Mám rád priestranné autá
10.08.2019 16:29
Redaktor a moderátor Telerána Vratko Sirági o moderovaní, autoškole, relaxe, vodičoch na Mallorce a testovaní nového modelu Kia pro ceed.
Kedy začali tvoje moderátorské začiatky a čo by si mladým ľuďom chcel odkázať, aby si splnili svoj sen ako ty?
Najprv treba mať sen a predstavu, čo človek chce v živote robiť. Buďte odvážny, verte svojmu talentu, zachovajte si svoju prirodzenosť, neváhajte a choďťe si za tým. Moje prvé moderovanie bolo na stužkovej. Dostal som sa k tomu nedopatrením, lebo to nemal kto robiť. Odvtedy to vo mne zostalo, mal som veľmi blízky vzťah k slovu, rád som rozprával a veľa čítal. Začal som si v hlave tvoriť takú predstavu, žeby som mohol byť moderátorom. Išiel som do Bratislavy na kasting, zvládol kamerové skúšky do Telerána a prijali ma.
Moderuješ dopravný servis Telerána. Okrem toho prinášaš divákom aktuality zo sociálnych sietí a tiež živé vstupy. Máš aj nejaké brebty ako to už býva u moderátorov?
Teleráno je živá relácia, ktorá ide každý deň a všetko ide von bez možnosti na opravu. Nedávno som moderoval dopravný servis a mal som povedať, že pri Senci sa nachádza veľké množstvo blata, aby vodiči zvýšili pozornosť a miesto blata som povedal „zlata.“ Začali chodiť reakcie divákov a všetci hľadali zlato. Inokedy som robil rozhovor so slečnou, ktorá s ocinom mala na konte zaujímavú zbierku historických motocyklov, ktorá bola zaznamenaná v Guinessovej knihe rekordov. Pripravoval som sa na vstup a oslovil som slečnu menom Karolína. Rozhovor prebehol príjemne a potom na konci mi povedala, že sa volá Veronika. Bolo to vtipné, samozrejme, že ju poznalo veľa ľudí a ja som jej meno nechtiac skomolil.
Čo miluješ na autách, ktoré ti pomáhajú pri presunoch za prácou?
Som milovník pohodlia a komfortu. Mám rád priestranné autá a som praktický vodič. Mám mnoho ciest po Slovensku a preto mám radšej diesel. Ak si sadnem do auta a prejdem sa nejaký úsek, tak cítim, či je to ono a či mi vyhovuje. Nemusí to byť niečo z najnovších typov áut alebo najrýchlejších, dôležitá je pre mňa funkčnosť a radosť z jazdy....musí tam byť symbióza.
Autoškolu si si robil ako mladý študent?
Vodičák mám 4 roky, takže som si autoškolu robil dosť neskoro. Nikdy som nepotreboval mať auto, vždy som si to nejako inak poriešil. Môj inštruktor bol pohoďák a veľakrát si pri mne aj podriemal. Mal som takú „samovýuku“, niekedy som prekročil rýchlosť a raz som nevedel, prečo sa nehýbeme...no a mal som zatiahnutú ručnú brzdu. Záverečné skúšky resp. jazdy som urobil na trikrát. 1x som nezastavil na Stopke a 2x som celkom neodhadol situáciu, z toho raz som nezastavil na prechode pre chodcov a chodec trošku odskackal, ale na tretíkrát som to urobil...Do tretice všetko dobré
Väčšina z nás relaxuje za volantom, ale mnohí vodiči jazdia iba z nutnosti. Ako je to s tebou?
Za volantom si vyčistím hlavu od rôznych problémov, som fanúšik tanečnej a dynamickej hudby. Rádio moc nezapínam, doprajem si oddych pri hudbe, ktorá mi vyhovuje a mám ju rád. Moja jazda je na elektro-tanečný štýl. Teraz tú energiu vybíjam skôr v posilňovni. Je to pre mňa relax ako šoférovanie.
Ako sa vám jazdí v zahraničí. Prišla vám nejaká pokuta alebo ste prípadne mali kolíziu?
Autom som jazdil na Mallorce a tam som bol veľmi negatívne prekvapený z vodičov a mal som tam dokonca nehodu. Išiel som do ostrej zákruty, boli tam aj dopravné značenia, snažil som sa tam zorientovať. Bola tam 40-tka a v zákrute sa vynoril vodič, ktorý išiel rýchlosťou asi 140 km/h a zobral ma so sebou. Ťukol ma, ja nič a on mal auto na šrot. Prišiel policajt a ešte ho presviedčal, že nebol na vine, vraj išiel predpisovo. Vracal som auto do požičovne a tam som sa stretol s ďaľším pánom, ktorý mal takú skúsenosť. Bola to moja prvá a posledná nehoda a potom už len taký ťukes.
Kde si sa ťukol? Pri parkovaní?
Hej. Parkoval som na parkovisku a moja signalizácia vypovedala službu, tak som cúval a zrazu som sa ocitol v nárazníku iného auta. Moje auto bolo v pohode, ale to druhé bolo trošku oškreté. Dotyční boli milí a celé to vôbec nebolo nepríjemné. Vždy to závisí od ľudí ako sa k tomu postavia.
Aké sú podľa teba ženy za volantom?
Večný boj, ktorý nikdy nebude mať víťaza. Musím povedať, že posledné týždne sa stretávam s väčšou svedomitosťou u žien, pretože ja zvyknem hovoriť, že my muži sme viac súťaživejší a ženy sú svedomitejšie za volantom. Ak mi niekto vybehol z vedľajšej cesty, tak vždy to bola žena. Slečna za volantom dostala zelenú doprava a ona sa vybrala rovno...jasné, že mi skrížila cestu, tá riešila akútny problém v zrkadle. A skončili sme od seba 10-15 cm a ona ani nespozorovala, že mohla nastať kolízia.
Text, foto, video: Alena Chorvátová