Najlepší polrok značky Opel v SR od zavedenia „novodobých“ štatistík ZAP
11.07.2016 18:00
Historicky rekordný polrok aj mesiac jún
V júni bol Opel najlepším „skutočným“ slovenským importérom
Corsa „dvojkou“ vo svojom segmente
Výborné výsledky aj na nemeckom trhu
Výborné „vysvedčenie“ ukázal Opel za prvý polrok: „Za prvých šesť mesiacov tohto roka sme na Slovensku predali 2679 automobilov, čo je najlepší polročný výsledok minimálne od roku 2004, odkedy Zväz automobilového priemyslu SR (ZAP) používa oficiálne údaje z Centrálneho registra vozidiel,“ hovorí Pavel Šilha, generálny riaditeľ českého a slovenského zastúpenia značky Opel. Predaj značky Opel sa na Slovensku podarilo medziročne zvýšiť o výrazných 35 % a rekordný je aj polročný trhový podiel 5,32 %.
Aj mesiac jún zavŕšil veľmi úspešný slovenský polrok značky Opel novým rekordom: ešte nikdy v histórii sa v SR nepredalo počas jedného mesiaca toľko automobilov ako v júni 2016 – presne 592 osobných a ľahkých úžitkových automobilov Opel predstavuje najlepší mesačný výsledok od zavedenia nových štatistík ZAP. V júnovej štatistike slovenského automobilového trhu Opel figuroval na štvrtom mieste – po „domácich“ značkách Škoda, VW a KIA ako prvý skutočný importér!
Najväčšou slovenskou hviezdou predaja medzi modelmi Opel je Astra, ktorá sa na výsledkoch značky v SR podieľa 44 percentami. Od januára do konca júna sa SR predalo 1167 kusov z nového modelového radu Astra, čo predstavuje medziročný nárast o 181 % a Astra figuruje na siedmej priečke v rebríčku TOP 10 najpredávanejších automobilov na slovenskom trhu.
Na výborných výsledkoch značky Opel má veľkú zásluhu aj model Corsa, z ktorého sa za prvý polrok predalo 584 kusov, teda o 55 % viac ako v rovnakom období roka 2015. Corsa je za Škodou Fabia druhým najpredávanejším modelom svojho segmentu!
Opel dokázal výborne „bodovať“ aj na extrémne dôležitom nemeckom trhu – za prvých šesť mesiacov roka 2016 sa v Nemecku predalo 128 500 osobných automobilov Opel, čo predstavuje medziročný nárast o 14 500 kusov, resp. o 13 percent, čím Opel zvýšil svoj trhový podiel na 7,4 %. Opel teda v Nemecku posilňoval oveľa výraznejšie ako celkový automobilový trh. Aj v Nemecku je ťahúňom predaja nový modelový rad Astra, európsky „Automobil roka“. Za prvý polrok sa z neho tam predalo približne 32 800 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o približne 30 percent.