Mestská premávka a Ford Puma v symbióze

02.03.2025 22:31

 

Pri tomto modeli vidíme - kompletný prerod výrobného modelu značky. Prvá generácia bolo malé dvojdverové kupé a teraz sa predáva v segmente mestských crossoverov. Je to výrazný krok, ktorý prekvapil motoristov, čo si pamätajú staré časy modelu, ale aj napriek tomu, že neostal kameň na kameni, nič to neuberá na zaujímavosti. 

Na prvý pohľad zaujme extravagantný dizajn, ktorý spredu pripomína nejakého predátora s vypúlenými očami. :) Veľká maska chladiča vyzerá, akoby mal otvorené ústa a chcel niečo zhltnúť. Zadná časť pôsobí zužujúcim dojmom a športovým dojmom. Za mňa je to plus, osobne mám rád, že to vybočuje z radu. 

 

Interiér prešiel po facelifte výraznými zmenami. Prístrojovka pôsobí futuristickým dojmom akoby z vesmírnej lode. Jednoduché línie, schované výduchy klimatizácie a do toho všetkého posadený panel s dvoma displejmi, ale pre mňa absencia tlačidiel ovládania, ktoré mi miestami chýbali. FordSync infotainment funguje pekne plynulo, jediný problém bol niekedy so zobrazením Android Auto, ale to bol zrejme spôsobené vďaka nesúladu s mojim starším modelom telefónu. Výhľad na cestu v noci uľahčovali matrixové LED svetlá. Pod kapotou sa schovával jednolitrový trojvalec EcoBoost a v spojení s automatickou prevodovkou a asi tušíte, že mu najviac sedí mestská premávka. Hoci objemovo sa to nezdá, motor je prekvapivo svižný. Zaberá už od nízkych otáčok a auto vyštartuje nebojácne vpred. Na automatickú prevodovku si treba zvyknúť, hlavne keď sa chystáte zrýchliť počas jazdy. Vtedy by sa hodil asi viac manuál. 

 

 

Hoci sú výkon a dynamika v pomere k objemu veľkorysé, na diaľnici sa spotreba o niečo zvýšila oproti mestským a okresným cestám. Mimochodom tá sa pohybovala v prijateľných hodnotách okolo 6,7 litra. Nami testovaný model ST-Line mal obuté 19-palcové disky a podvozok bol tuhšie naladený. Trošku to bolo to cítiť, ale po pár kilometroch si človek na to zvykol a celkovo sa to hodilo k dizajnu auta. Predné sedadlá poskytovali dostatočné bočné vedenie a cestujúci si vedeli vychutnať aj svižnejšiu jazdu. Na druhej strane práve pre kompaktnejšie rozmery pocítia vyšší pasažieri na zadných sedadlách menej priestoru na nohy. Batožinový priestor je dostatočný, poskytuje objem 456 litrov, ale čo by som za záver vypichol, je vychytávka v tomto modeli... tzv. MegaBox, 80-litrová vanička, ktorá je pod podlahou kufra. Je vyberateľná a vodotesná a dokonca má výpustnú zátku, takže sa dá ľahko umyť. Vďaka tomuto boxu sa dajú objemnejšie veci ako napríklad vysoké ruksaky alebo kufre, prevážať položené na výšku. Naozaj, to je veľký bonus, čo majitelia tohto auta ocenia.

 

Ford Puma 1.0 EcoBoost

 

Zdvihový objem cm3

999

Max. výkon v kW pri 1/min

114/6000

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

240/2500

Maximálna rýchlosť km/h

205

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,9 s

Priemerná spotreba (l/100 km)

5,5-6,3

Cena testovaného modelu

29530,-

Text: Martin Solár

Foto: Alena Chorvátová

Ford Puma 1.0 EcoBoost

 

Zdvihový objem cm3

999

Max. výkon v kW pri 1/min

114/6000

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

240/2500

Maximálna rýchlosť km/h

205

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,9 s

Priemerná spotreba (l/100 km)

5,5-6,3

Cena testovaného modelu

29530,-

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode