Mestský pretekár
16.08.2020 21:03
Ak hľadáte rýchle a zároveň štýlové auto, tak mám pre vás tip. Nové BMW Gran Coupé vo verzii M235i xDrive je tá správna voľba. Zrýchlenie z O -100 km/h za 4.8 s...vás doslova vcucne do sedačiek a vždy si budete istý pri predbiehaní slimákov na cestách. Prvý pohľad vám padne na masívne ľadvinky predného nárazníka a výduchy v spodnej časti, ktoré dodávajú tú správnu agresívnosť tohto BMW-čka.
No ako chlap vám poviem, že som skôr na „zadky“ a na tento konkrétne M235i-čkový...by som sa dokázal pozerať dlhé hodiny. Zadné svetlá sú nádherne prepojené so znakom v jednej línii s masívnymi bokmi a čerešničkou na torte je čierny elegantný spojler. Kontrast bieleho auta s čiernymi doplnkami je priam neodolateľná kombinácia na nevšimnutie, hlavne s 18-palcovými diskami...možem podotknúť, že aj moja obľúbená...
Po nasadnutí do tohto divocha vás hneď uvítajú kožené ergonomické sedadlá, ktoré vás pevne držia v zákrutách a sedí sa v nich výborne. Aj keď musím podotknúť, že fitkári s veľkými chrbtami by mohli mať problém. Okrem sedadiel sa na vás usmieva perfektný, hrubý volant ako je u BMW zvykom a prehľadný infotainment nasmerovaný priamo na vodiča.
V interiéri sa nič nové nezmenilo, stále tam funguje ovládanie multimédií gestami, ktoré sa nedajú dostatočne vynachváliť, ale predsa som len niečo nové našiel, čo som doteraz v nových bavorákoch nepostrehol. Ambientné podsvietenie pozdĺž palubovky a dverí, ktoré sa dá regulovať na infotainmente a má možnosť relaxácie. Sám som bol prekvapený,
čo to je a zistil som, že ak máte dlhú trasu pred sebou a potrebujete si na chvíľu počas jazdy oddýchnuť, auto vám ponúka relaxačné programy v súlade hudby a vrátane ambientného svetla. Fantázia!
Potom tu máme prepínanie jazdých režimov ECO, COMFORT, SPORT, ktoré si ešte dokážete nakonfigurovať, ale ako rýchla voľba úplne stačia aj tieto 3 režimy. Na môj veru bol som prekvapený s množstvom úložných priestorov, ktorých nikdy nie je dosť. Celkovo interiér pôsobí strohejšie, keďže sa jedná o dvojkový rad, ale za to útulne a všetko máte po ruke.
Pod kapotou dvojlitrový štvorvalec s výkonom 225kW (306 k) vás dokáže očariť a to okamžite ako stlačíte plyn na podlahu. Zatiaľ mám u BMW potvrdené, že čo sa týka prevodovky, konkurenti majú
čo dohánať. Reč je o 8-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá radí presne, hladko a plynule bez nejakého omeškania. Pri niektorých značkách môžete mať skúsenosť, že pri automate pri náhlom zrýchlení, je vždy nejaká pauza, kým si auto podradí. U BMW tzv. „delay“ nepoznáte a auto ťahá hneď v danú sekundu. Musím však ale pripomenúť, že keď jazdíte v ECO režime tak tam to neplatí.
Povedzme si na rovinu, KTO? V takom aute by jazdil ECO...
Prečo som ho nazval metský pretekár?
Tento názov dostal hlavne preto, že auto nie je zbytočne veľké, ale také akurát. Obratné, rýchle a spoľahlivé. V zákrutach necítite strach a úplne do pohody zvláda ľavou zadnou aj ostrejšie zátačky vo vyšších rýchlostiach. Ku kolesám len toľko, že 18-tky na pirelách v tejto testovanej verzii boli priam dokonalá voľba. Pri komfortnom režime moc neboli cítiť nerovnosti, čo je veľké plus a auto pri normálnom jazdení spapá okolo tých 8-9l/100km, čo sú na výkonný benzín pekné čísla.
Jednoznačne je tento model určený mladším ľudom, ktorí milujú adrenalín a stále majú niekam na ponáhlo. Majú na to peniaze, lebo základná cena modelu sa pohybuje od 50.000 €. To znamená, že budem musieť ešte dlho odkladať do prasiatka, kým príde ten čas a možno si ho kúpim.
Text a foto: Mário Chorvát
Video: Alena Chorvátová