Mestský chopper - Rebelka

15.08.2021 19:10

V roku 2017 Honda predstavila svoj model Rebel s motorom o objeme 500 ccm. Mal reprezentovať značku v segmente „Chopper/Bobber“, čo sa im aj výrazne podarilo a model bol mimoriadne úspešný. Tento rok Honda uviedla na trh jeho väčšieho brata s objemom 1100 ccm a mohutnejším rámom, na ktorý sa dnes pozrieme o niečo bližšie.  Dizajnovo zaujme klasickým chopper štýlom, nízko posadené sedadlo a vyššie „rajdy“. 

Spredu zaujme LED svetlomet so štyrmi šošovkami a veľké smerovky. Tie používajú tiež LED technológiu, ale nekričí to z nich až toľko. Potom tu máme mohutný dvojvalcový motor, ktorý pochádza z modelu Africa a jeho výhodou je, že má skvelý ťah v celom rozsahu otáčok. Prevodovka v našom konkrétnom modeli bola už známa automatická DCT prevodovka. Vodič si môže zvoliť jeden zo 4 jazdných režimov a to Standard, Rain, Sport a posledný User, v ktorom si môže nastaviť správanie sa motora a prevodovky podľa svojho želania. Či už ide o nastavenie trakčnej kontroly, kontrola dvíhania sa predného kolesa alebo v akých otáčkach má prevodovka radiť, určite si nájde to, čo mu najviac vyhovuje. 

Sedadlo je dobre tvarované, pohodlné, ale celkovo je motorka tvrdá a „surová“, keďže má tvrdé pruženie. Napriek tomu sa dajú na nej absolvovať dlhšie jazdy, pretože pozícia tela je stále v prirodzenej polohe. Nízke ťažisko má výhodu, že sa dá ľahko naklápať v zákrutách, čo robí z jazdy maximálny pôžitok. Tých je tu, samozrejme viac. Keďže tento model nemá žiadne predné plexisklo a ani inú kapotáž, užije si vodič naplno všetky vrtochy počasia, ako sa, podľa mňa, na chopper patrí. Pri prejazde nerovnosťami si treba dať pozor práve na spomínaný podvozok, niekedy som mal pocit, že motorka má tendenciu „uskočiť“. 

 

Práve vďaka týmto vlastnostiam som si jazdu na tomto modeli užil, nevýhodu v tomto môže vidieť spolujazdec, keďže zadné sedadlo je menšie a nemusí každému vyhovovať. Tu sa ukázalo, že je to skôr pre jedného jazdca a miesto zadného sedadla by som zvolil nosič batožiny. Jediný odkladací priestor je pod predným sedadlom, má objem 3 litre a dokonca, USB-C konektor, čiže by som odporučil dokúpenie ďalšej batožiny. Či už miesto zadného sedadla alebo v podobe bočných brašní. Potom ostáva už iba vyraziť a užiť si jazdnu na motorke naozaj v „surovom“ štýle

Text, foto: Martin Solar

Video: Alena Chorvátová

 

Honda CMX1100 Rebel

 

Zdvihový objem cm3

1084

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

64 (87) / 7000

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

98/4750

Kapacita nádrže l

13,6

Výška sedadla mm

700

Priemerná spotreba (l/100 km)

5,3

Cena modelu

10490,-


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode