Mercedes-Benz Classic
12.02.2024 17:06
- Mercedes-Benz, najstarší výrobca automobilov na svete, od roku 1886 znovu a znovu objavuje automobil. Značka pritom ustavične určovala nové štandardy a prispievala k spoločenským zmenám. História spoločnosti je adekvátne bohatá na udalosti a príbehy. Tu sú stručne zhrnuté: dôležité výročia a míľniky z kroniky Mercedes-Benz Classic:
-
1954: svetová premiéra modelov 300 SL (W 198) a 190 SL (W 121)
-
1934: v Berlíne debutoval Mercedes-Benz 500 K (W 29) s kompresorovým motorom
-
2004: Mercedes-Benz CLK DTM AMG je športové vozidlo najvyššej triedy
-
Dôležitý servis: originálne diely Mercedes-Benz Classic pre prvé SLK konštrukčného radu R 170
Stuttgart. Mercedes-Benz, najstarší výrobca automobilov na svete, od roku 1886 znovu a znovu objavuje automobil. Značka pritom ustavične určovala nové štandardy a prispievala k spoločenským zmenám. História spoločnosti je adekvátne bohatá na udalosti a príbehy. Tu sú stručne zhrnuté: dôležité výročia a míľniky z kroniky.
6. až 14. február 1954 – pred 70 rokmi
Debut modelov Mercedes-Benz 300 SL (W 198) a 190 SL (W 121) v New Yorku
-
Mercedes-Benz nadchol verejnosť na Medzinárodnej výstave motoristického športu
-
300 SL (W 198): superšportové vozidlo odvodené od pretekárskeho automobilu
-
190 SL (W 121): kompaktný roadster s luxusným športovým charakterom
Pred 70 rokmi na Medzinárodnej výstave motoristického športu v New Yorku značka Mercedes-Benz predstavila dva nové športové automobily. Verejnosť bola nadšená superšportovým vozidlom 300 SL s krídlovými dverami (W 198) aj športovým cestovným vozidlom 190 SL (W 121). Obidva modely vznikli na popud Maximiliana E. Hoffmana, dovozcu značky Mercedes-Benz pre východ USA. Dizajn Friedricha Geigera vytvoril typickú tvár týchto športových sériových vozidiel Mercedes-Benz. Model 300 SL s charakteristickými krídlovými dverami je odvodený od rovnomenného pretekárskeho vozidla (W 194) z roku 1952. Na trh bol uvedený v roku 1954 a stal sa ikonickým športovým vozidlom storočia. V roku 1955 nasledoval kompaktný roadster 190 SL, ktorý bol v New Yorku predstavený ako predsériový model. Na severoamerickom trhu sa stal mimoriadne úspešným modelom: do roku 1960 predstavoval model 190 SL takmer 18 percent všetkých osobných automobilov Mercedes-Benz, ktoré boli dodané do USA. Potvrdil sa tak odhad Maximiliana E. Hoffmana: Ten v roku 1953 navrhol, aby sa fascinácia luxusným športovým charakterom preniesla do kompaktného roadstera. Model 190 SL prevzal svoju techniku zo sedanov s „pontónovou“ karosériou vyššej strednej triedy (W 120). Hoffmanom bol inšpirovaný aj model 300 SL Roadster (W 198), ktorý bol predstavený v roku 1957.
8. až 18. marec 1934 – pred 90 rokmi
V Berlíne bol predstavený Mercedes-Benz 500 K (W 29) s osemvalcovým kompresorovým motorom
-
Premiéra na medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov
-
Výkonné cestovné vozidlo absolútnej špičky
-
Moderný podvozok s prednou nápravou s lichobežníkovými ramenami a kyvadlovou zadnou nápravou
Na Medzinárodnej výstave automobilov a motocyklov (IAMA) v Berlíne v marci 1934 značka Mercedes-Benz predstavila model 500 K (W 29) ako výkonný a športový cestovný automobil najvyššej triedy. Vozidlo s osemvalcovým kompresorovým motorom dosahovalo výkon 74 kW (100 k), so zapnutým kompresorom 120 kW (160 k). Model 500 K bol určený pre náročných zákazníkov, ktorých koncom 20. rokov minulého storočia nadchli veľkoobjemové a výkonné vozidlá Mercedes-Benz radu S. Okrem iného sa vyznačoval moderným podvozkom s prednou nápravou s lichobežníkovými ramenami a kyvadlovou zadnou nápravou, ako aj maximálnou rýchlosťou 160 km/h. Táto rýchlosť zodpovedala dôležitej hranici 100 mph. V tom čase ju dosiahlo len niekoľko športových sériových vozidiel. Do roku 1936 bolo vyrobených celkovo 354 exemplárov modelu Mercedes-Benz 500 K, pričom mnohé z nich mali individuálne prispôsobené karosérie. Tento športový luxusný automobil je dnes jedným z najvyhľadávanejších veteránov značky. Obzvlášť fascinujúce vyhotovenie modelu 500 K, špeciálny roadster si možno pozrieť v Múzeu Mercedes-Benz v miestnosti Mýtus 3: Prevratné udalosti - diesel a kompresor, 1914 až 1945.
4. až 14. marec 2004 – pred 20 rokmi
Premiéra SLK radu R 171 na autosalóne v Ženeve
-
Druhá generácia kompaktného roadstera s oceľovou skladacou strechou
-
SLK 55 AMG je prvý model Mercedes-Benz SLK s motorom V8
-
AIRSCARF a inovatívny mechanizmus zadného okna
Vozidlá SLK konštrukčného radu R 171 sa verejnosti predstavili na ženevskom autosalóne od 4. do 14. marca 2004. Ako prvé sa na trh dostali modely SLK 200 a SLK 350. Koncom roka nasledoval špičkový model SLK 55 AMG s výkonom 265 kW (360 k) – prvé SLK s motorom V8. Konštrukčný rad R 171 nadväzuje na úspešnú koncepciu prvého SLK konštrukčného radu R 170 ako kompaktného a šikovného športového vozidla. Jeden z jeho hlavných znakov: oceľová skladacia strecha. Roadster sa v priebehu niekoľkých sekúnd zmení na kupé. Jednou z technických noviniek konštrukčného radu R 171 je inovatívny systém AIRSCARF na vyhrievanie priestoru okolo hlavy, ktorý značka Mercedes-Benz uviedla na trh prostredníctvom modelu SLK. V stave s otvorenou strechou sa nový mechanizmus postaral o zväčšenie objemu batožinového priestoru: zadné sklo sa pri skladaní strechy otočilo okolo priečnej osi tak, aby klenutá časť okna zloženej strechy bola orientovaná smerom hore. V modeli SLK 350 mali premiéru aj nové motory V6 so štvorventilovou technikou a samostatným zapaľovaním.
11. až 21. marec 1954 - pred 70 rokmi
Na autosalóne v Ženeve bol predstavený model Mercedes-Benz 220 (W 180)
-
Moderný sedan s „pontónovou“ karosériou so šesťvalcovými motormi
-
Nový špičkový produkt značky Mercedes-Benz
-
Efektívna koncepcia identických dielov so štvorvalcovými sedanmi s „pontónovou“ karosériou
Nové šesťvalcové sedany s „pontónovou“ karosériou mali svoju premiéru na 24. ženevskom autosalóne (11. až 21. marca 1954). Vozidlá vyššej triedy reprezentované konštrukčnými radmi W 180, W 105 a W 128 boli vybavené modernou technikou a určovali štandardy vo svojom segmente. Už v predchádzajúcom roku boli na trh uvedené štvorvalcové modely konštrukčného radu W 120, ktorých rázvor bol menší o 170 milimetrov. Všetky vozidlá boli založené na prepracovanej koncepcii identických dielov, ktorá mala umožniť efektívnu ponuku komplexného programu osobných vozidiel. Model Mercedes-Benz 220 sa vyznačoval samonosnou karosériou v tvare pontónu, tzv. „trojpriestorovým dizajnom“. Bezpečnostná bunka pre cestujúcich vpredu a vzadu prechádza do takmer kubicky navrhnutých častí vozidla. Blatníky sú úplne integrované do karosérie. V porovnaní s rovnomenným predchodcom konštrukčného radu W 187 je Mercedes-Benz 220 „Pontón“ ľahší a aerodynamicky optimalizovaný. Zatiaľ čo predná náprava so zavesením s dvomi priečnymi ramenami a koncepciou pomocného rámu pochádzala z modelu W 120, zadná náprava mala novú konštrukciu: v sériovo vyrábanom osobnom vozidle Mercedes-Benz sa prvýkrát použila jednokĺbová kyvadlová náprava s nízkym bodom otáčania, ktorá bola vyvinutá pre pretekárske vozidlo formuly 1 konštrukčného radu W 196. Tá podstatne zvýšila bezpečnosť jazdy aj komfort.
