Majster dokonalosti

04.03.2018 08:12

Nie je tajomstvom, že jedným z dôležitých faktorov v japonskej kultúre je dokonalosť. Príkladom môže byť napríklad výroba najkvalitnejších bojových zbraní pre samurajov, alebo tradične najzložitejšie, precízne tesárske stavby, bez použitia klinca. Niečo podobné sa deje aj v automobilovom priemysle a značka Nissan je toho príkladom. Nové majestátne SUV Nissan X-trail je súčasťou japonskej tradície a uchováva si svoju národnú hrdosť. Pohľad na svalnatého bojovníka odenom v čiernom kimone mu ozaj pristane, už len tá povestná katana mu chýba. Faceliftová verzia priniesla pár dekoračných zmien, ktoré sa týkajú predku auta. Novinkou je mohutná predná maska v tvare V a predný nárazník. K tomu treba prirátať aj predné diódové svetlomety.

 

Vzadu sa toho veľa nezmenilo, aj keď nárazník a svetlá tiež prešli malou úpravou. Nastupovanie do kokpitu je pohodlné a to isté platí o sedadlách. Neskutočne veľké kožené sedadlá dokážu pojať aj pasažiera nadrozmernej veľkosti a ten komfort určite nebude nikomu vadiť. Sedí sa v nich naozaj príjemne, ergonómia je ich silnou stránkou a bočné vedenie podrží bezpečne vaše telo v ostrých zákrutách. Veľmi sa mi páčil ten kontrast svetlých sedadiel a tmavého čalúnenia. Ak k tomu prirátame chrómové doplnky, pôsobí interiér naozaj luxusným dojmom. Vysoký posed je ideálnym riešením pre osoby s nižším vzrastom a výhľad je veľkolepý všetkými smermi. Faceliftom prešiel aj kožený trojramenný volant, ktorý je v spodnej časti sploštený. Ovládače majú dostatočnú veľkosť, umiestnenie je dokonalé a obsluha je úplne jednoduchá. Môžete nimi ovládať rádio, mobilný telefón cez bluetooth handsfree a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Tlačítkami môžete obsluhovať aj palubný počítač, takže ani ruku nemusíte spustiť z volantu.

Na stredovom paneli sa vyníma sedem palcový antireflexný dotykový displej NissanConnect. Vďaka vysokému rozlíšeniu jegrafika skvostom pre oči a ukrýva v sebe aj bohatú škálu funkcií. Vo výbave Tekna dostanete aj automatickú klimatizáciu s dvoma nezávislými zónami. Nechýbajú predné a zadné parkovacie senzory či cúvacia kamera, ktorá zachytáva celý proces z vtáčej perspektívy. Vnútorný priestor sa priveľmi nezmenil a týka sa to aj batožinového priestoru, ktorý udáva hodnotu 550 litrov. No srdce celého ústrojenstva je ukryté pod kapotou. Je ním dvojlitrový dieselový agregát s objemom 1995 cm3 a 177 koňmi. Na tak veľké auto je to potrebné, hoci ani slabšia dieselová verzia s 1,6 litrovým štvorvalcom nemala žiadny problém s dýchavičnosťou. Agregát po naštartovaní ticho pradie a v kabíne neruší posádku pri rozhovore. Je dostatočne agilný a ani pri plnom obsadení, nejaví známky únavy. Po zošliapnutí plynového pedálu má fantastickú reakciu a za každých podmienok, môžete smelo predbiehať. Pomocníkom mu je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá hladko a presne vedie vodičovu ruku a prevodové stupne zapadajú presne kam majú.

Brilantne vyladený podvozok tak dobre tlmí všetky nerovnosti vozovky, že pasažieri nepocítia vôbec nič. Auto na ceste pekne sedí a pri prejazde ostrých zákrut si drží svoju stopu a vôbec sa nenakláňa. Hravo zvládne aj náročnejší terén čoho dôkazom boli zasnežené oravské cesty, vedúce na lyžiarske svahy.

Po týždni strávený za volantom tohto krásavca, bolo ťažké sa s ním rozlúčiť. Je to dokonalé a bezpečné auto, ktoré vám poskytne maximálny komfort, pohodlie a vyčarí úsmev na tvári, vždy keď si do neho sadnete. Ak neveríte, vyskúšajte a dáte mi za pravdu.

 

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Nissan X-Trail/T32  
Zdvihový objem cm3 1995
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 130/177/3750
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 380/2000
Maximálna rýchlosť v km/h 204
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 11
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 6.3 / 5.2 / 5.6
Základná cena modelu od 33 750 €

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode