- Vysnívané vozidlo a experimentálne vozidlo so štvorrotorovým Wankelovým motorom
- Predstavené na ženevskom autosalóne od 12. do 22. marca 1970
- Futuristická vozidlová ikona očaruje, ale nedostáva sa do sériovej výroby
- Na jar 2020 bude vydaná nová kniha o vozidle C 111 s mnohými internými informáciami
Fascinujúce ikonické športové vozidlo a miláčik médií, pojazdné laboratórium na vývoj Wankelovho motora či testovanie nových technológií a v neposlednom rade legendárny rekordér: to a oveľa viac je Mercedes-Benz C 111. Jeho druhý vývojový stupeň C 111-II so štvorrotorovým vyhotovením motora s rotačným piestom M 950 F s výkonom 257 kW (350 k) (štyrikrát spaľovacia komora s objemom 602 kubických centimetrov) oslavuje tento rok svoje okrúhle jubileum.
Premiéra: superšportové vozidlo bolo predstavené pred 50 rokmi na 40. ženevskom autosalóne od 12. do 22. marca 1970. Vozidlo s krídlovými dverami, ktorého výška dosahuje iba 1 120 milimetrov, s rázvorom kolies na úrovni 2 620 milimetrov má sklolaminátovú karosériu (GFK), ktorá je zoskrutkovaná s rámovou podlahou z oceľového plechu. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť až 300 km/h. Magnetom pre divákov zostáva až dodnes: Mercedes-Benz C 111-II s charakteristickým lakovaním „Weißherbst“ možno zažiť v múzeu Mercedes-Benz v časti výstavy Fascinácia technikou (Faszination Technik).
Zdokonalenie: vozidlo C 111-II vychádza z modelu C 111, ktorý bol predstavený na jeseň 1969. Z technického hľadiska sa vyznačuje najmä štvorrotorovým Wankelovým motorom, teda skutočne športovým motorom. Vývoj dizajnu pod vedením Bruna Sacca a Josefa Gallitzendörfera začína v lete 1969. V porovnaní s predchodcom sa okrem iného zlepšuje výhľad vodiča vďaka vylepšeniam na blatníkoch, streche a veku batožinového priestoru. Optimalizácie sa nevyhýbajú ani aerodynamike: výsledky meraní v aerodynamickom tuneli preukazujú voči predchodcovi, modelu C 111, zníženie odporu vzduchu až o osem percent. Interiér modelu C 111-II zaujme svojou modernou estetikou. Vysnívané vozidlo zdôrazňuje svoju praktickosť pri každodennom používaní napríklad tým, že ponúka priestor pre jeden veľký a dva malé kufre zo sady kufrov Mercedes-Benz.
Vysnívané vozidlo: model C 111 je od začiatku mimoriadne atraktívnym vozidlom. Tým sa napĺňa plán správnej rady vtedajšej spoločnosti Daimler-Benz AG: 20. mája 1969 sa stanovuje, že model C 111 by mal byť predstavený na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom od 11. do 21. septembra ako vysnívané vozidlo. Po úžasnom debute sa model C 111 zúčastňuje mnohých ďalších veľtrhov a výstav: výstavy automobilov v Paríži, na London Motor Show (október 1969), turínskom autosalóne (október/november 1969), na Jochen Rindt Show vo Viedni (november 1969), v meste Essen (december 1969), na autosalóne v Bruseli (január 1970) a na výstave Chicago Auto Show (február 1970). V Ženeve oslavuje v marci 1970 svoju premiéru vylepšená verzia C 111-II.