Motor roka 2012 získal Ford
07.07.2012 09:48
Posledný ročník odbornej ankety Engine of the Year 2012 len potvrdil trend downsizingu. Kým predvlani kraľoval hlavnej kategórii štvorvalec 1.4 MultriAir Turbo od Fiatu a vlani jeho dvojvalec 0.9 TwinAir, tentoraz si zlato odnáša trojvalec Ford 1.0 EcoBoost.
EcoBoost s prehľadom porazil agregát 1.4 TSI Twincharger od Volkswagenu a vysokovýkonný motor Ferrari 4.5 V8, ktorý skončil na tretej priečke. O jeho víťazstve nebolo pochýb, keďže získal takmer dvojnásobný počet bodov v porovnaní s druhým motorom od VW.
Najmenší z rodiny novej generácie maloobjemových preplňovaných motorov Fordu však exceloval aj v ďalších podkategóriách. Je zároveň najlepší nový motor roka 2012. V tejto najsledovanejšej triede sa mu podarilo zdolať famózny trojlitrový diesel s trojicou turbodúchadiel BMW 3.0 TwinTurbo (280 kW) pre verzie M diesel, ale aj fantastický naftový motor 2.2 SkyActive diesel od Mazdy s najnižším kompresným pomerom na svete.
Fordov malý EcoBoost získal do tretice aj najlepšie hodnotenie v triede motorov so zdvihovým objemom do jedného litra. Z potenciálnych titulov mu ušla len kategória Zelený motor roka, kde ho prevýšil hybridný systém General Motorsu montovaný do Chevroletu Volt a Oplu Amera – elektromobilov s predĺženým dojazdom.