Mestský spoločník

23.03.2025 17:26

Peugeot 2008. Aj pri našom ďalšom teste ostaneme v segmente malých Crossoverov. Tentokrát sa pozrieme na Francúza s levom v znaku. Peugeot 2008 prešiel minulý rok faceliftom. A musím povedať, že mu to celkom pristane. Pri pohľade spredu zaujme na prvý pohľad predná maska, ktorá pôsobí nahnevane aj so zamračenými svetlami. Tie boli v nami testovanej verzii vybavené LED technológiou. Jediné, čo na nich trochu chýbalo, bola funkcia matrix, ale to sme oželeli. Denné svietenie je dizajnovo umiestnené v prednom nárazníku a tvoria ho tri zvislé pásy na každej strane pripomínajúce škrabance od levích pazúrov. Spojenie s vozovkou je zabezpečené cez 18-palcové disky. 

 

Naša testovačka bola vo výbave GT, čo už napovie, že je športovo naladená, ale napriek tomu je dostatočne komfortná. Po otvorení dverí nastane pre vyššieho vodiča ťažšia úloha. A tou je sa naskladať dovnútra, kedy trochu prekáža volant, ktorý je posadený nižšie a trochu prekáža kolenám. Po prekonaní tohto menšieho neduhu ostáva už sa len usadiť do športových sedadiel s vyšším bočným vedením a začať si užívať jazdu. Na zobrazenie potrebných informácii k jazde nám poslúžil 3D displej a 10 palcový infotainment od Peugeotu. Cestujúcim sú k dispozícii viaceré USB-C prípojky a aj bezdrôtová nabíjačka má väčšiu kapacitu. 

Veľmi kladne hodnotím systém udržiavania v jazdnom pruhu, ktorý nezasahoval až na kraji, ale naozaj sa snažil udržať vozidlo v strede jazdného pruhu a aj jeho zásahy do riadenia boli plynulejšie a jemnejšie. Keďže pod kapotou drieme hybridná technológia, tak počas plynulých jázd po meste alebo v nižších rýchlostiach auto dokáže ísť na čisto elektrický pohon, ktorý prispieva k zníženiu spotreby. Nám sa ustálila v zmiešanom režime na hodnote 5,5 l-100 km, čo je celkom slušné. Jediným neduhom bolo prepínanie režimov, kedy bolo občas cítiť jemné trhnutie. Najčastejšie sa tak dialo pri prudšom zošliapnutí plynu, kedy sa auto akoby rozhodovalo, či to myslíme vážne alebo nie. 

Na druhej strane sa mi páčila práca s plynovým pedálom pri decelerácii, lebo auto pracuje dosť s rekuperáciou, takže akoby dobrzďujete s nohou na plyne. Na záver by som len dodal, že hoci benzínový trojvalec nie je na akčnejšie športové jazdy, ale je príjemným spoločníkom do mesta a už vďaka spomínaným jazdným vlastnostiam aj príjemne športovo pohodlným.

 

Na záver by som len dodal, že hoci benzínový trojvalec nie je na akčnejšie športové jazdenie, ale je príjemným spoločníkom do mesta a už vďaka spomínaným jazdným vlastnostiam aj príjemne športovo pohodlným autom.

 

Peugeot 2008 GT 1,2 Hybrid 136k e-DCS6

 

Zdvihový objem cm3

1199

Max. výkon v kW pri 1/min

100/5500

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

230/1750

Objem batožinového priestoru dm³

434

 

 

Cena testovaného modelu

27950,-

 

Späť

Advertisement

 

Advertisement

 

 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode