Mám rád SUV-čká od značky VW
12.02.2022 17:32
Operný spevák Ján Galla spieval na svetových operných scénach a stále ho to baví. Pospomínal zážitky z autoškoly, ako sa rútil dolu kopcom, ale aj skúsenosti so značkou VW. Prvýkrát si vyskúšal nový VW ID.4 GTX a jeho dojmy si môžete pozrieť vo videách.
Máte za sebou bohatú opernú kariéru, vyše 1500 odspievaných predstavení je úžasné číslo, ale od augusta ste už stálym hosťom v opere SND. V akých projektoch vás uvidia diváci v najbližšej dobe a čo je váš najsilnejší zážitok z predstavení?
Som už v dôchodkovom veku a treba uvoľniť miesto mladším, ale stále som členom SND. Čakajú nás v divadle nové projekty, kde nie sú ešte obsadenia iba dramaturgický plán, ale verím, že budú role, ktoré mi budú šité na mieru. Je mi ľúto, že v decembri minulého roka mi odpadlo 6 predstavení. O to viac sa teším, že už sa dá spievať a diváci ma môžu vidieť v Traviate, Aide a Donovi Carlosovi. Za sebou mám 86 operných titulov, z toho mnohé v niekoľkých naštudovaniach a v niektorých aj vo viacerých postávach. Pred piatimi rokmi som spieval v Paríži v Opèra Bastille, v Janáčkovej opere Z mrtvého domu, s ktorou sme prešli skoro celý svet a vyhrali niekoľko ocenení. Tento titul som spieval aj v La Scale, kde sme mali vypredaných sedem predstavení. Ľudia viseli z balkónov ako na rockovom koncerte, hore ruky a standing ovation. Okrem toho bol zážitok spievať s úžasnou Mirelou Freni a mnohými inými hviezdami operného sveta.
Nedá sa opýtať, keď ste prešli skoro celý svet, koľko máte odjazdených kilometrov a aké sú vaše začiatky za volantom?
Mám odjazdených viac ako 1,5 milióna kilometrov, pretože som prejazdil skoro celú Európu. Otec bol vodič z povolania a už ako štvorročného si ma posadil na kolená a točil som volantom. Autoškolu som si robil ako študent a kto urobil skúšky na plný počet bodov, tomu polovicu peňazí vrátili. Vodičák stál 900 korún, čo v tej dobe bol veľký peniaz niečo ako dnes 900 eur. Prvá jazda prebiehala tak, že sme boli dohodnutí, kde sa vymeníme s kolegom. Zaradil som jednotku, dal smerovku a inštruktor si odfúkol so slovami, že konečne niekto, pri kom si oddýchne. Záverečné skúšky som urobil na plný počet, tak mi polovicu vrátili.
Odpustia policajti spevákovi pokutu, keď urobí priestupok?
Neodpustia, ale znížia. Naposledy som platil pokutu, keď som bol v Limbachu kúpiť dobré vínko a ako sme sa vracali domov, tak som nezastavil na Stopke. Z tunela išlo auto smerom ku mne, tak som automaticky išiel aj ja, ale ako som prešiel zákrutu, tak som si všimol policajnú hliadku, ktorá ma zastavila a skasírovala ma…našťastie iba 10 eur. Zobral som 20 litrov vína, tak som sa zasmial, že to mám 50 centov naviac za liter :)…samozrejme som to bral s humorom, pretože ja platím viac pokút za rýchlosť a zrazu zmena…
Aj pri tých pokutách za rýchlosť je to občas vtipná historka?
Išiel som cez Čertovicu a vchádzal som do Mýta pod Ďumbierom, kde je také dosť dlhé klesanie a už v tej zákrute bolo vidieť návestie, že som v obci a mám spomaliť na päťdesiatku. Ubral som plyn, ale aj tak mi namerali rýchlosť 76 km/h. Pýtali sa ma, že, prečo idem tak rýchlo?! Tak som im vysvetlil, že to je preto, lebo idem dolu kopcom! Dostal som iba smiešnu pokutu, ale hlavné bolo, že som pánov policajtov pobavil.
Dúfam, že sa nevyskytli žiadne nehody za váš šoférsky život?
Jednu nehodu som mal v zime, keď som išiel s rodinou na lyžovačku a husto snežilo. Andy Hryc išiel predo mnou a ja za ním. V tom jedna slečna na malej fiatke si zmyslela, že na poslednú chvíľu odbočí doprava a prudko zabrzdila. Taktiež škodovka predo mnou zabrzdila, ale ja na mojom VW Passate som to už bohužiaľ nestihol a kapota są mi nadvihla. Vedel som, že je zle. “Ťukes” bol taký, že auto zostalo nepojazdné. V tom čase mobily neboli, ale Andy sa za nami vrátil a vybavil chatára, ktorý nás odviezol, takže lyžovačku sme si užili a auto sme potom odviezli do servisu.
Viem, že si VW pozitívny a okrem Passata si si potom kúpil Touarega. Prečo si menil za SUV|-čko?
S Passatom som bol veľmi spokojný, ale prešiel som na Touareg, lebo som si kúpil poľovný lístok a chcel som jazdiť do terénu. K tomu som potreboval štvorkolku. Študoval som si viacero SUV-čiek a rozhodoval som sa medzi Volvom XC 90 a Touaregom a nakoniec v rámci skúšobnej jazdy ma viac presvedčil Touareg. V tom čase mal najlepšiu prejazdnosť terénu a dodnes si ju drží, tak som tejto značke zostal verný. Oplatilo sa to veľakrát, keď som jazdil v snehu a dostal som šmyk a auto si to samé vymanévrovalo a vyrovnalo na ceste. Vtedy som pochopil, že je to veľmi bezpečné auto. Mám ho 18 rokov a najazdených cca. 300 tisíc km a som maximálne spokojný.
Text, foto a video: Alena Chorvátová