Najkrajšia výhra
05.10.2014 18:51
Krásna a inteligentná detvianka, ktorá sa pýši titulom Miss Slovensko 2014 - Laura Longauerová je aj výherkyňou modelu Hyundai i10 a vyskúšala si o niečo väčšie autíčko Hyundai ix20 na kombinovaný pohon benzín/LPG
Aké sú pocity, keď sa vyhrá taká prestížna súťaž ako je Miss Slovensko 2014?
Bola som najprv šokovaná, že sa to práve mne podarilo a potom úplne prekvapená. Zároveň potešená, že práve ja som z tých pekných 12-tich dievčat dostala šancu reprezentovať Slovensko vo svete na Miss World. Tým všetkým sa mi zmenil život a som tomu veľmi vďačná.
Jednou z vašich cien bol nový model Hyundai i10. Ako ste s týmto ženským modelom spokojná?
To je to najkrajšie, čo som vyhrala zo všetkých cien. Mám ho veľmi rada a dokonca sa s mojím autíčkom aj rozprávam. Oslovujem ho „plazma.“ Má to takú vtipnú historku zo Srbska. Kúpili sme tam také keksy, ktoré sa volajú plazma a robili sme z nich tortu. Išla som na skúšku súboru, kde tancujem a nechala som plazmovú tortu na sedadle spolujazdca. Kamošku som brala zo súboru za tmy domov a ona sa na tú tortu nevedomky posadila a tak autíčko bolo pokrstené plazmou a dostalo meno.
Od výherného apríla ste koľko kilometrov na Hyundai i10 najazdili?
Okolo 6000 km, väčšinou trasa: Detva - Bratislava. Vodiči sú na mojich cestách milí, pretože určite nápis Miss Slovensko 2014 na boku auta zaujme asi každého. Dokonca som s autíčkom nemala žiadnu kolíziu. Poslúcha na jednotku. Len raz ma od výhry zastavili policajti kvôli bežnej kontrole. Som sa tešila, lebo som im povedala, že to je moja prvá kontrola. Bola som nadšená, že ma zastavili a ani žiadnu pokutu som zatiaľ nemala... Asi sa dobre modlím.
Vaše ďaľšie kroky po výhre na Misss Slovensko 2014 budú putovať na oveľa prestížnejšiu súťaž a to je?
Miss World 2014 v Londýne, kam odchádzam 20. novembra a budem tam 3,5 týždňa. Som už veľmi zvedavá, aké budem mať zážitky, čo všetko uvidím, ako to tam bude fungovať. Inak som tvárou šoférovania. To je pre niekoho na Slovensku veľká novinka. Som rada, že môžem byť toho súčasťou.
Čo to znamená byť tvárou ekošoférovania?
Dodržiavanie zásad, aby sme znížili spotrebu auta a tým ušetrili naše financie. Je dôležité predvídať na cestách, čo sa deje, aby sme prudko nemuseli stláčať brzdu, ale jazdili plynulo. Ako keby bez bŕzd. Dodržiavať správne rýchlosti, do 120km/h je ideálna rýchlosť na diaľnici a nad 130km/h už nám stúpa spotreba. Netreba zbytočne nosiť nosiče na streche, keď nemusíme, aby sme nemali príliš ťažké auto. Na spotrebu vplývajú aj vonkajšie faktory, ako je dážď, sneh, poľadovica, ktoré ťažko ovplyvníme, možno snáď jazdiť pomalšie. Toto sú zásady, pri ktorých môžete ušetriť palivo. Sama som si to overila, že z piatich litrov na 100km som to stiahla na 3,5l na 100km. Dopomohlo k tomu aj správne preraďovanie a netrápiť dlho motor na dvojke v nízkych otáčkach.
Ako ste sa k takej prestíži dostali, keď to od podujatí s krásou má predsa len trošku ďaleko?
Oslovili ma s tým, aby mnohí ľudia vedeli, že aj my sa zapájame do iných zaujímavých projektov, nielen o móde a kráse, ale že máme široký záber. Aj tá druhá stránka má osloviť, že sa zaujímame ekológiou, čistým ovzduším, pomáhame ľuďom a zaoberáme sa aj iným ako byť len pekné. Určite sa v takých projektoch, ktoré majú zmysel chcem angažovať aj v budúcnosti. Ľudia by si mali uvedomiť, že používaním ekologických áut šetria svoje životné prostredie a treba to rozširovať do povedomia ľudí, že také niečo existuje a môžu byť toho súčasťou. A dá sa na tom usporiť, nielen čo sa týka emisií, ktoré idú do ovzdušia, ale aj financie.
A sme zase u značky Hyundai. Vyskúšali ste si autíčko s 1,6 litrovým motorom s LPG. Aké bolo šoférovanie na modeli Hyundai ix20?
Veľmi dobre sa mi šoférovalo, lebo som na také menšie mestské autá zvyknutá. Celkovo som na túto značku zaťažená, odkedy môžem naplno skúšať jazdné vlastnosti mojej výhry - Hyundai i10. Ako som si presadla do väčšej ix20, v podstate som nemala žiadny problém, kde čo je, bola som tam ako doma! Interiér bol priestranný, elegantný, v ničom nerušivý a s podobným modrým podsvietením ako mám v i10. Dokonca som mala pri pohodlnom sedení anatomickú chrbtovú opierku, ktorá je príjemná hlavne pri dlhších cestách. Štartovanie auta kľúčom bolo ok, hoci ja mám tlačidlo a kľúčik je uložený v kabelke. Je to asi viac pohodlnejšie a praktické. Jazdila som na LPG a páčilo sa mi, že si to môžem gombíkom vľavo prepnúť, keď potrebujem na benzín, v prípade, že mi dôjde LPG. Mala som dve nádrže a to je komfort! Tým, že je to na plyn, tak je to oveľa lacnejšie a výhodnejšie. A nedá sa povedať, že na plyn to išlo pomalšie, bolo to, čo sa výkonu auta týka, asi tak narovnako. Vonkajšia modrá farba ix20 a moja oranžová i10, sú také veselé farby vhodné do tohto jesenného obdobia na oživenie pochmúrnych ciest, preto asi v budúcnosti sa prikloním k týmto farbám a samozrejme zostanem u tejto značky kvôli spoľahlivosti.
Vyskúšali ste si školu šmyku na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. Aké boli zážitky? Odporučili by ste takú skúsenosť aj ostatným vodičkám?
Na Slovakia ringu som sa veľa dozvedela o autách Hyundai a najviac sa mi páčilo, že sme celý deň jazdili na autách. Vyskúšala som si školu šmyku z kopca, na rovine, v zákrutách, vyhýbanie sa nečakaným prekážkam, núdzové brzdenie Strávila som krásny deň, na ktorý budem spomínať a určite to odporúčam všetkým vodičom. Chcem sa poďakovať spoločnosti Hyundai za tentoobrovský zážitok.
Vraj ste si prvýkrát úplne sama vymenili koleso na svojom aute. Bolo to ťažké? Nebáli ste sa?
Výborná skúsenosť, ktorú odporúčam každému, aby si vyskúšal na svojom aute! S pánom inštruktorom Zemanom som nabrala odvahu a dokázala som si to koleso vymeniť, hoci som musela nabrať odvahu. Bolo to však prospešné, pretože taký defekt sa môže stať každému jednému z nás. Dôležité je mať po ruke hneď reflexnú vestu, buď si ju vyberiete z odkladacieho priečinku alebo z vnútorných dverí vodiča. Oblečieme si ju, aby sme boli viditeľní na ceste. Z kufra auta si zoberieme výstražný trojuholník, ktorý si v obci umiestnime za autom 50 m, na ceste 1. triedy a na diaľnici 100 m, potom zapneme výstražné svetlá. Zatiahneme ručnú brzdu a zaradíme rýchlosť. Potom si vyberieme rezervu (náhradné koleso), ktorú máme umiestnenú v spodnej časti kufra aj s príslušenstvom, kde máme zdvihák, kľúč na uvoľnenie skrutiek. Všetko si dáme k autu tak, aby sme nezavadzali iným autám v cestnej premávke. Zoberieme si kľúč a kým máme auto na zemi, tak si ho uvoľníme, potom zoberieme zdvihák a auto si zdvihneme do požadovanej výšky, aby sa nám dalo koleso uvoľniť. Skrutky, ktoré máme uvoľnené pomocou kľúča, dáme dolu, aj celé koleso. Potom si zoberieme rezervu, ktorú máme pripravenú pri aute, tú založíme a skrutky podoťahujeme pomocou kľúča, ale nie silno. Pomocou zdviháka znížime celé auto a keď má auto stabilitu, tak skrutky ešte dotiahneme, nech koleso dobre drží. Potom zdvihák vyberieme a odložíme spolu s defektovým kolesom a príslušenstvom na miesto do kufra. A môžeme pokračovať v jazde do servisu. Za túto skúsenosť som veľmi vďačná a verím, že to nemusím v budúcnosti vôbec potrebovať, ale ak by náhodou, tak už viem, ako sa mám zachovať ako správna žena a nebudem potrebovať žiadnu pomoc mužov.
A čo vtipné nám poviete na záver?
Musím sa priznať, že tá výmena kolesa nebola ťažká, ale pri skladaní výstražného trojuholníka sa mi stala nehoda, že som ho svojou silou zlomila, tak si môžem ísť kúpiť akurát tak nový. Je vidieť, že ženy nie sú až také slabé ako sa o nich hovorí. Aj keď sú to napríklad Missky!
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka