Mobilný smartfón
20.09.2020 09:37
Nová Honda e je priamym dôkazom toho, že aj elektromobil vám dokáže poskytnúť komfortnú kanceláriu na kolesách. Jedná sa o vozidlo, ktoré priam vyniká spomedzi ostatných vozidiel vďaka jemu netradičnému výzoru.
V dnešnej dobe začíname byť obklopovaní elektromobilmi, hybridmi od rôznych výrobcov kvôli zníženiu emisií a zlepšeniu životného prostredia. Avšak doteraz elektromobily vyzerali takmer podobne ako pôvodné typy až na označenie „hybrid“ alebo písmeno „e“ v názve typu vozidla, príklad: Golf alebo e-Golf, Honda prišla na trh s čisto verziou e, ktorá nemá,... dá sa povedať predchodcov. Honda e dokáže svojim svojských výzorom ohúriť ľudí vďaka tomu, že je iná. Buď sa vám zapáči alebo nie.
Exteriér éčkovej Hondy je podaný v retro štýle, ktorý nemusí byť chuťovkou každého z nás, ale je to niečo, čo sme tu dlho nemali. Svetlomety rovnakého tvaru vpredu aj vzadu, parkovacie svetlá ukryté pod čiernym blankom, podotýkam takým istým ako vpredu. Kamerové spätné zrkadlá, ktoré si myslím, budú časom v každom novom automobile a do toho schované nabíjanie vozidla v podobe nasávania vzduchu na prednej kapote. Toto je presný a stručný opis Hondy e, ktorá nemá žiadne zbytočné prvky a krivky k tomu aby ste si jazdili v mestskom štýle.
Interiér!
Toto je tá kategória vozidla, ktorá vás presvedčí, že aj v malej kabelke sa toho skrýva viac než by ste očakávali. Prvá vec po sadnutí do Hondy e je palubovka, palubná doska je naozaj ako drevený stôl vašej obývačky, na ktorej sa nachádza 5 displejov. Možno vás sklamem, ale z toho dva sú stabilné spätné zrkadlá, kde si bohužiaľ nedokážete naladiť markízu, ale ostávajú tu stále ďalšie 3. Tachometer plus bohatý infotainment na dvoch displejoch. Apple Carplay nie je už žiadna novinka, ale máme na výber si nakonfigurovať appky/systémy vozidla na rýchlu voľbu presne tak, ako vo vašom mobilnom telefóne. Ľahké ovládanie, na ktoré by ste si rýchlo zvykli.
Chcel by som vyzdvihnúť zásuvku 230V, čo musím povedať som v aute ešte ja osobne nevidel, kľudne ak by vás vaša polovička vykopla z domu, tak si myslím, že playstation by ste úplne do pohody nakopli, keďže auto poskytuje aj pripojenie HDMI. Okrem bohatého infotainmentu sa nachádza v kokpite Hondy e veľa úložného priestoru,... to žiaľ neplatí pre kufor, ktorého objem je iba 170l, ale zas 15kg mandarínok by ste tam zmestili a ani Mikuláš by nebol smutný.
Honda e sa môže pochváliť aj jazdnými vlastnosťami, „predbiehačky“ a štarty z križovatiek zvláda bravúrne, tak isto ako brzdenie. Hondička e je vybavená elektromotorom s výkonom 154 koní a krútiacim momentom 315nM poháňaná zadnou nápravou, mohlo by byť zaujímavé s ňou v zime na snehu driftovať, len taká moja vsuvka :D Podvozok trošku tvrdší, ale za to v športovom režime je výborný. V štandardnom režime som zmenu podvozku moc nepocítil. Maximálna rýchlosť je 145km/h, čo je podľa mňa akurát pre také malé autíčko do mesta viac než dosť, koniec koncov si povedzme, kto by chcel nabíjať batériu viac než jedenkrát za deň. Celkový dojazd z testu je 155km na plné nabitie, ale papierovo pri normálnom jazdení sa píše 222km. Hondu e by som odporučil najmä ľuďom, ktorí sa často presúvajú a používajú elektrické zariadenia, t.j. laptop/mobil a ich práca je na nich závislá. Základná cena sa pohybuje od 34.990 € a tu začína ten pravý chrobák v hlave, či by ste využili autíčko na 100%.
Text a fotky: Mário Chorvát
Video: Alena Chorvátová