Muzika s GT
11.03.2017 09:36
Slovenský spevák, textár a raper Ramón Beňo a jeho posledný album Muzika, potom iná muzika s trojkovým BMW GT a ešte sa dočítate, čo zaujímavé stretnete na Bali
Už nie RAKBY, ale RAMON! Ako vaši poslucháči reagovali na nový pseudonym a na posledný album Muzika, ktorý bol nahrávaný so živou kapelou v spojení s rapom a rôznymi štýlmi – funk, blues, R&B, pop či jazz...?
Desať rokov ma ľudia poznali pod umeleckým menom Rakby a teraz sa musia naučiť, kto je Ramon... Minulý rok mi vyšiel album Muzika a mal by oslovíť staršiu cieľovku. Nejde len o prvoplánové hity, ale o kvalitnú hudbu, pretože na albume spolupracovali vynikajúci hudobníci ako Samuel Kovács, Emil Frátrik, Peter Lipa ml., Marek Šurin.
Myslím, že vám vyšiel z albumu aj videoklip a pomaly začnete tento rok koncertovať. Kedy plánujete koncertnú šnúru?
Koncerty začnú na jar od apríla tohto roku a okrem toho sa stíham venovať podnikaniu v oblasti sezónneho biznisu počas sviatkov. A teraz si môžete vypočuť sklatbu vo videoklipe Lajfstajl.
Predsa len o vás viem, že už tento rok ste stihli dlhšiu dovolenku na ostrove Bali. Poviete aké to tam je?
Bol som tam s priateľkou na poznávacom zájazde vyše troch týždňov a veľmi sa nám páčilo. Bali je krásne, začína sa tam podnikať a majú neskutočné pláže. Vyskúšal som si surfing a tak ma to chytilo, že ho chcem vedieť poriadne a rád by som sa tam ešte vrátil. Pikoškou bolo, že oni sú hotoví z každého bieleho človeka, ktorý tam príde. Stále sa snami chceli fotiťs mobilmi a bolo jedno či ženy alebo muži. Pozerajú americké filmy a pre nich je každý biely atrakcia. V každých potravinách tam majú wifi čo bolo tiež zaujímavé.
A čo doprava na Bali? Je iná ako sme zvyknutí v Európe?
No neuveriteľná doprava. Šoféruje sa tam vľavo a bol som dosť popletený, keď namiesto smerovky som púšťal stierače, kým som sa to naučil. Ich vodiči tam moc neovládajú predpisy a je tam zaužívaný systém, že kto prvý vojde do cesty, tak má prednosť. Potom aj trúbiť treba, aby vás počuli, lebo štyri autá na dvojprúdovke nie je sranda. Nejakú vážnu nehodu som tam ale nevidel. Viac sa tam oplatia skutre, ktoré nie sú komplikované a v kolónach sú výhodnejšie. Behá po cestách veľa psov a mačiek a nikto nedáva pozor,či ich zrazí alebo nie, ide sa ďalej, ale auto je asi pre nás turistov bezpečnejšie.
A čo v období dažďov..nemajú veľa búračiek, neodradí ich to od dopravy?
Majú silné dažde a vtedy skutristi zastanú a vyťahujú pršiplášte. Na motorke dokážu ísť aj celá rodina vrátane mamy, otca, detí a plno ruksakov a igelitiek v rukách. Je to tam naozaj šialené, ale búračku som tam nezažil, ale v Thajsku, kde sme štyria kamoši jazdili na dvoch skutroch a jeden z nich tlačil na plyn, že nabúral do kartonového novinového stánku. Našťastie sa nič vážne nestalo.
Čo iné krajiny, ktoré ste navštívili?
V Amerike som sa strtol so všetkými cestami, ktoré majú do pravého uhla, ale sú opatrní vodiči v meste i na diaľnici dodržujú rýchlosť. Pamätám si, ako som 3,5 hodiny cestoval z Miami do Dysneylandu. Na diaľnici som sa zavesil za lamborghini a upalovali sme v rýchlosti 150km/h, aby sme to stihli. Mal som aj strach, lebo keby nás zastavili policajti, tak na noc môžeme ísť sedieť do basy. Majú prísne zákony no našťastie sa nám nič nestalo.
Na širokých cestách je radosť jazdiť, ale čo úzke cesty, ktoré nie sú pohodlné...
To som zažil v Chorvátsku na Makarskej, kde boli samé kopce, úzke cesty, hrôzostrašné zákruty, na ktorých som sa nedokázal otočiť s mojou audinou. Ak by som tam žil, tak si kúpim malé prímorské autíčko, najlepšie kabriolet! Na chorvátsko-maďarských hraniciach som zistil, že nemám doklady, ktoré som si zabudol a 450 km som sa vrátil naspäť. Teraz sa smejem, že to som mohol pomaly byť v Turecku. Ešte mi tam odtiahli auto, ktoré som nenašiel, kde som zaparkoval a sto eur pokuta ma neminula...
Už sa vám stalo ako mnohým, že vám odobrali vodičský preukaz?
Prekoročil som rýchlosť o 30km/h a na dva mesiace mi vzali vodičák, keďže to bol tretí priestupok v roku za 60 eur. Potom som musel ísť na preskúšanie aj psychologické testy. Na skúšky som sa učil v aute, keď som zišiel z koncertu z Košíc. Moc som nespal, ale dal som to na plný počet a odvtedy dávam pozor.
Ste technický typ, nemáte problém pri defekte si dať rezervu bez pomoci?
Technický typ nie som, ale väčšinou mi vždy niekto pomôže, keď už pichnem gumu. Naposledy som musel kvôli tomu zrušiť koncert. Prespali sme tam, kým nám to opravili a na druhý deň sa to stalo znovu. Našťastie už sme mali rezervu. Aj také sa mi stalo, že som stále dolieval vodu do chladiča až som zistil, že vydra mi rozhrýla hadičku...
Ramon, čo hovoríte na nové BMW 320d GT po facelifte? Čo vás najviac dostalo?
V posledom čase som uvažoval nad kúpou nemeckého auta a rozmýšľal som nad touto značkou. Trojková rada ma vždy zaujala pred či po facelifte, hlavne dizajnom. Zvonku krásne tvary v nebíčkovo modrej farbe a vo vnútri ma fascinoval dostatok priestoru, kvalitné materiály a vypracovanie...jednoducho všetko tip top. A hneď som vedel kde čo je a ako to ovládať. Moderná grafika, super multimediálny systém s otočným ovládačom v stredovej konzole, kde som si mohol voliť funkcie, ktoré som potreboval. K tomu pohodlné sedenie na dlhé trasy a tichý naftový dvojliter vyrazil ako sa patrí...s osemstupňovým automatom v športovom režime precízne preraďoval a jazda bola dynamická bez chybičky! Trojkové GT-čko s pohonom všetkých kolies som si užíval na diaľnici a bláznivo ma vcuclo do sedadiel. Viem si predstaviť jazdu neskoro večer, keď sú prázdne cesty a adaptívne LED-kové svetlá by mi osvecovali bezpečnú cestu. Vtedy by bol adrenalín jazdiť čo to dá, lebo takéto auto sa nedá jazdiť 50-tkou...tí, čo majú radi tieto typy áut vedia, o čom hovorím, ale som rád, že som si užil všetky jazdné štýly, lenže športový jednoznačne vyhráva! To bola pre mňa zábava...
Text a foto: Alena Chorvátová