MEDVEDE V ZIME NESPIA!
03.01.2021 19:50
Zvykne sa hovoriť, že medvede v zime spia, ale nový Mercedes GLE 400d 4matic Coupé mi to vyvrátil. Mercedes je značka luxusu a komfortu odjakživa, svoje inovácie a vychytávky pre bežné značky sú len budúcnosťou. „Medveď“ nesklamal, ale iba potvrdil, že patrí medzi top triedy.
Veľké SUV so seknutým zadkom hovorí, že sa jedná o kategóriu Coupé, čo GLE-čku len pristane. Veľké 20“ - disky obuté na zimných pneumatikách je ideálne obutie do kopcov hlavne teraz v zimnej sezóne. Tak nejako sme sa už celkom rýchlo dostali k offroad diskusii. A preto spomeniem jazdné režimy, medzi ktoré v tomto období patrí Offroad a Snow.
Pri zvolení jedného z týchto režimov sa nám auto dokáže zdvihnúť až o 9cm. To isté platí pri Sport režime, kde sa nám auto zníži kvôli lepšej aerodynamike. Dokonca GLE ponúka schopnosť zníženia aj pri nakladaní nákupu do kufra, ak dotyčná osoba je nižšia, kufor sa zníži na základe senzorov, ktoré snímajú objekty vzadu.
Kokpit Mercedesu GLE 400d Coupé je priam žiarivý luxus...komfortné sedadlá, hrubý multifunkčný volant, dotykový infotainment doplnený ambientným RGB podsvietením vás presvedčí, že nesadáte do hocijakého auta. Stredová konzola má po stranách perfektne ergonomicky ladené držiaky, ktoré si nebudete vedieť vynachváliť v teréne alebo ako opierka ruky na dlhších cestách.
Chcel by som oceniť zachovanie ovládanie klímy manuálne, nakoľko mi príde dotykové ovládanie klímy v iných autách ako veľmi zdĺhavý proces. A spýtajme sa na rovinu, čo urobíte ako prvé po naštartovaní? Ja osobne si nastavím teplotu... hlavne v horúčavách, ale aj v mrazoch. Zadní pasažieri tiež nie sú ukrátení o túto moju eufóriu majú tiež možnosť si regulovať teplotu...tiež manuálne :D či dokonca si zapnúť vyhrievanie sedadiel a s úžasom sledovať oblohu cez panoramatickú strechu.
GLE -čko je priestranné a pohodlné s batožinovým priestorom o objeme 655 litrov, so sklopenými sedadlami sa dostávame k číslu niečo vyše 1000 litrov, kde by ste si kľudne ľahli a vyvalili bachor plný vianočných koláčov a zemiakového šalátu...
S GLE-čkom hlavne zažijete radosť z jazdy, pretože pod kapotou sa nám skrýva 330-koňový 6-valec s objemom troch litrov s výkonom 700nM. Zrýchlenie z 0-100km/h by som mojím testovaním zhodnotil niečo okolo 6 sekúnd. Na to všetko aké je auto veľké a jedná sa o naftový motor, musím hovoriť o perfektnom odhlučnení. Počas jazdy by ste dokázali počuť aj toho zadného pasažiera s vyvaleným pupkom v kufri ako fučí. Jazdné vlastnosti sú neskutočne dobre doladené, auto sedí ako ukované a 9-stupňová automatická prevodovka radí hladko ako keď práškovým cukrom posýpate koláče.
Podvozok hladí, ako dieťa na darčeky pod stromčekom, keď nie je ešte po štedrej večeri. Pri normálnom jazdení sa spotreba pohybovala okolo 7l/100km a to znamená, že by ste dokázali na jednu 85-litrovú nádrž navštíviť so ženou obe svokry!
Nie je čo dodať, akurát to, že na také auto by som musel zmeniť „zamestnanie“, keďže sa pohybujeme v sume niečo málo nad 100.000 €, ale svoju klientelu si vždy nájde a tí tento model už potom nevymenia, pretože budú nadmieru spokojní.
Text a foto: Mário Chorvát
Video: Alena Chorvátová