Mimoriadna dynamika v kombinácii s fascinujúcim dizajnom – nový SEAT Leon CUPRA

15.07.2014 13:55

  • Motor 2.0 TSI v dvoch modifikáciách s výkonom 195 a 206 kW (265 a 280 k), na výber s manuálnou prevodovkou alebo s DSG
  • Exkluzívne štandardné vybavenie, široké možnosti individualizácie
  • Uvádzacia cena na Slovensku od 24 890 EUR s DPH

Nový SEAT Leon CUPRA, najnovší prírastok do úspešného kompaktného modelového radu Leon a najvýkonnejší sériový automobil v 64-ročnej histórii španielskej značky, prichádza na Slovensko.

Pohon – dve úrovne výkonu na výber
Leon CUPRA  poháňa nový benzínový štvorvalec 2.0 TSI s ventilovým rozvodom 2xOHC a štvorventilovou technikou, ktorý využíva množstvo inovatívnych konštrukčných prvkov. Jedným z nich je duálny systém vstrekovania paliva, ktorý v oblasti čiastočného zaťaženia dopĺňa priame vstrekovanie benzínu nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia. K optimálnemu plneniu valcov prispieva variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov, okrem toho systém valve lift reguluje zdvih výfukových ventilov. Komplex konštrukčných opatrení na zvýšenie účinnosti dopĺňa systém štart/stop a rekuperácia energie pri brzdení.

Štvorvalec s objemom 1984 cm3 sa vyrába v dvoch výkonových modifikáciách. Základná pre verziu CUPRA 265 dosahuje výkon 195 kW (265 k) pri otáčkach otáčok 5350 – 6600 min-1 a maximálny krútiacim moment 350 Nm v širokom pásme otáčok od 1700 – 5300 min-1. Pre výkonnejšiu verziu CUPRA 280 je výkon zvýšený na 206 kW (280 k) v pásme otáčok 5700 – 6200 min-1, pričom rovnaký maximálny krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii v rozsahu otáčok 1700 do 5600 min-1. Tento výkonový potenciál zabezpečuje kompaktnému športovému modelu SEAT vynikajúcu akceleráciu pri zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktorá sa podľa motora a prevodovky pohybuje v rozpätí od 5,8 do 6,0 sekundy. Maximálna rýchlosť všetkých verzií je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Dve prevodovky, samosvorný diferenciál prednej nápravy sériovo
Výkonný motor pri automobile s pohonom predných kolies kladie značné nároky na konštrukciu prevodového ústrojenstva. SEAT Leon CUPRA poskytuje pri obidvoch výkonových modifikáciách ako alternatívu k štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovke aj automatickú 6-stupňovú prevodovku DSG s dvoma spojkami. Prevodovka DSG, ktorá vďaka svojej konštrukcii tvorenej dvoma čiastkovými prevodovkami s vlastnými spojkami v spoločnej skrini prevodovky, preraďuje v zlomku sekundy prakticky bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu, sa dá v manuálnom režime ovládať štandardnými páčkami na volante. Trakciu a ovládateľnosť výrazne zlepšuje lamelový samosvorný diferenciál, integrovaný do sústavy regulačných systémov ako ESC a EDS. Okrem toho samosvorný diferenciál potláča aj nedotáčavosť, pričom vďaka svojej citlivej regulácii nemá nijaký negatívny vplyv na pocit z riadenia.

Športový podvozok high-tech pre presné jazdné vlastnosti a vysokú dynamiku
Nový Leon CUPRA má v duchu tradície športový podvozok so svetlou výškou zníženou o 25 mm, ktorý je štandardne doplnený prvkami high-tech ako systém dynamickej regulácie charakteristiky tlmičov pruženia DCC, ktorý v priebehu milisekúnd prispôsobuje charakteristiku podvozka aktuálnym podmienkam. Pomocou štandardného systému regulácie jazdnej dynamiky CUPRA Drive Profile si vodič môže prispôsobiť charakteristiku vozidla v širokom rozsahu podľa svojich individuálnych preferencií. Systém, umožňujúci prepínať režimy Comfort, Sport a CUPRA, ovplyvňuje okrem charakteristiky škrtiacej klapky motora a režimu radenia prevodovky DSG (ak je ním vozidlo vybavené), aj systém DCC a účinok posilňovača štandardného progresívneho riadenia. Osobitnou lahôdkou je zvukový aktuátor, ktorý v režime CUPRA podporuje sýty zvuk prepĺňaného motora. Výkonná brzdová sústava s ventilovanými kotúčovými brzdami priemeru 340 mm vpredu a 310 mm vzadu, doplnená ABS a dvojstupňovo vypínateľným systémom ESC, zaručuje optimálne spomalenie aj pri namáhavej jazde na okruhu. SEAT Leon CUPRA 265 jazdí na pneumatikách 225/40 R 18 na diskoch z ľahkej zliatiny širokých 8 palcov, CUPRA 280 má obutie ešte „o číslo“ väčšie – 235/35 R 19.

Exkluzívne vybavenie sériovo
Leon CUPRA svoju pozíciu špičkového modelu značky dokumentuje aj svojim bohatým sériovým vybavením. Jeho súčasťou sú okrem už spomínaných prvkov napríklad predné reflektory kompletne z diód LED, zadné skupinové svetlá z LED, automatická 2-zónová klimatizácia Climatronic, tempomat, špeciálny športový interiér a autorádio Media System Plus s farebným dotykovým monitorom 5,8 palca (14,7 cm). Verzia CUPRA 280 má navyše aerodynamický komplet na karosérii a čierne dekorácie v interiéri.

Na Slovensku sa SEAT Leon CUPRA začína predávať s 5-dverovou karosériou už od 24 890 EUR. V budúcnosti sa však môžeme tešiť aj na SEAT Leon Cupra ST Kombi.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode