Malé i veľké...
10.12.2017 10:00
Aké je jednolitrové benzínové Rio?
Malý svižný hatchback bez klasickej mriežky medzi svetlami s takmer kolmou maskou pôsobil s rešpektom a výrazne prémiovo v elegantnej čiernej farbe. Po stranách sa vynímali dizajnové svetlomety , ktoré disponovali diódovým svietením, ktoré presvecovali pri prejazde zákrut. Dlhá kapota dávala celému autu pátos a dravý vzhľad to len umocnil.
Po nastúpení bol pre mňa príjemný športový posed na pohodlných dvojfarebných sedadlách v červeno-čiernej kombinácii, ktorá ladila s palubnou doskou, ktorej červená farba dodávala sviežosť a športový esprit. V rukách som zvierala multifunkčný volant, ktorý bol presne taký, ako sme pri tejto značke zvyknutí a ešte bol aj vyhrievaný, čo teraz v zime ocení každá žena., ale aj muž. Jasné, že som sa aj na sedadle vyhrievala. Palubná doska bola spracovaná z kvalitných materiálov a dosť prehľadná s ovládaním klimatizácie i potrebnej ergonómie.
Bezpečnostný balík za 990 € (len k top výbave Platinum) obsahovalo automatické núdzové brzdenie, bezkľúčový prístup, udržiavanie v jazdnom pruhu, a prístrojovú dosku Supervision. Príplatok za navigácia v sume 700 € so 7-palcovým dotykovým displejom namiesto rádia s 5-palcovým dotykovým displejom.
Priestrannosť, variabilita v Riu je silnou stránkou tohto modelu, aj v kufri máte úctyhodných 325 litrov + dojazdová rezerva. To je fakt super! Dvaja dospelí s priemernou veľkosťou sa môžu pohodlne usadiť v zadnej časti vozidla a sedadlo je naozaj v dobrej veľkosti, aj keď s obrovským poklesom na podlahu.
Trojvalcový motor išiel potichu, ale keď som na ceste akcelerovala, tak progres otáčok dosahoval okolo 4000. Je to podobný motor ako má Hyundai i20, no tento má o 20 koní viac. Malý šprinter dokáže 100 - kilometrovú rýchlosť zvládnuť za 10,2 sekúnd. A ak si myslíte, že na diaľnici bude ťahať za kratší koniec, tak ste na omyle. V pohode môžte dupnúť na plyn, lebo poriadnu rýchlosť tomuto modelu nerobí žiadny problém. Riadenie bolo dostatočne ľahké a rýchle, v spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dobre ťahalo. Na 16-palcových kolesách musíme pochváliť podvozok, ktorý eliminoval všetky nerovnosti a iné jamy. No a žiadnu hlučnosť motora sme vôbec nepostrehli v tomto malom i veľkom aute a konkurencia môže ticho závidieť. Aký je konečný verdikt?!
Ideálny trojvalcový pomocník, na ktorého sa môžete vždy spoľahnúť a ešte vám spríjemní každý kilometer strávený za volantom.
Text a foto: Alena Chorvátová
Kia Rio 1,0 T-GDI |
|
Zdvihový objem cm3 | 998 |
Max. výkon v kW | 88 |
Max krútiaci moment v Nm | 172 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 190 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,6 / 4,2 / 4,7 |
Cena od | 14 650 € |