Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+: Štýlové všestranné vozidlo s génmi pretekára
16.04.2019 13:44
SUV a kupé dostanú nový, ešte výraznejší dizajn svetiel a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre modely AMG. Nová regulácia dynamiky jazdy s názvom. Okrem toho sú SUV a kupé jedinými vozidlami v rámci konkurencie, ktoré poháňa osemvalcový motor biturbo. O najlepšie potešenie z jazdy sa stará aj vzduchový podvozok s adaptívnym nastaviteľným tlmením, náhon na všetky kolesá s plne variabilným rozdeľovaním momentu či vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava. Vysokovýkonné stredne veľké vozidlo SUV okrem toho ponúka veľa miesta pre cestujúcich a batožinu, variabilný interiér, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu, ako aj vysoký komfort na dlhých trasách.
SUV aj kupé sú dostupné ako základný model, ale aj ako model S: 4,0-litrový motor V8 biturbo s výkonom 350 kW (476 k) alebo 375 kW (510 k), maximálnym krútiacim momentom 650 alebo 700 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne model GLC 63 4MATIC+ za 4,0 sekundy a model S za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť základného modelu je 250 km/h (elektronicky obmedzená, s balíkom AMG Driver´s Package 270 km/h), v prípade modelu S 280 km/h. Pôsobivá dynamika jazdy závisí okrem iného aj od vzduchového podvozku AMG RIDE CONTROL+ s adaptívne nastaviteľným tlmením, ktoré je teraz dodávané sériovo do všetkých variantov, elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu zadnej nápravy a dynamických ložísk zavesenia motora, ktoré patria v prípade modelu S k sériovej výbave.
podvozka alebo napríklad aj výfukovú sústavu.
Jediné modely s motorom V8 biturbo
Osemvalec s preplňovaním dvoma turbodúchadlami s objemom 4 litre sa používa už v mnohých vozidlách AMG Performance. Charakteristický znak: obe turbodúchadlá sú usporiadané nie zvonka pri radoch valcov, ale medzi nimi v priestore v tvare písmena V. Hlavnými výhodami tohto usporiadania sú kompaktná konštrukcia motora a optimálna odozva. Priame vstrekovanie benzínu s vedeným lúčom zabezpečuje čisté a efektívne spaľovanie s vysokou termodynamickou účinnosťou. Rýchlo spínajúce piezoelektrické injektory umožňujú regulované viacdávkové vstrekovanie paliva podľa potreby na dosiahnutie mimoriadne presného prideľovania paliva.
Veľkoryso dimenzovaná chladiaca sústava zabezpečuje výkonnosť motora aj pri extrémnom namáhaní. To isté platí pre hlavu valcov s optimalizovaním prúdením vyrobenú zo špeciálnej zliatiny odolnej proti vysokej teplote. Priebeh výkonu a efektívnosť zlepšuje kontinuálne nastavovanie sacích a výfukových vačkových hriadeľov. Umožňuje dosiahnuť veľmi dobrú odozvu a optimalizuje nasávanie zmesi a výfuk spalín v každom bode prevádzky. K nízkej spotrebe paliva prispieva aj variabilne riadené čerpadlo oleja.
Hnací agregát sa montuje v manufaktúre na výrobu motorov v Affalterbachu podľa princípu „Jeden človek ‒ jeden motor“, každý motor je poskladaný jedným technikom.
Na dosiahnutie zvuku motora typického pre motory V8 je sériovo použitá výfuková sústava s technológiou výfukových klapiek. Klapky sú riadené podľa charastiky mapy a ovládajú sa automaticky v závislosti od jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT, požiadavky vodiča na výkon motora a otáčok motora. Na želanie je v ponuke výfuková sústava Performance, na ktorej možno zvuk motora modulovať stlačením tlačidla.