30. apríl 2004 – pred 20 rokmi
Predstavenie modelu Mercedes-Benz CLK DTM AMG
-
Špičkové športové vozidlo slávilo úspechy značky v pretekárskom seriáli DTM
-
Vysokovýkonné vozidlo konštrukčného radu 209 bolo limitované na 100 kusov
-
Pôsobivé výkony aj na pretekárskej trati
Sezóna 2003 nemeckého šampionátu cestovných automobilov (DTM) bola pre značku Mercedes-Benz mimoriadne úspešná: Bernd Schneider získal svoj štvrtý titul. Značka to oslávila modelom CLK DTM AMG kupé modelového radu 209, ktorý predstavila 30. apríla 2004. Tento špičkový športový automobil s novovyvinutým podvozkom a optimalizovanou aerodynamikou bol limitovaný na 100 exemplárov a dosahoval výkon 428 kW (582 k). Cena tohto vozidla bola 236 060 eur. Vo vtedajšej ponuke osobných vozidiel značky Mercedes-Benz bol jeho 5,5-litrový motor AMG V8 druhým najvýkonnejším hnacím agregátom, pričom prvým bol motor superšportového vozidla Mercedes-Benz SLR McLaren. Maximálny krútiaci moment 800 Nm bol k dispozícii pri otáčkach 3 500/min. Vysokovýkonné kupé zrýchlilo na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahovalo maximálnu rýchlosť 320 km/h (elektronicky obmedzená). Model CLK DTM AMG ponúkal špičkové technológie z motoristického športu a vzhľad veľmi podobný vzhľadu pretekárskeho cestovného vozidla CLK. Do jeho výbavy patrila automatická prevodovka, automatická klimatizácia, palubný počítač, elektronický systém stabilizácie ESP® a oválny volant potiahnutý jelenicou. Model CLK DTM AMG bol na slávnej trati Nordschleife na okruhu Nürburgring len o dve desatiny sekundy pomalší ako Mercedes-Benz SLR McLaren a na malom okruhu v Hockenheime ho dokonca prekonal.
Originálne diely Mercedes-Benz Classic
Niekoľko tisíc náhradných dielov a dielov s prirodzeným opotrebením pre Mercedes-Benz SLK konštrukčného radu R 170
-
Zameranie na funkčné komponenty a komponenty relevantné pre jazdu
-
Náhradné diely pre charakteristickú skladaciu strechu
-
Originalita a zachovanie hodnoty
V roku 1994, čiže pred 30 rokmi, značka Mercedes-Benz predstavila dve koncepčné vozidla. Tie vydláždili cestu prvému modelu SLK (R 170). Na autosalóne v Turíne bol puristický roadster vystavený od 22. apríla do 1. mája 1994. Na parížskom autosalóne od 6. do 16. októbra 1994 bol tento športový automobil predstavený s charakteristickou skladacou strechou. Model SLK konštrukčného radu R 170 sa vyrábal v rokoch 1996 až 2004, celkovo bolo vyrobených 311 222 exemplárov. Pre prvý model SLK má divízia Mercedes-Benz Classic v súčasnosti na sklade niekoľko tisíc originálnych náhradných dielov a dielov s prirodzeným opotrebením. Pozornosť sa pritom zameriava na funkčné komponenty a komponenty relevantné pre jazdu. Medzi ne patria diely pre charakteristickú skladaciu strechu, napríklad hydraulický valec (číslo obj. A 170 800 00 72), hydraulické čerpadlo (číslo obj. A 170 800 08 48), ako aj predné veko (číslo obj. A 170 790 04 40) a zadné veko (číslo obj. A 170 790 05 40). Kompletná ponuka siaha od dielov karosérie, ako je predný ľavý blatník (číslo obj. A 170 880 01 18), až po detaily ako je typový štítok „KOMPRESSOR“ pre bočnú stranu vpredu (číslo obj. A 170 817 03 15). Originálne diely divízie Mercedes-Benz Classic sú určené na údržbu a opravy, udržiavajú veterány v originálnom stave a pomáhajú zachovať ich hodnotu. Ďalšie informácie a vyhľadávanie dielov na https://teilesuche.mercedes-benz-classic.com.