300 metrov
Miesto stretávania vetrov pomenovali ľudia žijúci na Malorke mys Formentor, ktorý je najsevernejším výbežkom ostrova. Fascinujúca pobrežná cesta, lemovaná útesmi vysokými 300 metrov, vedie k majáku korunujúcemu vrchol mysu. Po prvý raz model CUPRA Formentor jazdil v krajine, ktorá inšpirovala jeho dizajn.
Modelované vetrom: Vietor a morské vlny každý deň tvarujú strmé útesy na myse Formentor. Touto meniacou sa morskou krajinou sa inšpiroval Alberto Torrecillas, dizajnér exteriéru značky CUPRA, pri návrhu prúdnicovej siluety štúdie. „Vetrom modelované skaly ma inšpirovali pri návrhu bočných blistrov, ktoré vyjadrujú dynamiku a vytvárajú dojem pohybu aj keď vozidlo stojí v pokoji.“
Krištáľovo čistá voda: Tyrkysovo modré more mení svoju farbu keď fúka vietor zo severu. Pod hladinou farba postupne tmavne v oblasti podmorských kaňonov hlbokých do 60 metrov, ktoré sú ideálne na potápanie. Meniace sa farby Stredozemného mora inšpirovali oddelenie Color & Trim pri návrhu farebného odtieňa laku karosérie Blue Petrol – tmavej, takmer čiernej, matnej modrej farby, navrhnutej špeciálne pre štúdiu CUPRA Formentor. „Keď svetlo dopadne na kontúry karosérie CUPRA Formentor, vidíte celú škálu od najtmavšieho tieňa po najjasnejšiu žiaru,“ hovorí Torrecillas.
Útesy týčiace sa do výšky vyše 300 metrov: Cesta vinúca sa okolo polostrova Formentor predstavuje labyrint zákrut. Vybudoval ju v 30. rokoch dvadsiateho storočia taliansky inžinier Antonio Parietti, ktorý sa pri návrhu orientoval podľa silných severozápadných vetrov. „Moja prvá jazda s automobilom CUPRA Formentor po tejto pôsobivej ceste, ohraničenej strmými útesmi a magickou krajinou bola úžasným zážitkom,“ vysvetľuje Alberto. „Pocit z jazdy v automobile, ktorý ste navrhli, v takejto jedinečnej lokalite je výnimočný.“
Energia z fotovoltových článkov: Maják Formentor stojí na konci cesty, vo výške 188 metrov nad hladinou mora. Kvôli jeho odľahlej a drsnej polohe bola stavba majáka najzložitejšia z celého súostrovia Baleáry. Veža vysoká 56 metrov bola uvedená do prevádzky v roku 1863 a dnes využíva elektrickú energiu vyrábanú fotovoltovými solárnymi článkami. Tu je určitá paralela s modelom CUPRA Formentor, ktorý je vybavený vysoko výkonným pohonom plug-in hybrid, udávajúcim smer elektrifikácie značky.