Najmladší modelový program prispel k historicky najlepšiemu ročnému predaju značky Hyundai v Európe
18.01.2016 20:55
Spoločnosť Hyundai Motor v roku 2015 zaznamenala podľa štatistiky európskej asociácie automobilového priemyslu ACEA rekordný počet 470.130 registrácií nových automobilov. Tým značka Hyundai dosiahla v Európe nárast predaja o 10,9 % oproti predchádzajúcemu roku a trhový podiel 3,3 %. Tento výsledok je zásluhou komplexnej obmeny modelového programu.
- Medziročný nárast registrácií o 10,9 % predstihol rast trhu
- K rastu predaja prispelo obmenenie 80 % modelov v roku 2015
- Pozitívny výhľad na rok 2016: celý rok predaja najmladšieho modelového radu v Európe
Výrazný impulz predaju v poslednom štvrťroku dodal nový model Tucson. No aj iné nové modely ako i20 Coupe a i30 Turbo generovali záujem nových zákazníkov. Modernizácia populárnych modelových radov i30 a i40 v polovici ich životného cyklu pomohli ďalej zvýšiť záujem o automobily Hyundai. Celkovo Hyundai v priebehu roka 2015 obmenil až 80 % svojho európskeho modelového programu.
Výhľad na rok 2016 je pozitívny, pretože mnohé nové a osviežené modely sa budú teraz predávať po celý rok. Zvlášť veľký potenciál demonštroval nový Tucson: do konca minulého roka výrobca zaevidoval vyše 85.000 objednávok napriek tomu, že kompaktné SUV sa začalo predávať až v septembri. Ponuku crossoverov a SUV rozšíril nový model i20 Active a v modelovom rade i20 bol zavedený nový atraktívny motor 1.0 T-GDi.
Modelový program Hyundai sa bude naďalej rozširovať úplne novými modelmi v nových segmentoch, počínajúc inovatívnym ekologickým modelom IONIQ, ktorý už bol predstavený v Kórei a európsku premiéru absolvuje na ženevskom autosalóne v marci 2016. Tento unikátny automobil bude po prvý raz v histórii k dispozícii s troma alternatívnymi pohonnými jednotkami: hybridnou, elektrickou a s pohonom plug-in hybrid.
Thomas A. Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe povedal: „Na rastúcom európskom trhu nových automobilov Hyundai prekonal trend v rámci automobilového priemyslu a dosiahol rekordný predaj. Tento úspech bol založený na veľkom dopyte zákazníkov po našej rozširujúcej sa modelovej ponuke a do roku 2016 vstupujeme s výrazným impulzom. Chceme aj v tomto roku dosiahnuť pozitívne výsledky a veríme, že náš najmladší modelový rad v Európe pritiahne k značke Hyundai viac zákazníkov.“