Majestátny kráľ ciest
25.06.2023 09:49
Honda Gold Wing je známa tým, že sa zameriava na maximálne pohodlie pre vodiča a spolujazdca na cestách. Jej posledná generácia sa predáva v dvoch verziách, teda základnej a nami testovanej verzie Tour. Oproti základnej verzii bola vybavená vyšším predným štítom, zadným kufrom spolu s integrovaným operadlom pre spolujazdca, vyhrievaným sedadlom a audiosystémom.
Zadný kufor má kapacitu až 61 litrov, bočné, ktoré sú dostupné pre obe výbavy, po 30 litrov. Čiže pobaliť sa na cestu nie je absolútne žiadny problém. Honda dokonca ponúka v rámci doplnkovej výbavy aj tašky do kufrov, takže sa môžeme pobaliť pohodlne doma. Motorka je vybavená bezkľúčovým inteligentným systémom Smart key, takže kufre netreba ani odomykať.
Po nasadnutí a naštartovaní 6-valca sa rozsvieti veľká 7-palcová TFT obrazovka, a je už na každom, či si zvolí počúvanie hudby cez Android Auto alebo Apple CarPlay, rádia alebo navigáciu. Na ovládanie si treba, samozrejme, zvyknúť kvôli množstvu tlačidiel. Predný štít je nastaviteľný a ani počas jazdy nepočuť aerodynamický hluk, navyše sa automaticky od závislosti na rýchlosti zvyšuje alebo znižuje hlasitosť. Nerovnosti sú tlmené vďaka systému odpruženia od Hondy skvele a ani pri brzdení sa motorka nenakloní dopredu. Motor má skvelý ťah počas celej škály otáčok, ponúka niekoľko jazdných režimov.
O bezpečnosť sa stará ABS, kontrola krútiaceho momentu, ktorá sa prispôsobí okrem režimu aj nastavenému zaťaženiu a vo výbave nechýba ani airbag. Lepšie sa jazdí na okreskách a diaľniciach, v ostrejších zákrutách sa vďaka stavbe nedá jazdiť svižne, ale to vôbec na tomto stroji nie je potrebné. Pri rozjazdoch do kopca nám pomohol aj Hill-Assist. Ak by sa niekto bál váhy pri parkovaní, tak netreba, lebo motorka je vybavená spiatočkou a dokonca má aj funkciu pomalého pohybu dopredu. Spotreba sa nám ustálila na 6,5 litra pri šetrnejšej jazde, ak sme si ale chceli užiť naplno výkon v režime šport, ľahko sme prekročili hodnotu 9 litrov na 100 km.
Mal som tú možnosť si vyskúšať sedieť aj vzadu na mieste spolujazdca a musím povedať, že sa tam sedelo natoľko pohodlne, že by som sa nechal voziť celý deň. Jednu vec by som tu ale chcel vypichnúť a tou sú ručné opierky spolujazdca. Sú pohodlné, zvyšujú komfort, na druhej strane, bránia tomu, aby sa pohodlne dalo chytiť bočných madiel pri sedadle. Inak nič nebráni tomu prežiť celú sezónu na dvoch kolesách v maximálnom pohodlí H
Honda Gold Wing Tour DC | |
Zdvihový objem cm3 | 1833 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 93(126) / 5500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 170/4500 |
Výška sedadla v mm | 745 |
Pohotovostná hmotnosť kg | 390 |
Priemerná spotreba (l/100 km) | 5,5 |
Cena testovaného modelu | 35490,- |
Text: Martin Solár
Foto a video: Alena Chorvátová
Honda Gold Wing Tour DCT |
|
Zdvihový objem cm3 |
1833 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min |
93(126) / 5500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
170/4500 |
Výška sedadla v mm |
745 |
Pohotovostná hmotnosť kg |
390 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
5,5 |
Cena modelu |
35490,- |