Maximálna spoľahlivosť
16.02.2019 09:10
Zábavný a večne optimistický moderátor Rádia Anténa Rock Tomáš Kadlec alias Tomaggio nám dnes čo to porozprával zaujímavosti z jeho auto-moto sveta a vysvetlil nám, prečo je Honda CR-V preňho najlepší výber...
Ako dlho sa pohybujete v moderátorskej branži?
K moderovaniu som sa dostal pred13 - timi rokmi, keď som pracoval v modelingovej agentúre ako booker a veľmi často som vystupoval pri produkciách na pódiu. Tam som stretol moderátora Šarkana, ktorý ma uviedol do moderátorského sveta vo Fun rádiu. Potom som urobil okamžite prestup do Rock FM rádia, neskôr rádio FM a Slovenský rozhlas. Teraz moderujem 4 roky primetime show – ranný rock s Tomaggiom, od 06.00 hod. do 10,00 hod. Ranná šou je plná kanadských žartíkov, športu, aktuálnych informácii nielen o doprave, ale najmä veľa rockovo nadupanej muziky! Baví ma to, našiel som v tom samého seba, tak ako som vždy spontánny, tak sa snažím byť aj v éteri.
Občas sa opýtam moderátorov na brebty, žartíky či nečakané situácie. Čo vám príde v tejto chvíli na um?
Žartíky v rádiu robíme, takže raz som nachytával jednu magistru v lekárni ako španielský študent Tomasito. Nevedel som, kam mám ísť a čo mám robiť, pretože som mal akože vírus ebola. Magistra mi povedala, že mám ísť trolejbusom č. 213 na Kramáre a bolo vybavené. Ďaľšia topka bola, keď Peťo Sagan v roku 2015 získal zlato na MS v Richmonde a my sme mu volali, že ho pozdravujeme z rádia Anténa Rock a on nás pozdravil s tým, že potrebuje ísť na WC šťať...:)
Vtipných historiek ste určite mali aj v autoškole alebo to boli skôr smutné?
Autoškola bola vtipná sama o sebe, školil ma jeden pán Zemančík, ktorý je legendárny revízor. Ako inštruktor ma zobral na prístavný most, teraz čo je zavretý ten kruháč dolu, kde je absolútne komplikovaná križovatka a mne to tam 4x zdochlo a potom som tak poskočil, že dával ručnú brzdu za mňa. To bol taký rozpačitý úvod, ale naučil ma dobre jazdiť. Dokonca ako revízor ma párkrát chytil a zopárkrát aj pustil. Veď sme boli starí známi.
Parkovanie v starom meste ako vidíte očami bratislavčana, ktorý v starom meste vyrastal?
Politika parkovania starého mesta je špeciálna téma. Z moderovačky som v noci prišiel unavený a zle som si pozrel invalidný flek. Samozrejme, že pán na mňa zavolal odťahovku, zaplatil som si sto eur. Našťastie boli milí a boli ochotní to nahrať do rádia, akí sú milí susedia v baráku, tak som im poslal nejaké reklamné predmety od Anténa Rock. Je pravda, že rezidenti by mali mať ako prví právo parkovať na parkovacích miestach blízko domu, ale keď prídem a vidím, že niekto nemá kartičku a parkuje v čase, kedy nemá, tak ho predsa nenahlásim policajtom.
Okrem pokút za odťah sa nevyhnete pokutám za rýchlosť, keď asi bojujete s časom pri premiestňovaní sa z bodu A do bodu B?
Často si prepínam športový režim, to milujem a je pravda, že moderátori často nestíhajú a ponáhľajú sa. Policajtov to nezaujíma a ukážu ti tú fotečku, no a vtedy sa snažím zjednávať, ale vždy zaplatím. Mám super príhodu z Banskej Bystrice, keď ma na obchvate chytili. Vzali ma do stredu mesta k bankomatu a potom sa ma opýtali, keď som zaplatil 60 eur pokutu či viem, cestu naspäť. Mali veľmi pekný prístup a odprevadili ma a zakývali. Veľa policajtov počúva rádio Anténa Rock a stalo sa, že som na jednosmerke zle odbočil do protismeru a chceli, aby som im dal zahrať pesničku v rádiu. Odpustili mi to a raz na Ružinovskej som ráno preletel. Tiež ma zastavili s tým, že rýchli môžem byť v éteri, ale nie na ceste. Teraz vás púšťame a už vás tu nechceme vidieť. V rakúskej obci Jois ma 2x pokutovali cestou na Stuhleck tam za 60 eur a naspäť som išiel ešte rýchlejšie a platil som 90 eur.
Ste zanietený fanúšik značky Honda. Už ste všetko vyskúšali, keď sa držíte toho porekadla, že japonec nakonec?!
Vyskúšal som veľa aj prémiových značiek a som dosť starý na to, aby som mal poriadne auto. K značke Honda som sa dostal aj preto, že japonec na konec a ako hovorí jedno japonské príslovie, že značka Honda ti prinesie veľa milých ľudí. To platí pre servis, kde som sa nikdy nestretol so žiadnou aroganciou. V roku 2011 Honda predala sto miliónov spaľovacích motorov a to už o niečom svedčí. Moja Honda CR-V je v podstate bezproblémová, vymením olej, vodu do odstrekovača. Jazdím na štvorkolke Honde CR-V 2,2 TDI, lebo som často na horách. Už mám vybratú ďaľšiu benzínovú jednapäťku Hondu CR-V v automate a v červenej farbe, čo korešponduje s mojim temperamentom.
Máte rodinu, tak viete pobaliť všetko do kufra, čo potrebujete?
Jasné, máme jedno dieťa, ktoré dáme do sedačky. Do kufra dáme kočík, lyže a moja žena Sandra Žigová je popredná stylistka, takže má vždy plný kufor vecí, pretože oblieka hercov, moderátorov. A jej dvorná stylistka Lucie Bílej.
Sú akustické pípače v premávke dôležité?
Nemal som parkovací senzor a kvôli bezpečnosti som si ho dal dodatočne namontovať. Ponáhľal som sa na event a išiel som zacúvať auto, za ten čas oproti mne si cúvala malá Feldička a ja som ju zadkom nabral, mne sa nič nestalo a ona bola celá zdemolovaná.
Aké sú tie ženy za volantom?
Poznám super vodičky, ale dnes som zažil takú naozajstnú blondínku, ktorá si išla s pokojom angličana do protismeru. Sledoval som ako nezastala na Stopke, potom išla do protismeru a vôbec ju nezaujímal kamión. Ten jej 3x blikol, 2x zatrúbil, potom ho zbadala a zaradila sa za mňa. Mala šťastie, že kamionista išiel pomaly a bol trpezlivý.
Testovali sme predokolku s manuálom a to presne Honda CR-V 1,5 Turbo 2WD s novým imidžom. Viem, že si tento model 5-tej generácie onedlho kúpite avšak s pohonom všetkých štyroch kolies. Komu je podľa vás tento model určený?
Pre ženy, ktoré radi nakupujú, muži, ktorí si zakladajú rodiny. Honda CR-V je maximálna spoľahlivosť v každom smere. Má obrovský kufor, ktorý ja ako horal veľmi často využívam. Aj vzadu sa pohodlne odvezú traja pasažieri. Výborné nastupovanie, nádherný interiérový dizajn s imitáciou dreva, vyššie a pohodlné sedenie na anatomicky tvarovaných sedadlách, praktická opierka na obidve ruky pre komfortné šoférovanie. Dotykový displej, adaptívny tempomat, parkovacie senzory s kamerou, systém Honda Connect+ s navigáciou , ktoré musia byť, spárovanie s telefónom, AUX, USB výstup a veľa odkladacích priečinkov. Jednapäťkový motor miluje otáčky a má perfektnú dynamiku, preto som sa rozhodol pre kúpu tohto motora. Predokolka výborne držala na ceste, podvozok perfektne eliminoval nerovnosti a celkovo bolo silné i v kopci. Tých 173 koní bolo cítiť. Zvuk motora vo vnútri nebolo vôbec počuť, takže pre mňa naozaj maximálna spoľahlivosť a pri tejto značke naďalej zostanem.
Text a foto: Alena Chorvátová