Model Symbioz sa pridáva do rodiny „vozidiel pre život“
03.05.2024 22:03
Teraz však francúzska značka prichádza s novým modelom Symbioz, ktorý kombinuje výhody SUV aj kombi a výrobca ho definuje ako "auto pre život". Šialenstvo spoločnosti Renault pri uvádzaní na trh pokračuje. Francúzi si obľúbili vozidlá SUV a nemienia sa zastaviť pri už tak značnom počte. Prichádza Symbioz, návrh, ktorý je prispôsobený potrebám rodiny.
Aj keď technicky spriaznený Captur a Arkana ponúkajú niekoľko motorizácií, Renault pri Symbioze spomína iba hybrid E-Tech so systémovým výkonom 105 kW (145 koní).
Znamená to, že pod kapotou je 1,6-litrový atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním, ktorému pomáha elektromotor a vysokonapäťový štartér-generátor.
Technológia bez spojky sa spolieha na 6-stupňovú multimódovú prevodovku, kde dva stupne sú pre elektromotor a vždy elektrický rozjazd či cúvanie a štyri pre spaľovací motor.
V mestskej premávke sa môže auto až 80 percent času pohybovať na elektrinu a s nízkou spotrebou benzínu. Systém sa priebežne dobíja sám vďaka 1,2 kWh batérii. Tá počítala, že auto sa stane súčasťou domu, teda s prienikom do architektúry. Tiež už malo ísť o plne autonómne auto. Po siedmich rokoch môžeme konštatovať, že k ničomu takému nedošlo a poloautonómna jazda naďalej vyžaduje pozornosť vodiča.
Podľa ubezpečení spoločnosti Renault má mať pripravovaný Symbioz vo svojej DNA „každodenné auto“. Napriek použitiu hybridného agregátu s výkonom 145 koní má vozidlo vážiť menej ako 1 500 kg. To umožní lepšie jazdné vlastnosti a bude mať pozitívny vplyv aj na spotrebu paliva.
O dizajne tohto vozidla toho nevieme veľa okrem toho, že má byť prelomový a posunúť dizajnový jazyk značky na novú úroveň. Na priložených fotografiách je však vidieť jeden zaujímavý detail – panoramatickú sklenenú strechu, ktorá by mohla byť jedným z charakteristických znakov pripravovaného modelu.
Piate dvere sú ovládané elektricky a ak toho miesta potrebujete viac, sklopením zadných sedadiel zväčšíte kufor až na 1582 litrov. V interiéri potom nájdete ďalšie odkladacie priestory a schránky s objemom takmer 25 litrov a k nim máte dva konektory typu USB-C, vo vyšších výbavách indukčnú nabíjačku, ale tiež panoramatické strešné okno Solarbay s technológiou AmpliSky, teda elektricky nastaviteľnou mierou priehľadnosti v štyroch stupňoch.
Vodič má pred sebou známu techniku i dizajn, teda digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a vertikálne natočený 10,4-palcový dotykový displej s multimediálnym systémom Open R link s integrovanými službami Google, ktorý je založený na Android Automotive 12.
Z príplatkových položiek stojí za zmienku hi-fi systém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi, v ktorom má opäť prsty známy hudobník Jean-Michel Jarre a nechýba ani ambientné diódové osvetlenie so 48 farbami.
Len jeden motor
Naopak žiadne možnosti voľby Renault zákazníkom nedáva v prípade pohonu. Jedinou možnosťou je v tejto chvíli hybridný pohon E-Tech 145 s benzínovou jedna-šestkou s výkonom 94 koní, ktorej asistuje dvojica elektromotorov, presnejšie povedané jedna klasická elektrická jednotka naladená na 49 koní a štartér-generátor, ktorý pridáva 24 koní.
A prečo vôbec ten názov? Má zdôrazniť väzbu medzi vozidlom a ľuďmi, ktorí ho budú používať. V tomto prípade zdôrazňuje skutočnosť, že Symbioz bude umiestnený ako rodinný model.
Systémovo dostanete 145 koní a k tomu malú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,2 kilowatthodiny. Renault hovorí, že táto zostava je schopná (pri pohotovostnej hmotnosti „necelých 1500 kg“) jazdiť v priemere za 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
A uvedenie na trh? Nový Renault Symbioz by sa mal u predajcov objaviť v priebehu jesene, potom vám sprostredkujeme aj jeho ceny.
Systémovo dostanete 145 koní a k tomu malú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,2 kilowatthodiny. Renault hovorí, že táto zostava je schopná (pri pohotovostnej hmotnosti „necelých 1500 kg“) jazdiť v priemere za 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
A uvedenie na trh? Nový Renault Symbioz by sa mal u predajcov objaviť v priebehu jesene, potom vám sprostredkujeme aj jeho ceny.